Situatie is als volgt. Ik heb een lijst met checkboxen met verschillende namen. Vervolgens wil ik gaan kijken of er 3 uit de lijst checked zijn. Hiervoor gebruik ik de volgende functie:
Ik krijg echter steeds de melding dat "form.elements[i].type[...]" leeg of geen object is. Waar ga ik hier de fout in? Werkt form.elements alleen bij checkboxlijsten met dezelfde naam o.i.d.? Heb het gevoel dat dat het verschil is met voorbeelden die ik verder vind.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <script type="text/javascript"> function sbmForm() { var geselecteerd = 0; form = document.forms[0]; for(i=0; i<=form.elements.length; i++) { if(form.elements[i].type == 'checkbox') { if(form.elements[i].checked == true) { geselecteerd++; } } } if(geselecteerd>3) { alert("selecteer er maximaal 3."); } else if(geselecteerd<3) { alert("selecteer er minimaal 3."); } else { form.submit(); } return; } </script> |
Ik krijg echter steeds de melding dat "form.elements[i].type[...]" leeg of geen object is. Waar ga ik hier de fout in? Werkt form.elements alleen bij checkboxlijsten met dezelfde naam o.i.d.? Heb het gevoel dat dat het verschil is met voorbeelden die ik verder vind.