Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 09:12
Beste mensen,

Ik heb net een OCZ Vertex II 60GB in mijn laptop gedaan. Nu had ik een tijdje terug een HDD password ingesteld in de bios. Het wachtwoord weet ik nog wel maar ik kan hem niet verwijderen in m'n bios.

Het probleem:
Altijd als ik hem aandoe gaat hij "windows hervatten" ipv gewoon opstarten. Het vervelende hieraan is dat hij steeds windows hervat naar een punt waar ik de helft van m'n drivers nog niet geinstalleerd heb. Als ik die vervolgens installleer en dan weer reboot is alles weer terug bij af en zijn alle wijzigingen ongedaan gemaakt.

Ik heb al het een en ander geprobeerd maar mijn SSD word niet ondersteund en zelfs een complete nieuwe Windows installatie gaat hij gewoon m'n oude Windows hervatten.

Weet iemand of dit aan de SSD licht die misschien stuk is?
Of kan iemand mij helpen met het verwijderen van het HDD password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 06:15
Heb je al eens een low level format geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
Ik ga het nu proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:11
Waarom zou het aan de SSD liggen?
Het wachtwoord is dus ingesteld in het BIOS, maar deze kan daar niet meer verwijderd worden?

probeer anders eens je BIOS te resetten: afsluiten, Batterij eruit, adapter eruit, CMOS batterij (als je erbij kan) eruit, en 5 seconden de powerbutton ingedrukt houden om de boel geheel te ontladen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Morphogenesis schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:29:
Heb je al eens een low level format geprobeerd?
Geen idee waarom je dit zegt; enige beargumentatie?

Een gewone format is ook voldoende, in bijna alle gevallen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
Okey ik kan geen low level format doen kan niet en een gewone helpt dus niks. ook wil mijn pc niet opstarten met die SSD erin omdat deze bios van m'n vaste pc daar niet aan doet. . de CMOS leeg maken werkt ook niet als het gaat om wachtwoorden resetten. andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:32
Of zelfs snel format, of Secure Erase. Low level format schrijft overal een 0, en schrijven is wat je wilt vermijden op een ssd.
Quote over Secure Erase:
An Intel quote: “An alternative method (faster) is to use a tool to perform a SECURE ERASE command on the drive. This command will release all of the user LBA locations internally in the drive and result in all of the NAND locations being reset to an erased state. This is equivalent to resetting the drive to the factory shipped condition, and will provide the optimum performance.”
Maar langs de andere kant: ik vermoed ook eerder dat het te maken heeft met het bios. Dus gewoon die resetten met de batterij, en/of opnieuw de laatste versie van het bios flashen.
Met wat internet zoekwerk, vind je misschien het master password van je bios.
owman666 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:27:
Weet iemand of dit aan de SSD licht die misschien stuk is?
Test hem in een andere computer.

[ Voor 16% gewijzigd door Malantur op 13-01-2011 18:55 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
in een ander pc gedaan. secure erase geprobeert en zelfs na low level format start het windows hervatten gewoon weer op en blijkt de schijf toch niet geformatteerd te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welke hardeschijfen heb je nog meer in de Pc zitten? Ik twijfel er namelijk aan of je wel van de SSD opstart. Als je meerdere hardeschijfen in het systeem hebt zitten, koppel deze dan los en sluit alleen de SSD aan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:23
_Dune_ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:17:
Welke hardeschijfen heb je nog meer in de Pc zitten? Ik twijfel er namelijk aan of je wel van de SSD opstart. Als je meerdere hardeschijfen in het systeem hebt zitten, koppel deze dan los en sluit alleen de SSD aan.
Hij heeft een laptop met maar 1 schijf erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
http://forum.notebookrevi...ks-mods-upgrades-867.html
En dan Ctrl-F, zoek op bios, de post van 01-02-2011, 08:48 AM.

http://www.fixya.com/supp...password_acer_aspire_5100
Solution 6 en 9 of 16 misschien, als je je laptop niet open wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
Ik heb nog wat gegoogled en ben erachrter gekomen dat het iets is in mijn SSD zelf. het gaat hier om een "hidden sector" die je dus ook niet met welke manier van formatteeren kan resetten. Ik heb alle wachtwoorden en met een CMOS clear kan je geen HDD password verwijderen. Als ik mijn originele slome HDD erin terugdoe werkt de laptop namelijk wel gewoon.

Het wachtwoord hoeft van mij niet eens weg (liever wel) maar elke keer als ik reboot dan zijn al mijn wijzigingen weer terugveranderd. Het heeft dus geen nut om iets te installeeren of op te slaan want bij de volgende reboot gaat hij wonderbaarlijk elke keer ineens "windows hervattten" en dan is alles weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MPeek schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:20:
[...]

Hij heeft een laptop met maar 1 schijf erin.
Shoot... helemaal overheen gelezen. :F Maar als je de laptop terug brengt in de staat van het moment dat jij het password hebt ingesteld, dan zou je deze toch echt weer moeten kunnen verwijderen. Als je dit via het BIOS hebt gedaan zou jehet wachtwoord vanuit het BIOS ook weer moeten kunnen wijzigen en/of verwijderen (je weet het wachtwoord nog wel naar ik aanneem). Hoe wordt de optie genoemd in het BIOS om dit wachtwoord in te stellen (letterlijk)?

[ Voor 51% gewijzigd door _Dune_ op 14-01-2011 09:47 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
owman666 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:28:
Ik heb nog wat gegoogled en ben erachrter gekomen dat het iets is in mijn SSD zelf. het gaat hier om een "hidden sector" die je dus ook niet met welke manier van formatteeren kan resetten. Ik heb alle wachtwoorden en met een CMOS clear kan je geen HDD password verwijderen. Als ik mijn originele slome HDD erin terugdoe werkt de laptop namelijk wel gewoon.

Het wachtwoord hoeft van mij niet eens weg (liever wel) maar elke keer als ik reboot dan zijn al mijn wijzigingen weer terugveranderd. Het heeft dus geen nut om iets te installeeren of op te slaan want bij de volgende reboot gaat hij wonderbaarlijk elke keer ineens "windows hervattten" en dan is alles weer verdwenen.
Gaat die ook windows hervatten als je hem zonder iets te installeren reboot?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

En als je nou die oude harde schijf erin zet en dan je wachtwoord verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
Raar verhaal allemaal.

Als je die SSD best wel 'leeg' wilt hebben.
Kan je dan niet gewoon eens iets proberen met een Linux live distributie?

Als je niks weet van Linux, twee opties:
  1. Download een live ISO van Ubuntu en probeer dat gewoon te installeren naar de SSD
  2. Download een (veel kleinere) ISO van GParted en probeer de SSD eens te
    partitioneren op een andere manier. Bijvoorbeeld door eerst een klein stukje
    'leeg' te laten, en dan pas een partitie aan te maken.
    Als het al niet eens lukt om een andere partitie tabel op de schijf te zetten,
    dan is het wel erg vreemd met die SSD...
Maar als je wel iets van linux afweet (of op de commandline in een terminal window iets durft te doen),
zou ik ook eens kijken of je de schijf leeg kunt maken met dd.

Dat doe je met het commando dd if=/dev/zero of=<ssd-device>
waarbij het ssd device iets zal zijn als /dev/sda of /dev/hda of /dev/sdb of ....

Als je dat eerst doet met 1 sector (dd if=/dev/zero of=... bs=512 count=1)
en die dan weer terugleest (dd if=<ssd-device> of=/tmp/aa bs=512 count=1)
en dan kijkt wat er bij het teruglezen in staat (od -x /tmp/aa) en dat levert
niet allemaal nulletjes op, dan werkt schrijven naar die SSD helemaal niet meer...
En dan zou ik eens naar garantie gaan kijken...

[ Voor 34% gewijzigd door kh65 op 14-01-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 13:20
Ik heb het met mijn ssd (intel postville) eens gehad dat ik na een mislukte install van windows 7 op geen enkele manier opnieuw windows 7 kon installeren. Ik heb toen met hirens boot cd diverse partitie programma's gebruikt en het bleek toen dat er 7 verborgen partities op de ssd stonden. Met een van die programmaś heb ik ze toen allemaal weten te verwijderen, waarna ik windows 7 weer kon installeren.

Modbreak:Het is niet toegestaan om links te posten naar Warez op dit forum, de genoemde boot CD valt hier onder, daarom is de link dan ook verwijderd.

succes

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 14-01-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
Super bedankt allemaal. Ik heb het probleem opgelost. Heb fia een USB Linux geboot met een ingebouwde tool die de hele schijf weer heeft gefixed. Ik weet niet waarom het met windows niet lukte maar het is iig gefixed. het wachtwoord veranderen kon overigens wel alleen na elke reboot was het wachtwoord weer automatisch terugveranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even voor de duidelijkheid... Was er nou sprake van verborgen partities? Was dat nou het probleem? En Windows kon daar niet mee omgaan? (gewoon nieuwsgierig, mocht ik in vergelijkbare problemen komen als ik ooit besluit een SSD te kopen) (gaan de prijzen van die dingen ooit nog eens omlaag of hoe zit dat trouwens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:44:
Maar even voor de duidelijkheid... Was er nou sprake van verborgen partities? Was dat nou het probleem? En Windows kon daar niet mee omgaan? (gewoon nieuwsgierig, mocht ik in vergelijkbare problemen komen als ik ooit besluit een SSD te kopen) (gaan de prijzen van die dingen ooit nog eens omlaag of hoe zit dat trouwens?)
Dit had vrij wijnig te maken met het feit dat het een SSD was. Het had net zo goed een HDD kunnen zijn. Ik had namelijk tegen de diefstal een "HDD Password" op mijn laptop gezet. Dit password zorgde bij mij voor nogal vreemde artifacgts dus ik wou hem verwijderen. Het probleem was dat deze word opgeslagen naast de Firmware van het opslag geheugen en daardoor kan je hem dus niet deleten dmv formatteren. Het probleem kon bij mij ook niet gefixed worden in m'n bios maar het is me dus gelukt met een of andere costum usb linux versie die voor dit probleem oa gemaakt was.
Pagina: 1