Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222137

Topicstarter
Ik ben al enkele maanden hard op zoek naar mijn droomhuis. Natuurlijk lukt dit niet (voor het beschikbare budget). Echter, er is nu in de regio wel een pand vrijgekomen dat hier op lijkt. Er is echter één hobbel te nemen: het is een bedrijfspand.

Tot op heden is het altijd gebruikt door een huisarts, waardoor het als woonhuis momenteel niet geschikt is. Zo ontbreekt elke gezelligheid en zaken als badkamers en een mooie keuken zal je ook niet aantreffen op dit moment.

Maar goed, daar is wat aan te doen. Mijn twijfel zit hem er echter in of de investering die wij in dit pand gaan doen, wel weer terugverdiend wordt. Kunnen jullie daar iets zinnings over zeggen?

Het pand:
- regio Utrecht
- 185 m2 woonoppervlak
- €350.000 is de vraagprijs
- verbouwingskosten voor het gemak: €100.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het officieel een bedrijfspand of is het officieel een woonhuis? In het eerste geval kan je eerst maar ff de gemeente bellen of er gewoon "mag" wonen.

Wat is de gemiddelde verkoopprijs in de buurt? Als dat namelijk nu 340K is en 7 jaar geleden 300K, vraag ik me af of je je investering er later wel uit gaat halen, alhoewel de huizenmarkt niet vrij "rustig" is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bel de gemeente, en vraag of het pand als woning gebruikt mag worden. Je mag niet zomaar een bedrijfspand als woonhuis ombouwen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bestemmingsplan is het aller-aller-allerbelangrijkste om te controleren. Als het niet daar in toegestaan is, bijna einde oefening.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

In de regel doe je verbouwingen als een keuken en badkamer voor jezelf en niet voor de volgende koper, dus dat zal je niet veel meerwaarde opleveren. Was je echt van plan een ton uit te geven daaraan, of zijn er ook nog duurzame en echt waardevehogende verbouwingen bij?

Verder: overleg eens met je hypotheekgever, die hebben vaak ook wel meningen hierover (als in, je krijgt de hypotheek gewoon niet als zij denken dat het verliesgevend gaat zijn).

Verder klinkt 350k voor 185m2 in de regio Utrecht natuurlijk erg interessant.
RaZ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:43:
Bel de gemeente, en vraag of het pand als woning gebruikt mag worden. Je mag niet zomaar een bedrijfspand als woonhuis ombouwen.
Een dokter zit bijna altijd in een woonhuis, dus ik denk dat dit officieel ook nog gewoon woonhuis is, zij het dat er werkkamers aan zijn toegevoegd.

[ Voor 26% gewijzigd door SeatRider op 13-01-2011 11:50 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222137

Topicstarter
De gemiddelde woningwaarde is €250.000.

Bestemmingsplan zit wel goed. Dat staat ook in de omschrijving van de woning. Maar bedankt voor het meedenken.

Voor mijn gevoel moet de waardestijging gaan zitten in het feit dat een groot gebouw een echte woning wordt. Nu is het meer een soort casco gebouw en dus niet echt interessant; er moet door iedereen flink geklust gaan worden. Een beetje als een vervallen boerderij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SeatRider schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:49:
[...]

Een dokter zit bijna altijd in een woonhuis, dus ik denk dat dit officieel ook nog gewoon woonhuis is, zij het dat er werkkamers aan zijn toegevoegd.
De dokters hier zitten in een praktijk. De tandarts daarintegen zit in een drive-in woning, waarbij het onderste deel de praktijk is. Dat is een woning met bedrijvigheid aan huis. Iets totaal anders als een bedrijfspand waar je in wil wonen.

Inmiddels is dus duidelijk dat het hier ging om een woning met bedrijvigheid aan huis dus.

TS: veel succes met verbouwen ;)

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1