Kan ik mijn DDR3 6GB (3x 2GB) triple channel kit (welke op 1.65v werkt) ook gebruiken samen met een 1155 systeem (2x 2GB).
Wat staat er in de QVL of handleidingen van verschillende LGA1155-moederbord-fabrikanten?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Op zich zou dat prima moeten kunnen.
Je kan voor de zekerheid altijd de qvl van je mobo checken of jouw type geheugen er bij staat.
Je kan voor de zekerheid altijd de qvl van je mobo checken of jouw type geheugen er bij staat.
offtopic:
MAX3400, dat is nu al de tweede keer

MAX3400, dat is nu al de tweede keer
[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 13-01-2011 15:08 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Bedankt voor de reacties. Ik heb het antwoord gevonden:
linkMemory - Intel recommend 1.50v plus/minus 5% which means 1.60v is the ideal safe maximum, but we have found in our testing all 1.65v memory is fine. We have also found most new 1.65v like Corsair XMS3 will run at its rated timings with just 1.50-1.55v which is well within Intel specifications. So people upgrading to Sandybridge you can still use your old DDR3, but we do recommend you run it at 1.60v or less. We are shipping most of our bundles which feature Corsair XMS at 1.50v-1.55v at rated timings. We've also discussed with Asus and MSI regarding voltages for memory and they also confirm in their testing 1.65v caused no issues with reliability.
Je hebt maar 4 dimm sloten op een 1155 bord. Als je al een dual channel kit hebt waarom zou je er dan een triple channel kit bij kopen? Dan houd je 1 dimm over namelijk (of als je de dualchannel kit vervangt ga je in single channel draaien met 3 dimms).
Ik heb al een triple channel kit (van mijn oude systeem). Ik vroeg mij af of deze ging werken. Zo niet, dan had ik deze kit verkocht en een dual channel kit gekocht
ik zou er gewoon maar twee induwen en dualchannel gaan werken. Ik denk trouwens ook wel dat het moet werken.
Pagina: 1