Terminal Server -> HP Thinclient -> Barcodescanner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Ik ben tegen een uitdaging aangelopen maar voor dat ik deze omschrijf eerst even een situatieschets en de gebruikte apparatuur:

We hebben hier een Windows 2003 R2 x64 terminal server. De gebruikers hiervan hebben een HP Thin Client in de 5000 serie. Het geval wat we hier testen op kantoor is een HP T5540 WinCE client.

De gebruikte barcode scanner is een DataLogic Quickscan QD 2300 (USB) in keybord wedge mode
Gebruikte barcode type: CODE128

Nu doet het volgende zich voor:
We hebben een barcode die een # bevat en wel als eerste teken, als we deze scannen met de scanner aan een PC en we kijken naar de uitkomst in notepad dat klopt het. Als we dit doen op de txtpad van de WinCE dan klopt het ook.

Als we vervolgens een RDP sessie opzetten vanaf de thinclient naar de Terminal Server dan word het # character vervangen voor een 3 waardoor de gebruikte barcode dus niet meer het gewenste resultaat heeft.
Doen we ditzelfde vanaf een gewone PC met XP of Win7 dan dan werkt het wel goed.

Het lijkt er dus op dat er een fout optreed in de overdracht tussen de Thinclient en de terminal server maar ik kan niet vinden wat de oorzaak is.

Wat hebben we al geprobeert:
1. Op de barcodescanner alle andere type barcode's uitgeschakeld om foutieve intepretatie van de barcode uit te sluiten.
2. Toetsenbord instellingen van zowel de Thinclient als op de terminal server aangepast en getest. maar bood geen oplossing.
3. Andere merken/typen barcode scanners geprobeerd, allemaal hetzelfde effect.
4. Thin Client waar we mee testen is voorzien van de laatste firmware en bios die HP beschikbaar heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Plopeye op 13-01-2011 10:50 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
Het lijkt erop dat de TS sessie het teken # interpreteert als zijnde het niet SHift of Capslock versie en dat is het getal 3.
Waarom dit gebeurt weet ik niet.
Wat je eens moet proberen is een sessie op bouwen naar de TS vanaf de Thinclient en dan eens # intypen verandert dit weer naar 3 dan weet je waar het probleem zit.
Vermoed dat het in de TS sessie zit

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Klinkt als een bugje in het RDP protocol.
Ik zou hierover eens een call aanmelden bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
lordgandalf schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:22:
Het lijkt erop dat de TS sessie het teken # interpreteert als zijnde het niet SHift of Capslock versie en dat is het getal 3.
Waarom dit gebeurt weet ik niet.
Wat je eens moet proberen is een sessie op bouwen naar de TS vanaf de Thinclient en dan eens # intypen verandert dit weer naar 3 dan weet je waar het probleem zit.
Vermoed dat het in de TS sessie zit
Als je het toetsenbord gebruikt en dan SHIFT+3 intoetst krijg je wel netjes een #

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
Rolfie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:08:
Klinkt als een bugje in het RDP protocol.
Ik zou hierover eens een call aanmelden bij MS.
In het protocol zelf lijkt het me sterk. In binary is er geen verband te ontdekken tussen 3 en # (ascii waarde 51 en 35). Ik zou bijna willen operen dat het in de scanner zit. Als deze besluit afzonderlijk van elkaar shift en 3 te sturen wat een hekje moet voorstellen lijkt me dat al niet geheel jofel ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Wij gebruiken op het werk ook HP thinclients van de 5000 serie + server 2003 als TS. En geen problemen met een el' cheapo barcode scanner. (hebben er 10 ofzo van dusjah) weet het merk even niet uit mn hoofd. Maar het ligt dus niet aan de sessie maar aan de barcode scanner if you ask me :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Ik heb ook een aantal projecten lopen met barcodescanners en ik merk echt wel een verschil in de gebruikte scanners. Sommige merken (daarom niet altijd de goedkopere) hebben een rare manier om toetsaanslagen te emuleren. Ik raad mijn klanten dan ook altijd een bepaalde soort aan (wel nogal prijzig) waarvan ik weet dat er geen problemen mee zijn, echter als ze kiezen voor een ander merk of eventueel hun bestaande apparatuur willen gebruiken dan laat ik hen steevast weten dat ik niet insta voor mogelijke problemen ermee.

Indien mogelijk test het eens met andere scanners, eventueel ook met de verschillende modes van de toestellen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

welke code set heb je ingesteld op de barcode scanner?
Je kun die scanners programemren door speciale barcodes te scannen uit een boekje dat er meestal bij zit.

De standaard codeset is 3 of 9, maar die bevat geen #
Misschien moet je hem even in full ascii mode zetten, als dat gaat.

Dat model van jou zou wel standaard code39 en code39 full ascii moeten kunnen scannen, maar wellicht helpt het als je hem eens volledig reset en opnieuw instelt?

https://easeofaccess.scan.../Send.aspx?file=R44-2902A

Om een # te verkrijgen zou je /C in de barcode moeten plaatsen...

Dus in plaats van *123#ABC* zou je een barcode moeten maken met *123/CABC*
Misschien dat hij het dan wel doet.

En misschien kun je iets regelen dat je dat hekje niet meer nodig hebt.
Het leven wordt een stuk makkelijker als je bij de standaard code39 set blijft.
Wellicht is het te regelen dat het # wordt vervangen door een van deze:

- . $ / + %

Die zitten namelijk wel in de standaard set (alhoewel $ en % ook afgeraden worden, die zitten namelijk in enkele speciale reeksen zoals een TAB aanslag).

[ Voor 21% gewijzigd door mookie op 18-01-2011 11:08 ]

mookie

Pagina: 1