Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gmail] IMAP in thunderbird accepteert wachtwoord niet

Pagina: 1
Acties:

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 08:09

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Topicstarter
Ik heb nu een tijdje tot volle tevredenheid gmail via imap, zodat ik op verschillende computers bij mijn mailbox kan.
Deze week krijg ik echter op mijn ouder windows XP bak een foutmelding bij het ophalen van de inbox (het heeft dus wel gewerkt). Daarop heb ik de account maar eens gewist, en opnieuw ingevoerd. Maar nu blijft thunderbird bij het aanmaken van de account aangeven dat er een fout wachtwoord/username combinatie is. Daarna thunderbird maar eens opnieuw geinstalleerd. Geen oplossing. Op andere pc's in hetzelfde netwerk, geeft het geen enkel probleem. Ook op mijn mobiel (wm 6.1), geen enkel probleem.
Voor de duidelijkheid: ik voer echt het juist wachtwoord in (kan bijvoorbeeld wel op webmail), ook capslock of dat soort geneuzel hoef je niet aan te komen. Ik heb geprobeerd handmatig in te voeren, de username van xxxxx@gmail.com naar xxxxx te veranderen. Ik heb imap bij google aan en uit gezet (pure wanhoop).

Specs: windows XP sp3, thunderbird 3.1, gmail (imap)

Wie heeft er nog een tip?

You iz one special kid!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thunderbird deinstalleren, register schoonmaken en dan herinstalleren? Andere client proberen?

Of maak een extra account aan op die PC, en kijk of het daar ook fout gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 13-01-2011 12:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 08:09

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Topicstarter
Thunderbird verwijderd, registerverwijzingen weggehaald, opnieuw geprobeerd.... geen oplossing.
Twee andere clients geprobeerd zelfde resultaat.

Er lijkt een soort blokkade te zijn op deze pc om google via imap te benaderen (wellicht mac adres ofzo??), weet iemand of dit kan, kan hier niet 123 iets over terug vinden.

You iz one special kid!