Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388553

Topicstarter
Op kantoor maak ik gebruik van een laptop, maar dit werkt niet altijd even makkelijk.
Daarom heb ik besloten om 2 monitoren i.c.m. een Matrox DualHead2Go Digital Edition aan te schaffen, zodat ik op de twee nieuwe schermen tegelijk kan werken.

Laptop: Toshiba satellite l555-11m
Component: Matrox DualHead2Go Digital Edition
Monitoren: 2 x Samsung SyncMaster PX2370 23 inch

Nu ben ik al een tijd bezig geweest met de instellingen, maar krijg het niet helemaal goed voor elkaar zoals ik het wil.

Dit zijn de huidige instellingen in het configuratiescherm > Schermresolutie:

Beeldscherm: 1. Scherm van draagbare computer
Resolutie: 1600x900 (aanbevolen)
Schermstand: Liggend
Meerdere schermen: Deze beeldschermen uitbreiden

Beeldscherm: 2. Matrox DualHead2Go Digital Edition
Resolutie: 3840x1080 (aanbevolen)
Schermstand: Liggend
Meerdere schermen: Deze beeldschermen uitbreiden
Dit is momenteel uw hoofdbeeldscherm.

Als ik nu op 'Identificeren' klik, dan is mijn laptopscherm '1' en de 2 Samsung schermen zijn gedeeld '2'. Dus het systeem ziet de 2 Samsung schermen gezamelijk als scherm '2'.

Dit zijn de huidige instellingen in Matrox PowerDesk-SE:

Current display mode: 3840x1080@Hz, 32 bpp
List Display modes: Monitors '2', 1920x1080@60Hz, 16:9

Nu mijn vragen:
- Als ik o.a. Firefox, Windows verkenner, Excel, etc. dan kan ik de vensters verslepen over de 3 schermen en maximaliseren zodat ze het totale scherm opvullen. Dit werkt dus prima, maar bij o.a. Adobe Dreamweaver en Adobe Photoshop wordt het beeld over de 2 samsung schermen verdeeld. Hoe is het mogelijk om ook deze programma's te maximaliseren op 1 scherm?
- Ook wordt de taakbalk van windows 7 verdeeld over de 2 Samsung schermen, kan dit ook per scherm worden weergegeven?
- Kan ik zaken nog optimaliseren dmv instellingen?
- Ik gebruik de laptop dus niet als ik op de schermen werk, maar deze kan ik nu niet dichtklappen want dan gaat alles 'dood'. Of is dit op een of andere manier toch mogelijk?

Hopelijk kan iemand mij iets wijzer maken in deze wondere wereld van 'Dual Screen'?
Alvast bedankt!