[browser/FF] plakken mogelijk maken (oncut/onpaste=false)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
Op sommige websites hebben ze niet graag dat je werk aan de computer uitbesteedt. Ze laten je bijvoorbeeld tweemaal je emailadres invullen, maar niets plakken.

We weten allemaal dat handmatige actie de kans op fouten vergroot, en ik wil daarom natuurlijk zoveel mogelijk (semi-)automatisch laten gebeuren.

De boosdoener zit 'm in dit stukje:
code:
1
input oncopy="return false" onpaste="return false" oncut="return false" onselectstart="return false;"

Als ik zoek op "disable oncut onpaste" krijg ik als resultaat antwoorden op vragen van mensen hoe de copy/paste functionaliteit te disablen. Dat heeft de website dus al voor de gebruiker gedaan. Er zijn wel greasemonkey-scripts om een disabled contextmenu weer terug te brengen, maar voor de ctrl-v, de shift-ins of middelstemuisknopplak heb ik niets kunnen vinden.

De enige workaround die ik heb gevonden, is dergelijke websites links of rechts te laten liggen. Is er een uitweg, anders dan dom strafregels schrijven? Het is ook nog van belang dat een eventuele workaround werkt in combinatie met Firefox (3/4) en GNU/Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Je kunt een greasemonkeyscriptje maken die die events weer verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Autofill Forms extension gebruiken ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik vermoed dat je vraag eigenlijk niet bij webscripting thuishoort. Verder is het de bedoeling van die dubbele pwd ingave net dat je twee keer nagaat of je je pwd wel goed hebt ingegeven. Als je vaak hetzelfde pwd gebruikt (vb: abcd) en je mistypt je toevallig in het eerste pwdveld (qbcd) dan is de kans dat je je tweemaal mistypt relatief klein (de tweede keer typ je wellicht correct abcd). Zodoende kan de website jou tijdens het registreren al wijzen op de inconsistentie. Gevolg: geen toekomstige ontevreden-niet-inlogbare gebruiker en geen pwd-resets en geen contactnames ivm pwd's etc... Houden zo!

offtopic:
Tegenwoordig geven moderne websites feedback over je pwdsterkte en controleren ze live of het het 2x hetzelfde pwd is. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
Bedankt voor de reacties en excuses voor de afwezigheid ;-)

Ik ben op het moment niet in de gelegenheid de suggestie van m'n voorkeur uit te proberen - Greasemonkey.

Met moozzuzz deel ik de twijfel over de plaatsing van de vraag. Het gaat in dit geval echter niet om wachtwoorden (waar ik me van het probleem bewust ben) maar om emailadressen. De redenering van de sitebeheerder zal dezelfde zijn, maar omdat het emailadres gewoon leesbaar is ipv sterretjes, kun je makkelijk nalezen dat het adres ook na kopiëren uit mail nog correct is.

De autofill forms wil ik nog niet helemaal aan; ik heb er een ongefundeerd onprettig gevoel bij. Daar kom ik vast nog wel overheen.

Als ik er eenmaal aan toegekomen ben met Greasemonkey aan de slag te gaan, laat ik de resultaten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus je gaat wel een script maken die het automagisch voor je kopieert, maar de autofill-opties in je browser wil je weer niet gebruiken? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1