Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dvd speler uit andere pc koppelen aan eigen pc.

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:38
Beste,

Ik zit momenteel 2 weken zonder DVD speler in mijn pc. Nu heeft mijn server er wel een en kan ik via het netwerk die benaderen om zo dvd's uit te lezen.

Nu zit ik met het probleem van games te spelen. Die moeten de DVD kunnen lezen om op te starten. Nu is mijn vraag, is er een manier/programma om een dvd speler uit een andere pc aan je eigen pc te koppelen via het netwerk? Dus dat de pc denkt dat deze aan hem gekoppeld is.

Ik heb al wat gezocht maar kan eigenlijk niet echt iets vinden, het is natuurlijk ook een beetje een moeilijke term om op te zoeken...

Alvast Bedankt

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 09:23
een iso maken van je dvd en mounten via deamon tools of iets. Werkt prima. En anders een no-cd "fix". Je hebt de dvd zelf, dus illegaal is het niet.

• VulcanRaven
TMon schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:41:
een iso maken van je dvd en mounten via deamon tools of iets. Werkt prima. En anders een no-cd "fix". Je hebt de dvd zelf, dus illegaal is het niet.
Zou dit werken een iso? Aangezien hij toch zoekt naar de copierbeveiliging op de dvd? En het spel werkt met securom dus zon fix zal wel niet zo makkelijk werken neem ik aan zonder het spel helemaal aan te passen met cracks enzo.

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 18:58
Precies TMon heeft het mooi in een zinnetje uitgelegd. Een NO-CD crack is het makkelijkste, aangezien je over de games bezit ben je 100% legaal bezig.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

verder dan een share maken en daar een netwerkverbinding mee maken zal niet lukken...

beveiligingssoftware zal hierop waarschijnlijk ook tiltslaan...

zoals tmon al zei is het dan ook beter om met daemon tools te werken (en niet deamon); dit kan je gratis gebruiken; je hoeft alleen maar een iso te trekken van je originele cd en deze te mounten met daemontools. Je pc denkt dan dat die iso een cd-station is...

de opmerkingen met nocd fixes en cracks zou ik toch niet zomaar voor lief nemen... als je je spel online wil spelen zal dit niet werken; ook als je game een auto-update functie heeft loop je hiermee vaak vast. Het beste is dus een image nemen en die met daemon tools (gratis!!) te mounten.

[ Voor 26% gewijzigd door bogy op 13-01-2011 15:47 . Reden: toevoeging ivm nocd 'fixes' ]

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• VulcanRaven
Oke, dan ga ik dat eens even proberen. Daemon tools heb ik al geinstalleerd dus dat zou geen probleem moeten zijn. Bedankt voor de tips ;)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-11 15:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid daartoe. Je zit met een aantal instructies die 1 op 1 doorgestuurd zouden moeten worden waaronder de kopieerbeveiliging. Gelukkig zijn er wel 2 hele makkelijke andere oplossingen:

- Zet de DVD speler uit je server over in je pc
- Of ga naar de eerste de beste computerwinkel en koop daar voor nog geen 2 tientjes een nieuwe DVD speler...

Een iso trekken en met Daemon Tools werken is leuk, maar voor 99 van de 100 games werkt dat tegenwoordig niet meer. De kopieerbeveiliging is daar te slim voor en kijkt er dwars doorheen. (sommigen flippen al als ze zien dat Daemon Tools geïnstalleerd is)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• VulcanRaven
E-Vix schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:47:
Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid daartoe. Je zit met een aantal instructies die 1 op 1 doorgestuurd zouden moeten worden waaronder de kopieerbeveiliging. Gelukkig zijn er wel 2 hele makkelijke andere oplossingen:

- Zet de DVD speler uit je server over in je pc
- Of ga naar de eerste de beste computerwinkel en koop daar voor nog geen 2 tientjes een nieuwe DVD speler...

Een iso trekken en met Daemon Tools werken is leuk, maar voor 99 van de 100 games werkt dat tegenwoordig niet meer. De kopieerbeveiliging is daar te slim voor en kijkt er dwars doorheen. (sommigen flippen al als ze zien dat Daemon Tools geïnstalleerd is)
Ja daar dacht ik ook al aan, maar het is het proberen waard.

De server gaat over 2 dagen de deur uit dus dat heeft geen zin meer dat ombouwen. En over 2 weken krijg ik gratis een nieuwe DVD speler. Dus het is zonde om nu even een te gaan kopen :P

• VulcanRaven
De oplossing met Deamon Tools werkt. Wat wel vreemd eraan is dat het spel dat ik geinstalleerd heb nooit heeft gevraagd naar een CD-Key. Terwijl deze toch echt in het hoesje erbij zit.

Maar voor de rest werkt het prima, ook updates werden meteen geinstalleerd.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

zeer zeker dat daemon tools werkt ..

het werkt in 99% van de gevallen feilloos ...

dat het voor de meeste games niet zou werken is niet waar hoor... daemon tools heeft niet voor niets een random deel in de drivernaam, waardoor er geen twee dezelfde drivers zijn van daemon tools; en er dus nooit door een spel kan gezegd worden of het een daemon tools is of een echte cd/dvd speler...

de beveiliging wordt normaalgezien gewoon mee uitgelezen bij het maken van de images, en daemon tools geeft deze weer...
bij het maken van een normale kopie is het juist bij het branden dat het misgaat; de beveiligingen kunnen wel gelezen worden, maar niet gebrand worden...

edit; veel plezier nog met het spel... zoals ik voorspelde werken ook je updates (en dus online gaming, als het erin zit, perfect... iets wat met no-cd patches niet het geval is)

[ Voor 12% gewijzigd door bogy op 16-01-2011 17:41 . Reden: plezier wensen ... ]

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Pagina: 1