Auto - audio - beste oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Heloha tweakers,

Sinds kort heb ik een audi a3 sportback als lease auto geleverd met een pioneer avic navigatie systeem.
Dit systeem werkt supergoed en ben hier heel tevreden over.
Echter ik heb enkel vooraan luidsprekers met name in de voordeur.
Vanboven in de voordeur zit een tweeter voor de hoge tonen.
Onderdaad de deur zit een speaker voor de lagere tonen en bass.
Ik zie dat er wel in de deur vanachter een voorziening is voor luidsprekers, maar deze zitten er jammer genoeg niet in.
Ik zou heel graag daar luidsprekers insteken, ik had hiervoor naar de garage gebeld maar die zeiden dat dit zeker op 400€ zou komen.
Nu vraag ik me af of hier mensen zijn met dezelfde ervaring en of er niet betere oplossingen zijn zoals gewoon een platte actieve subwoofer in de koffer. Dan komen de hoge tonen nog steeds enkel vanvoor maar is de gehele auto wel voorzien van loge tonen.
In mijn ogen zijn er 4 oplossingen:

1. luidsprekers in de achterdeuren in bouwen (zowel de tweeters als de zwaardere)
2. luidsprekers in de achterdeuren in bouwen ( 2 wegs of 3 wegsluidsprekers in de onderkant van de deur).
3. luidsprekers laten inbouwen in de hoedenplank
4. een actieve subwoofer kopen voor in de koffer.

wat is jullie mening?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 22:24
Wat mis je? Mids/highs/lows of juist het zeer laag/subwoofer laag.

Sowieso kun je je voor en achterspeakers verwisselen en die door een 4-kanaals versterker laten aansturen (minder vervorming op hoog volume). Die AVIC geeft wel een erg strak en onvervormd signaal.

[ Voor 73% gewijzigd door BlackWhizz op 13-01-2011 13:24 ]

• mrgoolie
BlackWhizz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:21:
Wat mis je? Mids/highs/lows of juist het zeer laag/subwoofer laag.

Sowieso kun je je voor en achterspeakers verwisselen en die door een 4-kanaals versterker laten aansturen (minder vervorming op hoog volume). Die AVIC geeft wel een erg strak en onvervormd signaal.
Wel ik mis echt dimensie in mijn audio. Ik heb al met de equalizer zitten spelen maar toch blijf ik dimensie missen.
Ik ga denk ik beginnen met het achteraan inbouwen van een 2weg of 3weg luidspreker systeem.
Weet iemand toevallig of de audiobekabeling al tot in de deur getrokken is? Ook al heb ik geen luidsprekers langs achteren?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:29

GaMeOvEr

Is een hork.

mrgoolie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:42:
[...]

Wel ik mis echt dimensie in mijn audio. Ik heb al met de equalizer zitten spelen maar toch blijf ik dimensie missen.
Ik ga denk ik beginnen met het achteraan inbouwen van een 2weg of 3weg luidspreker systeem.
Weet iemand toevallig of de audiobekabeling al tot in de deur getrokken is? Ook al heb ik geen luidsprekers langs achteren?
Trek je roostertje los en je ziet het meteen. ;) (Ik verwacht dat het er al in zit, het is waarschijnlijk goedkoper om maar één kabelboom te maken en er geen speakers in te prikken dan een aparte kabelboom voor de auto's zonder speakers achterin.)

Ik zou overigens zelf gaan voor een goede compo voorin (als het geluid voor niet goed genoeg is) en een klein subje in de kofferbak. Speakers achterin voegen niet zo heel veel toe. Desnoods een 4 kanaals ampje, 2 kanalen voor voorin, en de andere 2 kanalen bruggen voor het subje.

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 13-01-2011 14:56 ]

Aannames zijn fataal.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:14
Hmm was slimmer om in de lease het pro-line pakket aan te vinken.

Maar goed als je nu standaard speakers hebt, dan is het aan te raden om eerst even de kabels te checken of die er zitten in je achter deuren. Het is helaas vaak voorgekomen bij VAG auto's dat wanneer het niet als pro-line word besteld de kabels doodleuk ook achterwege worden gelaten. Dus checken voor je begint uiteraard.

Anderszijds de pro-line versie heeft ook een subwoofer achterin. Misschien dat je zo''n sub op de kop kan tikken via e-bay (staan ze soms).

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• mrgoolie
Wicked-Game schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:20:
Hmm was slimmer om in de lease het pro-line pakket aan te vinken.

Maar goed als je nu standaard speakers hebt, dan is het aan te raden om eerst even de kabels te checken of die er zitten in je achter deuren. Het is helaas vaak voorgekomen bij VAG auto's dat wanneer het niet als pro-line word besteld de kabels doodleuk ook achterwege worden gelaten. Dus checken voor je begint uiteraard.

Anderszijds de pro-line versie heeft ook een subwoofer achterin. Misschien dat je zo''n sub op de kop kan tikken via e-bay (staan ze soms).
En je zou da naanraden gewoon zo een pro line sub te kopen en deze aan te sluiten?
En de standaard speakers vanvoor laten zitten en aan de achterdeuren niets aan te sluiten?
Pagina: 1