[Win7] UAC melding met XFire

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
Ik heb dit onderwerp al op verschillende andere fora gepost, maar het schijnt dat hier gewoon 'geen oplossing voor is'.

Het probleem zit hem dus in de UAC: gebruikersaccountbeheer.
ik heb deze op de op een na laagste stand staan, dat hij helemaal geen meldingen weergeeft lijkt me niet helemaal verantwoord.
wanneer ik inlog start ook mijn Xfire op, maar hiervoor moet ik dus elke keer een bevestiging geven dat het mag opstarten.
en klein irritant probleem, maar ik hoop dat jullie hier een oplossing voor weten.
Het komt er dus op neer:
hoe voeg ik een 'vertrouwd' programma toe zodat ik bij deze geen bevestiging hoef te geven als het opstart?

extra vraag:
voegt gebruikersaccountbeheer echt toe aan de beveiliging van de computer? of is het gewoon een loze maatregel om een waan van veiligheid te creeëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zorgt alleen voor die vervelende melding bij het openen van bepaalde software volgens mij, ik schakel deze dan ook standaard uit.

loze maatregel als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hier een workaround om het probleem met Xfire op te lossen. En zie hier een lijstje waarom UAC nuttig is:
1. Wijzigingen in systeeminstellingen of bestanden in %SystemRoot% of %ProgramFiles%
2. Installeren en verwijderen van toepassingen
3. Het installeren van stuurprogramma's
4. Installeren van ActiveX-besturingselementen
5. Het wijzigen van instellingen voor Windows Firewall
6. Veranderen van UAC-instellingen
7. Configureren van Windows Update
8. Het toevoegen of verwijderen van gebruikers
9. De rechten van een gebruiker veranderen
10. De instellingen van Family Safety (Ouderlijk Toezicht) wijzigen
11. De meeste acties in Windows Taakbeheer
12. Systeemback-up terugzetten (systeembestanden terugzetten)
13. Een map bekijken of wijzigen die van een andere gebruiker is.
Het is voor zover ik altijd begrepen heb bedoeld om te waarschuwen dat een programma aan je systeem kan rommelen. Als je zo'n popup op een onverwacht moment krijgt kun je er donder op zeggen dat je het eigenlijk niet wil toestaan.

[ Voor 88% gewijzigd door CodeCaster op 13-01-2011 00:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:22
Imho weten de meeste tweakers wel wat ze wel en niet kunnen doen op hun eigen pc en zeker bij Windows Vista.
UAC is dan ook het eerste wat bij mij uitvliegt. Mensen die iets verkeerd doen klikken daar ook wel op ja dus... loze beveiliging als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet alleen om de programma's die je bewust uitvoert maar ook om programma's die je niet verwacht zoals spy-ware, leuke mailtjes en andere prachtige programma's die ongewenste zaken doen.

In Windows 7 is UAC al zo aangepast dat je er bijna geen last meer van hebt.

[edit]
Windows liep hier behoorlijk mee achter want bij alle linux/unix'en is dit altijd zo geweest (su/sudo).

[edit2]
Zie ook geen reden waarom xfire admin rechten nodig heeft eigenlijk:?

@Kamose: Dat is een mooie uitleg van wat ik bedoelde :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimmy87 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:36:
Imho weten de meeste tweakers wel wat ze wel en niet kunnen doen op hun eigen pc en zeker bij Windows Vista.
UAC is dan ook het eerste wat bij mij uitvliegt. Mensen die iets verkeerd doen klikken daar ook wel op ja dus... loze beveiliging als je het mij vraagt.
Het gaat er niet om of je wel of niet weet wat je kunt doen.

De meeste virussen van tegenwoordig komen binnen door lekken te misbruiken in populaire browser plugins, zoals flash, adobe reader en java. Simpel omdat mensen deze niet updaten. Ik upload mijn pdf'je oid naar een advertentie provider zoals Google. Ik wacht tot Google deze toont op allerlei sites (zoals bijv tweakers.net). Vervolgens surf jij daar als argeloze tweaker naar toe. Jou browser opent vervolgens automatisch mijn pdf'je. Met UAC aan had jij nu geweten dat er iets mis was, opeens wil jou pdf lezer dingen schrijven op allerlei rare plekken. Zonder UAC mag ik doen wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
CodeCaster schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:35:
Hier een workaround om het probleem met Xfire op te lossen. En zie hier een lijstje waarom UAC nuttig is:

[...]

Het is voor zover ik altijd begrepen heb bedoeld om te waarschuwen dat een programma aan je systeem kan rommelen. Als je zo'n popup op een onverwacht moment krijgt kun je er donder op zeggen dat je het eigenlijk niet wil toestaan.
bedankt, die link heeft erg geholpen :)
en tweakers stelt me wederom niet teleur ;)
sorry trouwens voor de missende informatie, ik heb windows 7 pro 32 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet ik 'm nog even op de juiste plek - en verzin volgende keer wel een titel die de lading wat beter dekt, dat heb ik nu voor je gedan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1