Hulp gervraag ivm USB server en OSX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivierdc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-02 15:06
Beste Tweakers,

Sinds vandaag ben ik eigenaar van een usb server van Sharkoon (lanpoort 100) deze is aangesloten op mijn externe harde schijf. Echter krijg ik het niet aan de praat in OSX, er was een cd bijgeleverd waarop software stond, maar spijtig genoeg was deze enkel windows compatibel. Na een hele namiddag en avond zoeken zijn jullie zowat mijn laatste hoop... (Wine en crossover wil niet werken)

MBP 13" mid 2010

mvg,
Olivier

graag een spoedig antwoord!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Het probleem is dat OSX niet ondersteund word volgens de manual.
Standaard staat dat ding op DHCP, als je router je DHCP server is zou je daar kunnen kijken welk IP dat ding heeft gekregen en dan via een browser die lanpoort moeten kunnen benaderen.Hier zou je alles moeten kunnen instellen dat je ook met de windows applicatie welke er bij zit kan instellen.
Enter the USB server’s IP address (without “http://” or
“www” put in front) into the browser’s address line. The IP
address assigned to the USB server can be found from the
user interface of the USB server program
In dit geval haal je dus het IP adres uit de gegevens van je DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben bang dat het zowiezo niet gaat werken. Als ik dit lees, heb ik de indruk dat het om een 'usbpoort op afstand' gaat, oftewel, je het een driver nodig om daar een 'lokale' poort van te maken.
Verder staat er dat het een NDAS server is. Dus voor schijven kent hij nog een andere truuk, maar daarvoor heb je een driver nodig die er een lokale schijf van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivierdc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-02 15:06
@ Xorsist;

Het probleem is niet dat ik het niet kan benaderen via mijn browser kan ik gemakkelijk het apparaatje configureren, op elke pc en mac, het probleem is dat er een HDD op is aangesloten die ik wil kunnen benaderen vanuit OSX (1.6.6)

misschien heb je hier wat aan; router DIR-635 A1

alvast hartelijk bedankt voor jullie snelle reacties jongens!