Toon posts:

Reed relais op laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het ombouwen van mijn laptop naar een tablet pc en ik wil daarbij mijn eigen behuizing gaan maken van aluminium. (binnenkort CiP aanvraag)

Op mijn laptop zitten twee knoppen, zie het plaatje. De meeste linkse knop is een slide knop, dit is de Power button en de rechtse/rode knop is de knop die hem in de slaap zet en hem weer wakker maakt.

Afbeeldingslocatie: http://i.pchub.com/uph/photos/item/6325772450376562502_mswia.jpg

Nu wil ik een van deze knoppen door solderen naar een externe knop op mijn behuizing. Mijn idee is voor die externe knop een reed relais te gebruiken (incl. magneet). Nu heb ik daar een paar vraagjes over.

- Welke knop zou ik moeten gebruiken, de rode of de 'officiele' power button?
- Nu zitten er op beide knoppen, 4 maal een soldering op het moederbord, welke moet ik door solderen naar het reed relais?

Ik hoop dat iemand mij hier bij kan helpen.

Gr Rinse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:25
Meten is weten. Pak een multimeter en meet welke pootjes verbonden zijn als je de knop indrukt. Je kunt dan je reedcontact parallel zetten aan deze pootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zal ff kijken of ik een meter kan regelen, onze stuk....

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
wat voor schakelaar wil je gaan gebruiken in de behuizing? kun je die niet gewoon rechtstreeks op het bord aansluiten?

als het gewoon een schakelaar is, dan heb je helemaal geen reedrelais nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reedrelais word de schakelaar. Die komt achter de plaat te zitten, wanneer je er een magneet langs haalt, schakelt hij. Zo is het dus in feite een onzichtbare schakelaar, wat meer in mijn design past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
iets met magneten en harddisks... :p

Je moet dan wel de bestaande schakelaar overbruggen, anders moet je naast je nieuwe schakelaar ook de bestaande schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
steffex schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:21:
iets met magneten en harddisks... :p

Je moet dan wel de bestaande schakelaar overbruggen, anders moet je naast je nieuwe schakelaar ook de bestaande schakelen...
Komt geen HDD in maar CF :*)

Ja daar zit ik even mee, moet ik de oude schakelaar eruit halen en vervangen door het reed relais of gewoon laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
dat is afhankelijk van de schakeling

als de huidige schakelaar sluit als je hem indrukt kun je je reedrelais er parallel overheen zetten. dan zal hij reageren op beide opties. als het een breekcontact is moet je hem in serie zetten of gewoon de oude schakelaar verwijderen.

maar ik verwacht eigenlijk dat het een maakcontact is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter inmiddels.

Van de powerbutton is de meeste linkse en de meeste rechtse de plus en min. Als ik deze met elkaar verbind, gaat de laptop aan.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
dan kun je het maak contact van het reed relais gewoon parallel zetten met die contacten
Pagina: 1