Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videostream over 3G

Pagina: 1
Acties:

• Classes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Hallo Tweakers,

Ik hoop dat ik in dit forum goed zit met dit topic, maar dat ter zeide.

Ik heb een nieuwswebsite over een bepaald park (noem ik even niet i.v.m. Google e.d.).
De website bestaat bijna een jaar en dat willen we gaan vieren.

We willen bij bepaalde evenementen live video gaan uitzenden vanuit het park.
Echter is er geen internetlijn die we kunnen gebruiken.
Nu zijn er twee opties: Een satellietwagen of een aantal 3G verbindingen waar het verkeer over gebalanceerd wordt.
De tweede optie lijkt mij iets makkelijker en reëler aangezien de website vrijwillig is. :9

En dan komt het.. Hoe kan ik dit het beste doen? Met die vraag lijkt het net of ik niets heb onderzocht maar dat heb ik wel degelijk.
Maar ik kan zeggen dat er weinig te vinden is over hoe ik dit het beste kan doen.

In principe heb ik al twee onderdelen die waarschijnlijk benodigd zijn, een Macbook en een camera.
Dit alles moet eigenlijk in een rugzak passen en de camera op een steadycam.
Zoiets als dit dus. Maar die werkt niet in Nederland, en is vrij prijzig om te huren.

De rest kan aangeschaft worden. Betere ideeën dan 3G mogen ook.
Het beeld hoeft lang geen HD te zijn, als alles maar goed zichtbaar is.

Alvast mijn/onze dank. :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snap de vraag niet geheel...

Als je een video opneemt "in het park" en deze middels een (IP-)verbinding naar je website gooit, kunnen mensen vanaf daar dus de stream openen?

Maar ja, zoals ik zeg; ik snap de vraag niet maar het lijkt me niet handig om met een camera in het park te staan en dan maar "random" via 3G de beelden live de ether in te gooien want zonder "distributie-punt" weet niemand hoe ze die beelden uit de ether moeten vissen.

[ Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2011 17:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 19:59
Eventueel ook een handzame oplossing is om via je iphone te broadcasten mbv ustream.tv, check wel eerst of de 3G connectie wel acceptabel is op de locatie anders ga je een powerpoint presentatie zien ;)
http://www.ustream.tv/mobile/broadcaster

• Classes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
MAX3400 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:38:
Snap de vraag niet geheel...

Als je een video opneemt "in het park" en deze middels een (IP-)verbinding naar je website gooit, kunnen mensen vanaf daar dus de stream openen?

Maar ja, zoals ik zeg; ik snap de vraag niet maar het lijkt me niet handig om met een camera in het park te staan en dan maar "random" via 3G de beelden live de ether in te gooien want zonder "distributie-punt" weet niemand hoe ze die beelden uit de ether moeten vissen.
Excuses. Vanuit het park streamen we naar de "regie", vanaf daar gaat het naar onze server. Kijkers kijken dus via de server. En in de regie worden er nog naambalkjes e.d. toegevoegd.
Calvin&Hobbes schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:44:
Eventueel ook een handzame oplossing is om via je iphone te broadcasten mbv ustream.tv, check wel eerst of de 3G connectie wel acceptabel is op de locatie anders ga je een powerpoint presentatie zien ;)
http://www.ustream.tv/mobile/broadcaster
Bedankt voor de tip maar daar hebben we al naar gekeken. Dat is niet helemaal wat we zoeken.

Op de locatie kregen we via Skype redelijk goede audio over 3G. Video moet dus denk ik met meerdere verbindingen mogelijk zijn(?).