Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-07 20:58
Ik kan met behulp van de Citrix Access gateway inloggen op mijn werk met behulp van Vmware en windows. Dit is erg omslachtig.Aangezien Citrix ook een Mac applicatie heeft dat ik die te kunnen gebruiken.

Echter, de systeembeheerder geeft geen Mac support. Is het mogelijk om de instellingen te achterhanel die ik gebruik om mbv Windows en Internet Explorer en deze te gebruiken om via Citrix receiver in te loggen.

Mijn vraag is dus. Waar staan/bevinden zich in Windows XP icm IE de instellingen die nodig zijn om mbv Citrix receiver te kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet het niet, maar wij (hier bij mij op kantoor) geven ook geen ondersteuning
op de mac's, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet werkt ;-)

Heb gewoon een mac client gedownload laatst voor iemand, die erop gezet,
zonder dat dazzle (want we hadden toen nog een iets oudere Citrix-versie en
Access gateway). Nu een nieuwe portal en als je de receiver installeert en op
de portal inlogt herkent bijvoorbeeld safari automatisch dat ie de receiver moet
gebruiken en hoef je eigenlijk niks te doen.

Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
Ja dat is exact wat ik bedoel. Ik heb via de Mac App Store Citrix receiver geinstaleerd.

Deze gegevens dien ik in te vullen
Afbeeldingslocatie: https://img.skitch.com/20110113-dw1gmrjb6semd54yg74kggqih9.jpg

Ik zal vanavond eens proberen in te loggen vanuit Safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft niks in te vullen indeed, je logt gewoon in op de portal,
Safari herkent een downloadable .ica en die kun je openen met
de Citrix Receiver. Zo doe ik het iig op een mac en in mijn geval
op mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
inderdaad. Met een ica file staan alle instellingen goed en kan ik inloggen !

Bedankt voor de info en tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 20:52
Vraagje: ik krijg Citrix maar niet aan de praat. In Safari zie ik dat de Citrix plugin geïnstalleerd is. Inloggen op de portal gaat goed, maar zodra ik de werkomgeving aanklik volgt er een foutmelding. Ik zie wel heel snel even een windowtje openen en sluiten. Nergens kom ik een ICA-file tegen. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar wat?

Het installeren van Citrix receiver helpt helaas ook niet.

Overigens, de foutmelding die ik krijg heb ik niks aan: dat is iets van 'er heeft zich een probleem voorgedaan, raadpleeg de systeembeheerder'. Daar kan ik niks mee, omdat Apple niet ondersteund wordt, alleen Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
lexvo schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:09:
Vraagje: ik krijg Citrix maar niet aan de praat. In Safari zie ik dat de Citrix plugin geïnstalleerd is. Inloggen op de portal gaat goed, maar zodra ik de werkomgeving aanklik volgt er een foutmelding. Ik zie wel heel snel even een windowtje openen en sluiten. Nergens kom ik een ICA-file tegen. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar wat?

Overigens, de foutmelding die ik krijg heb ik niks aan: dat is iets van 'er heeft zich een probleem voorgedaan, raadpleeg de systeembeheerder'. Daar kan ik niks mee, omdat Apple niet ondersteund wordt, alleen Windows.
Als ik via Safari of Chrome de portal van mijn werkgever bezoek probeert hij de java client te starten. Alleen als ik met Firefox naar de portal ga wordt er een .ica gedownload welke ik kan openen met de Citrix Client. Dus ik zou Firefox een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexvo schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:09:

Getest met een Windows bak? Misschien kun je überhaupt niet inloggen op de portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
@Bartjeee: Firefox heb ik al geprobeerd en dat werkt ook niet helaas.

@RATBORG: Dat was ik vergeten te melden: met mijn Windows PC werkt het. Dat is ook meteen de enige reden dat ik nog een Windows PC op mijn buro heb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie van Citrix gebruiken jullie / jij? Access Gateway dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
Excuus voor de late reactie. Vanwege ziekte en wat andere zaken wat ik hier niet aan toegekomen.

Ik heb Firefox en Citrix verwijderd en ook alle bijbehorende bestanden die achterbleven opgespoord en verwijderd. Daarna Firefox en Citrix opnieuw geïnstalleerd. In eerste instantie leek dat niet te helpen, totdat ik popups blokkeren uitschakelde. Nu werkt het.

Mijn gevoel zegt dat het eigenlijk ook in Safari zou moeten werken, maar dat is me niet gelukt. Ik laat het hier ook bij, als het in Firefox werkt vind ik het verder prima.

En nu kan ik mijn Windows PC opruimen :)

[ Voor 17% gewijzigd door lexvo op 12-02-2011 15:01 ]

Pagina: 1