Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
En via Google was vast wel bij deze site gekomen met onderstaande tabel:
[ Voor 59% gewijzigd door fsfikke op 13-01-2011 13:39 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ok duidelijk. En bedankt voor de link.fsfikke schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:37:
Ja, je hebt de specificaties niet goed vergeleken. Gebruik de compare functie op de Asus site om een goed beeld te krijgen van de verschillen.
En via Google was vast wel bij deze site gekomen met onderstaande tabel:
[afbeelding]
Ik vertrouwde op de specificaties die waren opgegeven in Tweakers Pricewatch
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Helaas... Verder staan in de PW ook niet altijd alle accesoires die worden meegeleverd zoals, voor dit soort borden, het aantal SATA3-kabels en USB3-kabels.rickiii schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:43:
Verwijderd
Volgens de specs heeft de P8P67 Pro wel een "1 x ASUS USB 3.0 Bracket". Bij de Deluxe verise staat erbij "1 x ASUS Front Panel USB 3.0 Box". Kan iemand mij vertellen wat een bracket is? Ik was in de vooronderstelling dat dit namelijk hetzelfde wasMAX3400 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:40:
En volgens mij heeft de Deluxe ook standaard een front-mounted USB3-dinges voor inbouw aan de voorkant in je kast.
Bracket is meestal voor "achter inbouw" net zoals een VGA-kaart bracket...Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:01:
[...]
Volgens de specs heeft de P8P67 Pro wel een "1 x ASUS USB 3.0 Bracket". Bij de Deluxe verise staat erbij "1 x ASUS Front Panel USB 3.0 Box". Kan iemand mij vertellen wat een bracket is? Ik was in de vooronderstelling dat dit namelijk hetzelfde was.
Front Box is meestal een hele unit, net zoals sommige fan-controllers die je inbouwt in een 3.5" of 5.25" voorkant.
Als compensatie voor de te late reactie wat plaatjes
USB-Bracket:
USB-Box:
[ Voor 55% gewijzigd door fsfikke op 13-01-2011 15:05 ]
Verwijderd
Oke dus je hebt bij die bracket wel een dremel nodig om het in de voorkant van je kast te kunnen plaatsenfsfikke schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:03:
Een bracket is normaal zo'n pcb met daarop wat stekkertjes wat je in een vrij pci-slot achterin je kast kan hangen. Die box is bedoeld om aan de voorkant in een 3.5" bay te stoppen.
Als compensatie voor de te late reactie wat plaatjes
USB-Bracket:
[afbeelding]
USB-Box:
[afbeelding]
Maar goed. De deluxe heeft dus 2x GBIT lan, en heeft 1 gecombineerde PS/2 connectie en niet 2 aparte zoals bij de PRO, maar in plaats daarvan nog 2 extra usbpoorten. Daarnaast heeft de Deluxe een stabielere powerphasedesign en heeft deze een chipset heatsink+heatpipe, waar de pro dit niet heeft. Daarnaast heeft de deluxe een veel forser heatsink design:
PRO:

DELUXE:
[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 13-01-2011 16:20 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
[ Voor 200% gewijzigd door fsfikke op 13-01-2011 16:23 ]
Verwijderd
Lager nummertje maar schijnt beter te zijn.
Verwijderd
http://nl.hardware.info/r...l-p67-moederborden-review
In deze review bespreken we niet minder dan 11 nieuwe moederborden met Intel P67 chipset die we hebben getest: de ASRock P67 Extreme4, ASRock P67 Fata1lty Professional, ASUS P8P67, ASUS P8P67 Deluxe, ASUS Maximus IV Extreme, ASUS P67 Sabertooth, ECS P67H2-A, Gigabyte GA-P67A-UD5, Gigabyte GA-P67A-UD7, Intel DP67BG en MSI P67A-GD65.
Alsof er verder geen verschillend zijn tussen die bordjesZenix schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:08:
Wat wil je ermee gaan doen? Als je geen SLi of Crossfire gaat draaien is de gewone P8P67 al voldoende.
[ Voor 58% gewijzigd door fsfikke op 13-01-2011 17:15 ]
Naast de VRM's I/O panel, nic en aan en uit knoppen onboard amperfsfikke schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:09:
[...]
Alsof er verder geen verschillend zijn tussen die bordjes
Ze presteren hetzelfde, en overklokken hetzelfde en hebben allemaal USB 3.0 etc.
En veel van die dingen zoals dubbele nic's en aan en uit knoppen op het bord heb je als gewone consument niet zoveel aan.
[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 13-01-2011 17:13 ]
Ik denk dat iedereen dat maar voor zichzelf uit moet maken of niet? De gemiddelde consument heeft nu ook nog geen 2600k nodig. Het zijn inderdaad allebei P67 bordjes met ongeveer dezelfde eigenschappen. Behalve dat de Deluxe van alles net wat meer heeft en net wat betere chips heeft. Ik zal nooit SLI/Crossfire gebruiken maar kies toch voor de Deluxe.Zenix schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:11:
[...]
Naast de VRM's I/O panel, nic en aan en uit knoppen onboard amper
Ze presteren hetzelfde, en overklokken hetzelfde en hebben allemaal USB 3.0 etc.
En veel van die dingen zoals dubbele nic's en aan en uit knoppen op het bord heb je als gewone consument niet zoveel aan.
Dus je stelling dat je de deluxe alleen voor sli/cf nodig hebt slaat nergens op (de gewone kan ook sli en CF)
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 13-01-2011 17:17 ]
Verwijderd
Review vind ik een groot woord. Specificatievergelijking dekt de lading beter.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:05:
Hardware info heeft een aardig uitgebreide review met een flink aantal P67 moederborden.
http://nl.hardware.info/r...l-p67-moederborden-review
[...]
MSI GD65 krijgt bijvoorbeeld zilver, Asrock Extreme4 brons. Waarom? De GD65 heeft een iets lager stroomverbruik en kan 'vermoedelijk wat beter overklokken'. Vermoedens zeggen mij niet zo veel, zeker met deze chips. Als je cpu 4.5GHz doet, doet ie dat gewoon op alle borden.
Dan stroomverbruik, idd beter bij de GD65. Maar als ik dan Tom's Hardware review bekijk is het precies andersom, Extreme4 zuiniger dan GD65...
Ik had niet gedacht dat ik het nog eens zou zeggen, maar volgens mij heeft Asrock gewoon het beste mobo deze ronde. Eens zien of Anandtech nog met een roundup komt, als ie nog even tijd heeft tussen alle smartphones door.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 17:20 ]
Nee, de gewone kan niet optimaal gebruiken van CF en SLi ondersteund die ( officeel niet ) en omdat die minder PCI-E lanes heeft. En dat de chips van betere kwaliteit zijn? Ik dacht het niet, chipsets zijn geen processors.fsfikke schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:16:
[...]
Ik denk dat iedereen dat maar voor zichzelf uit moet maken of niet? De gemiddelde consument heeft nu ook nog geen 2600k nodig. Het zijn inderdaad allebei P67 bordjes met ongeveer dezelfde eigenschappen. Behalve dat de Deluxe van alles net wat meer heeft en net wat betere chips heeft. Ik zal nooit SLI/Crossfire gebruiken maar kies toch voor de Deluxe.
Dus je stelling dat je de deluxe alleen voor sli/cf nodig hebt slaat nergens op (de gewone kan ook sli en CF)
Ik zou zelf dus alleen kiezen voor de deluxe als ik CF of SLi zou draaien, of ik moet echt 1 bepaalde feature hebben van de deluxe die ik heel graag wil, Maar nogmaals die verschillen zijn er amper. Je zal er meer aan hebben om bijv inplaats van i5 2500k een i5 2600k te kopen dan een deluxe. Of 50 euro meer uitgeven aan geheugen/videokaart.
Ik kijk gewoon na wat het beste is voor de gemiddelde consument. En de meesten draaien nooit SLi of CF.
Dus kan je mij vertellen waarom je nou echt voor die deluxe hebt gekozen? Welke feature vond je de meerprijs waard?
Extra S-ATA poorten bijvoorbeeld, en dual Lan gebruik ik ook gewoon.Zenix schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:21:
[...]
Nee, de gewone kan niet optimaal gebruiken van CF en SLi ondersteund die ( officeel niet ) en omdat die minder PCI-E lanes heeft. En dat de chips van betere kwaliteit zijn? Ik dacht het niet, chipsets zijn geen processors.
Ik zou zelf dus alleen kiezen voor de deluxe als ik CF of SLi zou draaien, of ik moet echt 1 bepaalde feature hebben van de deluxe die ik heel graag wil, Maar nogmaals die verschillen zijn er amper. Je zal er meer aan hebben om bijv inplaats van i5 2500k een i5 2600k te kopen dan een deluxe. Of 50 euro meer uitgeven aan geheugen/videokaart.
Ik kijk gewoon na wat het beste is voor de gemiddelde consument. En de meesten draaien nooit SLi of CF.
Dus kan je mij vertellen waarom je nou echt voor die deluxe hebt gekozen? Welke feature vond je de meerprijs waard? Want kwaliteit van chips, dat geloof ik niet.
Waar het mij om gaat is dat jij even stelt dat product x onzin is voor mensen die geen SLI/CF draaien. Laat mensen dat lekker zelf bepalen.
Yup... Dat is ook de kritiek die ik in sommige reviews lees; dat ze liever een 889 zien op borden...Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:23:
Wat ook niet vermeld wordt in de spec tabel hierboven is dat de Pro (en alle andere borden) een Realtek 892 audiochip heeft en de Deluxe de Realtek 889.
Lager nummertje maar schijnt beter te zijn.
Verwijderd
Dan mag jij nogmaals mijn post lezen, ik zei voldoende. Heb nooit beweerd dat het onzin is.fsfikke schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:24:
[...]
Extra S-ATA poorten bijvoorbeeld, en dual Lan gebruik ik ook gewoon.
Waar het mij om gaat is dat jij even stelt dat product x onzin is voor mensen die geen SLI/CF draaien. Laat mensen dat lekker zelf bepalen.
En je bedoeld de externe sata poorten, want intern zit er geen verschil in. En dual lan, en dat je 2 esata poorten nodig hebt naast de 8 intern, is nogmaals totaal niet nodig voor de meesten consumenten. Bij de gewone zit tevens ook een bracket voor externe esata, dat is het verschil in I/O panel waar ik het eerder over had. De meesten mensen die SLI/CF draaien zijn meestal geen gewone consumenten, en die zien net zoals jouw meer in die features. Maar ze zijn voor de meesten mensen totaal overbodig.
En ik vraag me nog steeds af, hoe kom je erbij dat de kwaliteit van chips beter is?
[ Voor 20% gewijzigd door Zenix op 13-01-2011 17:45 ]
Verwijderd
Die HyperDuo functie van de chipset op het Deluxe bord spreekt mij wel aan. Ben benieuwd hoe da in de praktijk verloopt. Trouwens als ik een normale consument was of voor een normale consument iets moest bouwen zou ik eerder kiezen voor een H67 bord.Zenix schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:36:
[...]
Dan mag jij nogmaals mijn post lezen, ik zei voldoende. Heb nooit beweerd dat het onzin is.
En je bedoeld de externe sata poorten, want intern zit er geen verschil in. En dual lan, en dat je 2 esata poorten nodig hebt naast de 8 intern, is nogmaals totaal niet nodig voor de meesten consumenten. Bij de gewone zit tevens ook een bracket voor externe esata, dat is het verschil in I/O panel waar ik het eerder over had. De mensen die SLI/CF draaien zijn meestal geen gewone consumenten, en die zien net zoals jouw meer in die features. Maar ze zijn voor de meesten mensen totaal overbodig.
En ik vraag me nog steeds af, hoe kom je erbij dat de kwaliteit van chips beter is?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 17:53 ]
Verwijderd
Het lijkt er overigens op dat een x4 slot geen bottleneck meer is voor videokaart. Waarschijnlijk omdat ze nu wel echt 2.0 zijn: http://www.legitreviews.com/article/1500/9/
8 usb poorten is niet genoeg voor je?Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:36:
Die Asrock Extreme4 heeft wel een beetje weinig USB poorten als je het vergelijkt met de andere fabrikanten.
Intern zit er geen verschil tussen het aantal SATA 6.0Gb/s aansluitingen. En hyperduo, ik denk niet dat de meesten mensen dat iets uitmaakt. Zoals ik al eerder heb gezegd. Waarom zou een gewone P8P67 niet voldoende zijn voor de meesten mensen? Wij zijn tweakers, wij willen altijd meer en beter. Maar is het wel nodig?Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:44:
[...]
Intern zit er ook verschil in het aantal SATA 6.0Gb/s aansluitingen, dus niet zo hard van de toren blazen! Verder wordt er ook een andere controller gebruikt die HyperDuo ondersteunt.
Hij heeft niet betere chips, maar andere chips. Dat is het verschil, en tussen realtek nic en intel nic zit verschil in dat de eerste 4% cpu gebruikt bij full load en de andere 1,5% ong is niet echt iets wat je merkt op zo'n processor. En er zit wat verschil in audio chip, maar de meesten consumenten horen dat verschil toch niet. Ik zou dan zelf liever de PRO versie kopen en een echte geluidskaart. Maar verder heb je helemaal gelijk!Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:46:
Jongens rustig maar. Wat Zenix bedoeld is dat de P8P67 niet geschikt is voor CF/SLI, de duurdere modellen wel. En FSikke heeft ook een punt, de audiochip is beter en de netwerkchip is beter. Weinig mensen zullen het verschil merken, maar desalnietemin, de Deluxe heeft betere chips.
Het lijkt er overigens op dat een x4 slot geen bottleneck meer is voor videokaart. Waarschijnlijk omdat ze nu wel echt 2.0 zijn: http://www.legitreviews.com/article/1500/9/
[...]
8 usb poorten is niet genoeg voor je?
Trouwens dat Asrock bordje vind ik ook erg mooi. Ondersteund zowat alles en een goeie prijs. Net zoals veel AMD borden van Asrock ziet dit er ook erg goed uit.
[ Voor 27% gewijzigd door Zenix op 13-01-2011 17:55 ]
Allemaal dingen die normale mensen niet nodig hebbenZenix schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:49:
[...]
Ondersteund zowat alles en een goeie prijs.
[...]
De moeite om zelf even op de site van de fabrikant te kijken of een snelle search met Google te doen hoort echt bij de eigen inzet die we verwachten voordat je een topic opent.rickiii schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:43:
[...]
Ok duidelijk. En bedankt voor de link.
Sowieso, het zijn twee nagenoeg identieke borden van dezelfde fabrikant, toch niet gek dat er geen verschil op de (vrij algemene) specs in pricewatch te zien is?
Dicht wegens gebrek aan eigen inzet.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()