lan port werkt niet meer in windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
Hoi,

Mijn p5k is overleden en kon tijdelijk een simpel foxconn bordje lenen van een maat van mij. Echter werkt het belangrijkste niet; de lanport. Als ik hem aanzet zie ik wel een lampje branden maar zodra die in windows komt dooft het lampje. Daardoor denkt winxp dat de lankabels niet goed zijn aangesloten. Ik dacht dat het misschien aan winXP lag en heb met een live ubuntu cd opgestart, echter hier ook hetzelfde probleem.

Kan niets over dit probleem vinden op internet. Is de lanport gewoon kapot of wat is er aan de hand?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Heb je verschillende kabels geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
kabels kan het niet aan liggen
1. hij werkte nog prima op mijn p5k
2. het lampje brand in de bios

maar zal eens voor de zekerheid een andere kabel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:35
Staat hij in de bios niet gewoon uit ?

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:05
Driverissue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
Marmot84 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:44:
Staat hij in de bios niet gewoon uit ?
kan niets vinden over de lanport in het bios, en hij zou standaard aan moeten staan toch op default settings

windows herkent de netwerkkaart wel btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
Ik denk idd dat het driverissues zijn.
Compleet verwijderen en nieuwe drivers installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
ik heb net mijn pc van zolder gehaald en alles aangesloten van deze pc op die pc
zelfde fout melding

over driver issues, ik heb gewoon die drivers van de meegeleverde cd geinstalleerd.. beetje vreemd als dat niet zou werken out of the box

maar goed zal dan wel de nieuwste drivers zoeken

edit: volgens winxp heb ik al de nieuwste drivers

[ Voor 8% gewijzigd door TI_Observer op 13-01-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
nja net de allernieuwste drivers geinstalleerd van de realtek site (11/11/2010)

zelfde probleem, lampje brand in bios , zodra windows xp start gaat hij weer uit

nja een nieuw mobo kopen dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

mvh

State Governor

sheez88 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:39:
Hoi,

Mijn p5k is overleden en kon tijdelijk een simpel foxconn bordje lenen van een maat van mij. Echter werkt het belangrijkste niet; de lanport. Als ik hem aanzet zie ik wel een lampje branden maar zodra die in windows komt dooft het lampje. Daardoor denkt winxp dat de lankabels niet goed zijn aangesloten. Ik dacht dat het misschien aan winXP lag en heb met een live ubuntu cd opgestart, echter hier ook hetzelfde probleem.

Kan niets over dit probleem vinden op internet. Is de lanport gewoon kapot of wat is er aan de hand?
In twee OS'en hetzelfde probleem betekent vrijwel zeker dat het aan de fysieke connectie ligt. Het ligt dan misschien niet aan de kabel (eventueel testen op een heel andere PC?), maar ook de pinnetjes van je LAN-poort op het moederbord kunnen verbogen zijn. Dit zijn meestal metaaldraadjes met enige veerkracht, die in een soort van 'kam' vallen.

Ik kan me een F/F UTP tussenstukje herinneren waar een of meerdere pinnetjes steeds naast de kam viel en geen contact maakte. Ook bij een EeePC moet ik de kabel met de hand klem houden, waarbij je de UTP-stekker als hefboom gebruikt.

Als je kunt zien dat één van de pinnetjes niet goed zit kun je proberen deze weer op de goede plek te krijgen met een paperclip ofzo. Je ziet dan waarschijnlijk zoiets als hieronder (met een pinnetje scheef):

code:
1
2
||| ||||
|||\||||

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
deblaauwn schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:35:
[...]

In twee OS'en hetzelfde probleem betekent vrijwel zeker dat het aan de fysieke connectie ligt.
Maar welke status heeft de netwerkkaart in je device manager onder tabblad 'hardware'? Leuk dat je de nieuwste drivers hebt, en dat ie in BIOS op enabled staat, maar voor hetzelfde geld staat ie uit of heb je een 'old school' IRQ probleem.

Lampjes aan bij boot betekent dat ie waarschijnlijk goed werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Pong op 13-01-2011 14:44 . Reden: typo ]

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

sheez88 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:39:
Als ik hem aanzet zie ik wel een lampje branden maar zodra die in windows komt dooft het lampje.
Hee, klinkt bekend ... misschien iets heel anders, maar toch. ik had problemen met een niet-bootende PC ; bij het zoeken naar de oorzaak heb ik op een gegeven moment de CMOS ge-cleared (via jumpertje op moederbord).
Oorzaak bleek uiteindelijk een kaduke video-kaart, dus kaartje geleend, erin en ja hoor, PC boot weer! Maar ik had geen verbinding meer op mijn netwerk connectie (cable unplugged) !? Ondanks dat ik onboard LAN wel weer enabled had in de BIOS. Zag inderdaad lampjes (heb 2 netwerk aansluitingen) branden, maar weer uitgaan in Windows.
Uiteindelijk de kabel uit de bovenste poort gehaald en in de onderste gestopt en daar was mijn verbinding met de router weer ... de poorten waren dus door clearen CMOS en enablen omgewisseld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:51
sheez88 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:23:
nja net de allernieuwste drivers geinstalleerd van de realtek site (11/11/2010)

zelfde probleem, lampje brand in bios , zodra windows xp start gaat hij weer uit

nja een nieuw mobo kopen dan maar
je kan toch ook een netwerkkaart kopen of ben ik nou gek?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
haarbal schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:23:
[...]

je kan toch ook een netwerkkaart kopen of ben ik nou gek?
Lijkt me idd een betere optie :)
Tenzij je geld over hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zoals boven al aangegeven is, even een Lankaartje van euro of 6-7 en klaar is klara.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1