Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NTLDR ontbrak / gefixed maar nu ander probleem met booten

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Beste allen,

Zo out of the blue starte mijn PC niet meer op, NTLDR ontbrak.

Na dit opnieuw gekopieerd te hebben door het copy x:\i386\ntldr c:\ commando te geven zou het volgens mij weer moeten werken.

Denk je wat... Not :?

Nou blijft het maar eindeloos opnieuw opstarten.

Omdat ik dit niet dagelijks doe en die commando's ook maar van een oud kladje haal begin ik aan mezelf te twijfelen.

Was t nou:
copy i:\i386\ntldr c:\
of
copy i:\i386\ntldr c:\ntldr

Bij de 1e methode was het bestand goed gekopieerd dus dat leek mij voldoende.

Een compleet nieuwe instal is sowieso nodig maar omdat ik niet van alles een back-up heb (de laatste e-mails vanaf begin dit jaar) wil ik het toch proberen even te lijmen als dit nog kan.

Iemand nog een idee wat het kan zijn?

Sowieso morgen maar even aan de slag met een Sata -> USB kabeltje of alles maar even over te kopieeren maar een gouden tip zou goed van pas komen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Misschien handig om te vertellen welke versie van Windows je hebt?

Probeer anders eens het fixmbr commando: How to use the Bootrec.exe tool in the Windows Recovery Environment to troubleshoot and repair startup issues in Windows

Hier staat hoe je ntldr moet kopiëren: How to troubleshoot the "NTLDR Is Missing" error message in Windows 2000

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 12-01-2011 22:23 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee... Volgens mij met Windows Vista & hoger heb je "gewoon" een Scan & Repair optie in de setup van Windows zitten. CD erin gooien, booten en goed op de opties letten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Sorry, idd mijn fout: Heb Windows XP Pro SP3

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!