Toon posts:

Versterker gaat aan en schiet op standby (Marantz sr4000)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Sinds vandaag zit ik met het probleem dat mijn versterker niet meer aan wilt.
Het is een Marantz SR4000. De laatste tijd is die al weleens uitgevallen tijdens het muziek afspelen ( via de pc -> optische kabel naar versterker), maar nu wanneer ik hem aanzet schiet die op de standby stand, en wanneer ik op dvd oid klik schiet die gelijk weer terug naar de standby stand. Ik heb alle kabeltjes al losgehaald, maar hij blijft het doen.
Waar zou het aan kunnen liggen? Zou de zekering misschien vervangen moeten worden?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:19
Dat hij in standby schiet lijkt mij de beveiligingsmode om hem tegen verdere schade te beperken. Je zou eens de manual er bij kunnen pakken om te zien of je nog op een bepaalde manier een storingscode kan achterhalen, maar waarschijnlijk zal je hem voor reparatie aan moeten bieden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de manual erbij gepakt, maar daar staat ook in dat die dan naar de dealer moet.
Ik heb geen idee hoe oud de versterker is want heb hem gekregen van iemand. Het kan goed zijn dat die al 20 jaar oud is. Zou er niet iets mis kunnen zijn met een zekering?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken en de zekering lijkt in orde te zijn. Het draadje zit er nog.
Zou ik er zelf nog iets aan kunnen doen of wordt het gewoon brengen naar het dichstbijzijnde reparatiecentrum
?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:29:
Ik heb gekeken en de zekering lijkt in orde te zijn. Het draadje zit er nog.
Zou ik er zelf nog iets aan kunnen doen of wordt het gewoon brengen naar het dichstbijzijnde reparatiecentrum
?
Een SR4000 is volgens mij nog niet zo heel erg oud (hooguit iets van 8 jaar?), ik heb zelf de opvolger van deze, de SR4001, een jaar of vier geleden gekocht.

Het hoeven niet perse zekeringen te zijn die kapot zijn, het kan ook een opgeblazen eindtrap zijn bijvoorbeeld.