Beste Tweakers,
Ik ben ondertussen al een paar weken bezig om een probleem met WoL op te lossen, daarom vraag ik het hier even.
Intern werk alles prima, het magic packet komt mooi door en de pc start op, het probleem doet zich voor als er iemand extern de pc moet aanzetten.
Mijn netwerksetup is als volgt:
Telefoon -> ADSL modem router (afgeleide van de belgacom BBOX) -> Belkin N+ router -> belkin switch
De pc zit op een static IP 1923.168.2.8 en op subnet mask 255.255.255.0
In de router staat deze pc ook static ingesteld gekoppeld aan zijn MAC adres.
De belkin router staat op de adsl modem ingesteld op DMZ ook static.
De juiste poorten staan open voor WoL.
dingen die ik al geprobeerd heb:
- IP adres 192.1468.2.8 op DMZ zetten -> wireshark vertelt me het volgende "who is 192.168.2.8 ? tell 192.168.2.1" als je dan ook probeert te pingen is de doelhost offline
- Ip adres op de portforwarding zetten -> zelfde probleem
- broadcast IP forwarden 192.168.2.255 -> rare reactie van wireshark
- het IP waar ik op zit te werken forwarden in dit geval 192.168.2.5 -> WOL package komt binnen op wireshark met het juiste mac adres, maar de pc reageert niet
-broadcast IP in DMZ zetten -> router weigert dit
- Het algemene broadcast IP forwarden 192.255.255.255 -> router limiteert wijzigbare getallen 192.168.2.---
Nu is de vraag zou het wel gaan als ik mijn subnet masker verander of zal dit hetzelfde blijven ?
Ik ben ondertussen al een paar weken bezig om een probleem met WoL op te lossen, daarom vraag ik het hier even.
Intern werk alles prima, het magic packet komt mooi door en de pc start op, het probleem doet zich voor als er iemand extern de pc moet aanzetten.
Mijn netwerksetup is als volgt:
Telefoon -> ADSL modem router (afgeleide van de belgacom BBOX) -> Belkin N+ router -> belkin switch
De pc zit op een static IP 1923.168.2.8 en op subnet mask 255.255.255.0
In de router staat deze pc ook static ingesteld gekoppeld aan zijn MAC adres.
De belkin router staat op de adsl modem ingesteld op DMZ ook static.
De juiste poorten staan open voor WoL.
dingen die ik al geprobeerd heb:
- IP adres 192.1468.2.8 op DMZ zetten -> wireshark vertelt me het volgende "who is 192.168.2.8 ? tell 192.168.2.1" als je dan ook probeert te pingen is de doelhost offline
- Ip adres op de portforwarding zetten -> zelfde probleem
- broadcast IP forwarden 192.168.2.255 -> rare reactie van wireshark
- het IP waar ik op zit te werken forwarden in dit geval 192.168.2.5 -> WOL package komt binnen op wireshark met het juiste mac adres, maar de pc reageert niet
-broadcast IP in DMZ zetten -> router weigert dit
- Het algemene broadcast IP forwarden 192.255.255.255 -> router limiteert wijzigbare getallen 192.168.2.---
Nu is de vraag zou het wel gaan als ik mijn subnet masker verander of zal dit hetzelfde blijven ?
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.