Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 18:34
Op verschillende fora (androidworld, xda, tweakers), kom ik veel topics/reacties tegen van mensen die, net als ik, het volgende probleem hebben met hun Desire Z: het toestel gaat in slaap mode, maar kan er niet uit komen via aan/uit knop of anderszins. Dood dus. Alleen het eruit en erin zetten van de accu start het toestel weer op. Een swap lijkt geen oplossing: ook het nieuwe toestel heeft het probleem.

Idee is om via dit topic een overzicht te maken van mensen die hetzelfde probleem hebben, met opgave relevante instellingen (Rom, apps, etc). Als dit topic nu veel respons krijgt helpt dat mogelijk om HTC te bewegen snel(ler) een oplossing te maken :)

Gegevens mijn toestel (Menu => Instellingen => Over de telefoon)
  • Modelnummer HTC Desire Z A7272
  • Adroid versie 2.2.1
  • Smalband versie 12.28e.60.140fU_26.04.02.17_M2
  • Kernel versie 2.6.32.21-g540976a / htc-kernel@and18-2 #1 / Wed Dec 1 13:30:31 CST 2010
  • Build nummer 1.72.405.2.CL296256 release-keys
  • Software nummer 1.72.405.2
Stock dus; geen root, ota 1.72

Apps
  • HTC Sense: aan; sync aan
  • HTC Hub: aan; sync aan
Als er mogelijk andere gegevens nuttig kunnen zijn, hoor ik het graag.

Mocht dit topic ergens anders thuishoren, dan kan het verplaatst worden door een modje.

Overigens is de kreet "sleep dead" wat dit probleem in Azie genoemd wordt, tis maar dat we het weten ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Der Rudi op 13-01-2011 16:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:44
Noemen we het hier een 'sneeuwwitje', die sliep alsof ze dood was :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Lol @ sneeuwwitje. Ik heb er hier gelukkig nog geen last van, fingers crossed. Misschien handig om te vermelden of ie geroot was of niet? En de laatste ota update heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 15:35

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Snuurtje schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:07:
Misschien handig om te vermelden of ie geroot was of niet? En de laatste ota update heeft gehad.
* Ultraman geeft Snuurtje een B)
De firmware versie staat duidelijk vermeldt en het feit dat hij niet geroot is heeft hij er nu bij gezet zie ik :)

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 13-01-2011 14:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb hier ook last van, stock rom en laatste update erop gezet. Apps en andere info is beetje veel om te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:02
Een wilde gok: de software schroeft de kloksnelheid te ver omlaag, gevolg: toestel bevriest.
Een bijverschijnsel zou zijn dat het scherm af en toe rare kleuren laat zien bij het ontgrendelen.

Iemand die zijn toestel geroot heeft zou met SetCPU een profiel aan kunnen maken waar de kloksnelheid beperkt wordt aangepast.

[ Voor 25% gewijzigd door stijnos1991 op 13-01-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sleap? sleep:) gelukkig geen last van "nog"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
Sheik schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:49:
Ik heb hier ook last van, stock rom en laatste update erop gezet. Apps en andere info is beetje veel om te vermelden.
Alle Apps is denk ik niet nodig. Reden dat ik de HTC apps vermeld is dat daar in andere fora naar gewezen wordt als mogelijke fout oorzaak. Aan of uit maakt bij mij geen verschil, helaas.

De andere hardware/firmware gegevens zijn een paar regels, dat moet toch kunnen? Mogelijk dat een specifieke revisie het probleem veroorzaakt, dat kunnen we dan op die wijze achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:18:
sleap? sleep:) gelukkig geen last van "nog"
Hehe, enigzins vertikt :o

Mogelijk is een modje zo vriendelijk om de titel aan te passen

[ Voor 15% gewijzigd door Der Rudi op 13-01-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 16:28
Dit fenomeen komt mij heel erg bekend voor, mijn oude Xperia X1 had dat ook. Bij de X1 kwam dat vooral vaak voor bij Custom Roms en niet zozeer bij Stock Roms. Als je dan last had van dit probleem, dan was het flashen naar een Stock Rom en daarnaa weer een Custom Rom een goede remedie. Daarna kon je weer verder met Custom Roms. Misschien helpt dat bij de DZ ook?

Mijn Desire Z heeft hier nog geen last van (Stock Rom).

[ Voor 4% gewijzigd door Jassy op 14-01-2011 14:05 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 12:27
Net een maand de Desire Z in mijn bezit, maar toch al een aantal keer last gehad van deze issue. Hopelijk verdwijnt het met de volgende software-update. Zou niet weten waardoor het komt, maar meestal gebeurd het spontaan. Tot nu ook alleen nog thuis gebeurd. Wanneer ik mijn telefoon eventjes heb gebruikt en neerleg. Maar accu erin en eruit lost het wel op. Onderweg of wanneer ik hem op mijn werk mee heb, en ook af en toe gebruik is er niks aan de hand. Heel vreemd...., maar vooralsnog heb ik me er nog niet al teveel aan hoeven ergeren. Dat zou wel zijn wanneer hij tijdens gebruik op "sleap dead" zou gaan. Wanneer het vaker voor gaat komen lijkt het meer een slecht contactje wat af en toe wat aanraking/contact nodig heeft. Dan lijkt het me een probleem van de slideconstructie....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Btw, ik heb niet in de software of ROM zitten klooien. Alleen de laatste software update uitgevoerd en de diverse apps geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ook hier nu circa 3 keer voorgekomen. Gewoon de stock rom + laatste OTA update erop en een paar apps maar geen rare dingen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 14:01
Niet bij mezelf maar wel bij mijn vriendin. Stock met de laatste update en afgelopen zaterdag wilde ie niet meer aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
In een maand tijd is het me maar een keer of 5 overkomen. Afgelopen zondag tot 2x toe thuis gewoon. Meestal in de slaapstand thuis, dat hij niet meer ontwaakt met de aan/uit knop. Met de batterij er uit/in doen is het weer verholpen. 's Morgens gewoon probleemloos de GPS kunnen gebruiken met My tracks op de mountainbike en navigatie in de auto.

Begrijp alleen niet dat het me onderweg nog niet is gebeurd en nu is er alweer 2 dagen niets aan de hand, terwijl ik hem flink gebruikt met bellen en voor diverse andere applicaties. Zou kunnen dat een app de boosdoener is, maar welke app. De eerste 2 weken dat ik de dat ik de telefoon had was er niks aan de hand, terwijl ik toen toch al gelijk de software update uitvoerde. Zo lijkt het wel of een app de boosdoener is, maar welke app.....?

Edit: Wil nog even vermelden dat ik de eerste 2 weken nog geen 32Gb Micro SD kaartje gebruikte. Leek me alleen stug dat het daar me te maken had, tenzij je telefoon ook info zoekt vanaf je SD kaart. Content van het standaard 8Gb kaartje had ik gewoon gekopieerd naar het nieuwe 32Gb kaartje. Werkte direct, maar misschien dat het wel invloed heeft....

[ Voor 18% gewijzigd door Suntoro op 01-02-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirium2001
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:12
Heb vanmiddag mijn desireZ opgestuurd ter reparatie met ongeveer zo'n probleem.
Wat me het meest opviel in mijn geval is dat hij meestal niet uit slaapstand kwam als hij koud was, dus na buiten gelopen te hebben met -1 b.v.
Opvallend was dat na unlock of gebeld worden het toetsenbord en buttons oplichten maar het scherm niet.
Even de fohn er op en 10 seconden later ging het scherm ook weer aan.

Edit.
In mijn geval was het een defecte connector aan de flatcable, een echt HW defect dus.
Is netjes binnen een week gerepareerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Delirium2001 op 13-02-2011 13:19 ]

GO NORTH,WEST,SOUTH, WEST TO THE FOREST OF MAZE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:39

Oceria

I've been in between....

Ook ik heb dit probleem. Het heeft te maken met de GPS module bij mij: als ik de telefoon aanzet zonder GPS valt hij niet uit.
HTC heeft ondertussen gevraagd of ik mijn Desire Z op wilde sturen voor controle en zo nodig reparatie.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Net mijn HD-z terug. Ze hebben hem geflashed, maar helaas zojuist weer een freeze meegemaakt. Ook valt me op dat GPS toch regelmatig contact met de satelieten verliest, terwijl er vrij zicht is. Het lijkt bij mij toch een hardware probleem. Ik ga HTC verzoeken het apparaat opnieuw ter reparatie terug te nemen.

Even wat meer informatie over de mijne:
  • Adroid versie 2.2.1
  • Kernel versie 2.6.32.21-g6e170e7 / htc-kernel@and18-2 #1 / Tue Dec 28 21:41:11 CST 2010
  • Build nummer 1.82.405.1 CL317545 release-keys
  • Software nummer 1.82.405.1
Stock ROM, twee keer OTA up to date gebracht en nu bij Dynafix opnieuw geflashed.

Na ee reboot met GPS uitgeschakeld: geen problemen.
Met GPS: random freezes.

[ Voor 45% gewijzigd door Oceria op 13-03-2011 17:32 . Reden: Meer informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:18

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij mij 1 keer voorgekomen, kan best die ene keer zijn geweest dat ik GPS gebruikte. Verder niet meegemaakt. Wel een keer een spontane reboot meegemaakt, dat ik ineens het pincodescherm voor me had (zonder geluid ook zover ik weet). Vorige keer was een paar weken geleden. Apparaatje doet het verder prima :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

De mijne is net weer terug gekomen na een boardswap. Ze hebben software versie 1.72.405.2 erop geflashed. Binnenkort zal ik dus wel een update melding krijgen, maar eerst kijk ik even of deze software versie stabiel is. Het langste wat mijn telefoon kon was 4 dagen, voordat er weer een GPS gerelateerde crash optrad, dus over een dag of vijf weten we meer!

Nou, dat ging dus wat sneller: binnen 8 uur weer een "sleep freeze". Ik ga HTC weer bellen.

Na een update naar de 1.82 versie tot nu toe geen spontane freezes meer gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Oceria op 17-04-2011 23:23 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
Ok, als topicstarter was ik het vanddag ook zat. Vandaag weer freez, zodat ik HTC gebeld heb. Men komt hem morgen ophalen, en ik laat alhier de status/voortgang van eea weten.

Hoop dat het opgelost word, is en blijft een goed toestel mits niet bevroren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Bij mij zijn na de board swap en de update de problemen voorbij, ik heb geen freezes meer gehad, maar ik herstart mijn Z elke 4-6 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 12:58

Kortfragje

......

Hmm, had er vandaag ook last van .. heel irritant... hopen dat het niet nog is gebeurd..

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
ok, een update!
Gisteren 7 mei toestel terug gekregen met een board swap. Tot nu toe alles goed.
Laten we hopen dat het zo blijft.

• Android versie 2.2.1
  • Kernel versie 2.6.32.21-g6e170e7 / htc-kernel@and18-2 #1 / Tue Dec 28 21:41:11 CST 2010
met in BOLD de wijzigingen tov mijn vorige versie.

PS doosje waarin het toestel terugkwam:
Afbeeldingslocatie: http://ci.novionmedia.com/images/IMAG0001sml.jpg
Met natuurlijk een HTC pen en screenwipe doekje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Ik heb van wehkamp een nieuwe tegestuurd gehad omdat Ecare de eerste niet maken kon.Maar de nieuwe desire z heeft precise de zelfde problemen als de eerste die ik had.Lijkt wel een desire z probleem woordt er niet blij van heb de telefoon vanaf december en is niks anders dan in reparatie.

Maandag maar even bellen en kijken of de desire z kan om ruilen voor een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
heb zelfde probleem en voorstel helpdesk: eerst softreset en helpt dat niet, doe dan een hard-reset. Iemand dat al geprobeerd en bleek dat te werken om de problemen op te lossen?

De Softreset werkt in ieder geval al niet: gisteren weer twee keer op paar uur tijd spel bevroren.

Ik wil wel evt een hardreset proberen, maar als men hier al stelt dat het toch niets oplost, zou ik graag ineens afspraak regelen met HTC voor te laten komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een Desire Z sinds december 2010, maar ik heb nog helemaal geen sleep dead gehad. Hij is wel 1x terug geweest, omdat ik hem zelf heb laten vallen. Maar de problemen die hier worden besproken, heb ik geen last van gehad.

Een (ex-)collega heeft er wel last van gehad, maar dat was maar eenmalig en daarna werkte het toestel gewoon weer normaal.

Misschien een hele domme vraag, maar kan het niet aan de simkaart/provider liggen?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Bij mij was het terug te voeren op het GPS systeem. Als ik GPS uitzette en de telefoon herstartte, had ik geen last van het sleep death syndrome. Proberen jullie dat eens. Met deze gegevens kun je dan weer contact opnemen met HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
Update: sinds toestel terug is van reparatie geen freezes meer gehad. Lijkt erop dat het probleem verholpen is, gelukkig.

Nu nog zien te herinneren hoe al die leuke apps ook al weer heten die ik er opgezet had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oceria schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:00:
Bij mij was het terug te voeren op het GPS systeem. Als ik GPS uitzette en de telefoon herstartte, had ik geen last van het sleep death syndrome. Proberen jullie dat eens. Met deze gegevens kun je dan weer contact opnemen met HTC.
heb hierover contact gehad met HTC toen is mijn toestel naar het hele fijne dynafix waar ze mn display vervangen is.
inmiddels weer contact opgenomen met HTC en ze zijn nu aan t uitzoeken of het in de software zit.
en ik moet er maar mee leven dat ik geotagging in fotos, geen gps gerelateerde programmas kan gebruiken en lijdzaam afwachten met een telefoon van net 1 maand oud.
ben niet heel blij met de gang van zaken, overgestapt na jarenlang nokia gehad te hebben en weet niet wat ik hier van moet denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Bij Dynafix zijn ze niet bijster briljant, maar HTC heeft naar mijn mening een goede after sales service. Neem opnieuw contact op met HTC: ik moest de mijne ook twee keer opsturen (ik had ook problemen sinds ik de telefoon had aangeschaft), maar na de tweede keer werd mijn telefoon vervangen door een nieuw exemplaar en had ik geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46
Der Rudi schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:57:
  • Android versie 2.2.1
met in BOLD de wijzigingen tov mijn vorige versie.
Heb deze versienr's ook. Maar geen last van dit probleem verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oceria schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:09:
Bij Dynafix zijn ze niet bijster briljant, maar HTC heeft naar mijn mening een goede after sales service. Neem opnieuw contact op met HTC: ik moest de mijne ook twee keer opsturen (ik had ook problemen sinds ik de telefoon had aangeschaft), maar na de tweede keer werd mijn telefoon vervangen door een nieuw exemplaar en had ik geen problemen meer.
ze zijn nu bij htc aan t uitzoeken bij HTC of mijn specifieke geval een software fout is (hier hebben ze een heel mooi duur woord voor maar ben ik ff kwijt)
ze zullen contact met me opnemen via de mail.
ik kan me bijna niet voorstellen dat het een software probleem is aangezien mijn zusje het zelfde toestel heeft met exact de zelfde software als de mijne.
maar goed we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Ik had dit probleem ook, maar is bij mij verholpen door "Advanced Task Killer" te verwijderen. Zal waarschijnlijk niet de ultieme oplossing voor iedereen zijn, maar je weet maar nooit. Sowieso lijken die applicaties toch wel meer ellende te veroorzaken dan dat ze goed doen.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 20-06-2011 15:46 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 08:34
mijn desire z die net is terug gekomen van dynafix vanwege een issue die ik had met mijn tel dat ik niet kon connecten met 2G/GPRS netwerken is netjes opgelost door middel van een boardswap, nieuw imei nummer gekregen.

maar ik heb vanochtend voor het eerst last gehad van dezelfde issue als jullie, mijn tel zat in de lader maar reageerde nergens op (geen rood led rechtsbovenin), pas na het verwijderen van de accu en het herplaatsen reageerde mijn telefoon weer.

software versie android 2.2.1

Smalbandversie 12.28e.60.140fU_26.04.02.17_M2

Kernelversie: 2.6.32.21-g6e170e7

Buildnumber: 1.82.405.1 CL317545 Release keyes.

Netwerkprovider: Vodafone.

het valt me op dat ik wel vaker issues heb met vodafone simkaarten in HTC smartphones, vorige htc's ook al.
Soms denk ik echt dat deze bedrijven HTC & Vodafone het een en ander niet lekker met elkaar afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 22:57
De Sleep of Death (SoD) is inmiddels bijna een fenomeen.
Mijn advies: snel laten repareren, nu de Desire Z nog (net) geen 2 jaar oud is en nog in de garantie zit.

Voor mij helemaal duidelijk: Schakel je GPS uit en hij werkt een maand zonder SoD. Zet je GPS aan en binnen een paar dagen heb je de SoD.
Ik heb het meerdere malen voor onzin aangenomen, maar de fix bleek toch echt in de gpRs module te zitten (gpRs != gps, maartoch).

Mijn ervaringen: _HugoBoss_ in "HTC Desire Z"

Ach en nu hij toch gerepareerd is, gelijk Android 4.0 erop gezet. Wauw!

Whatever..

Pagina: 1