[XP] Thumbs.db voor pdf niet aangemaakt in thumbnail view*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:26
Ik zit hier met een probleempje waar ik zo geen oplossing voor kan vinden, wellicht weet een van jullie de oplossing voor dit mysterie.

Als je in Windows XP in de explorer een reeks jpg's of pdf's toont en ervoor kiest om thumbnails te tonen, dan maakt Windows op de achtergrond een thumbs.db file aan. Nu heb ik binnen ons bedrijf een PC waarop dit niet gebeurt bij pdf bestanden (wel bij jpg bestanden).
De gebruiker kan dus geen thumbnails van pdf bestanden inzien. Als ik echter op een ander systeem dezelfde directory bekijk, dan wordt op de achtergrond het thumbs.db bestand aangemaakt. Als deze directory vervolgens nogmaals door de gebruiker wordt bekeken, kan hij de thumbnails wel zien! Hij gebruikt dan dus het door de andere computer gecreëerde thumbs.db bestand.

Ik kan echter niet ontdekken waarom zijn computer geen thumbs.db bestand aanmaakt:

- OS is hetzelfde (WinXP SP3)
- Adobe versie is hetzelfde (v8)
- Rechten maken niet uit, onder het administrator account is het probleem hetzelfde

Wie heeft een idee?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er door een nieuwe machine geen nieuwe .db aangemaakt? Ik lees niet dat je de thumb.db al eens hebt verwijderd en opnieuw aan laat maken. Is wel een hidden file, dus wel even de optie aanzetten bij view :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:38:
Wordt er door een nieuwe machine geen nieuwe .db aangemaakt? Ik lees niet dat je de thumb.db al eens hebt verwijderd en opnieuw aan laat maken. Is wel een hidden file, dus wel even de optie aanzetten bij view :)
Op de PC waar wij het probleem hebben, wordt er inderdaad geen thumbs.db aangemaakt als de folder *.pdf bestanden heeft. De PC kan wel een thumbs.db aangemaakt door andere computers gebruiken. Op het moment dat ik deze verwijder, dan wordt hij niet opnieuw aangemaakt door de PC met dit probleem.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe anders even een restore van de folder options.

Tools / Folder Options / View / Restore Defaults

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Dat heb ik al gedaan. Het is en blijft een heel vreemd probleem. Ik heb inmiddels alweer iets uitgevonden.

Als je de directory opent en er is nog geen thumbs.db bestand aanwezig, dan verschijnt in de taskmanager het proces AcroRD32Info.exe. Dit proces loopt een tijdje (+- 20% cpu usage) en verdwijnt een tijd nadat de thumbnails zijn aangemaakt. Op de computer waar het niet werkt verschijnt dit proces ook wel, maar worden de thumbnails niet gecreëerd.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Topictitel aangepast zodat deze de lading wat beter dekt, op verzoek van topicstarter.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Even een kick, ik ben er nog steeds niet uit wat dit probleem nou veroorzaakt.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Pagina: 1