• karim015
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:08
Heb sinds kort een nieuwe HDD maar begin me toch storen aan het geluid dat word geproduceerd.
Ben wel erg blij met de snelheid en mijn mac wordt niet zo warm meer als met de oude HDD.

Ik vroeg me af of ik de HDD softwarematig kan aanpassen, zoja met welke software?
Heb gezocht op internet maar wordt daar niet veel wijzer van..

alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk geluid? Van de heads? Je kan in de Pricewatch eens zoeken naar HDD case of HDD silencer ofzo (of op Google).

Zonder type-nummer van de HDD kan niemand voor je nazoeken of deze spindown heeft of bepaalde andere energy-saving opties.

[Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 12-01-2011 22:24]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• karim015
MAX3400 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:23:
Welk geluid? Van de heads? Je kan in de Pricewatch eens zoeken naar HDD case of HDD silencer ofzo (of op Google).
ik wil het graag softwarematig oplossen als het kan..

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor Windows/Boot camp heb je WinAAM, tooltje wat het akoestisch beheer van je harddisk kan instellen zodat de seeks minder luidruchtig zijn. Kwestie van 1x draaien en daarna blijft de setting behouden.

http://www.withopf.com/tools/aam/ (Duits)

[Voor 47% gewijzigd door spone op 12-01-2011 22:27]

• karim015
oja..typenr WD5000BEKT notebook HDD, zo'n case kan dus niet.

• karim015
spone schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:26:
Voor Windows/Boot camp heb je WinAAM, tooltje wat het akoestisch beheer van je harddisk kan instellen zodat de seeks minder luidruchtig zijn. Kwestie van 1x draaien en daarna blijft de setting behouden.

http://www.withopf.com/tools/aam/ (Duits)
Bedankt! DIt ga ik proberen!

Anoniem: 316994

uhm maak je de hd niet langzamer dan?
Hang de hd in rubbers ben je klaar of koop een stillere hd of een sd nog stiller

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iets, maar merk er niet heel van. De stilte vind ik net iets aangenamer dan 0,1ms snellere seek.

• Skoftebok
  • Laatst online: 16-08-2019
karim015 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:25:
[...]

ik wil het graag softwarematig oplossen als het kan..
waarom post je dit onder casemodding?

i5 3570k /// 2 x 4 Gb Corsair Dominator Platinum 1600 Cas 8 /// MSI GTX 670 Power Edition /// MSI Z77A-GD65 /// Corsair HX750 /// Samsung 830 128Gb /// Bitfenix Shinobi Window + USB 3.0 Upgrade Kit /// W8 Pro x64

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee