Welke van de drie?

Pagina: 1
Acties:
  • 896 views

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:31
Titel zegt het eigenlijk al grotendeels....

Ik ben me zeer aan het oriënteren om een nieuwe monitor te kopen, en het liefste een van een goed formaat.

Qua eisen heb ik voornamelijk:
- relatief laag energie verbruik.
- +/- 27"
- goed voor games en films

Na heel wat zoeken ben ik uitgekomen op 3 mogelijke kandidaten.

Asus VE278Q
Samsung SM P2770FH
Samsung SM P2770HD

Ik ben opzich zeer gecharmeerd van de beeldkwaliteiten van de Samsung, verschillende bekende hebben een Samsung en het ziet er spatzuiver uit.

meest voor de hand liggend is de P2770FH, dit is de opvolger van de P2770H dacht ik.
Simpel qua uitvoering en het design spreek mij toch wel aan.
Alleen ik ben huiverig voor eventuele Bleeding van het scherm aan de randen.

Voordeel van de P2770HD is dat deze een ingebouwde ontvanger heeft voor TV.
Nadeel is de lagere reactietijd van 5 ms, echter vraag ik mij af in hoeverre dat te merken is tijdens het gamen, ook is deze monitor / TV al even op de markt, wat misschien duidt op een wat verouderd model.
De TV uitvoering heeft als voordeel dat hij natuurlijk te gebruiken is als TV, en de computer op een aparte kamer staat en daar dan gelijk een TV aanwezig is (handig voor de vrouw als ze aan het strijken is ;) ). Alleen ben ik er nog niet geheel achter of ik voor Ziggo een aparte ontvanger nodig heb voor de digitale tv

Beeldschermen van Asus ken ik eigenlijk niet, en ik ben voornamelijk bij de Asus uitgekomen door het vergelijken van de specificaties, alleen kan ik geen echte goede test vinden van het scherm.
Dat het een LED / edge lit scherm is spreekt aan, maar ja.... is dat echt doorslag gevend?
Het is wel een recent scherm wat nog niet lang op de markt is wat ik begrepen heb en hij zit ongeveer an de max van het budget.

kortom wie heeft ervaringen met een van de drie, en kan mij advies geven?
(budget is trouwens dus ook +/- 300,-)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16

D4NG3R

kiwi

:)

Je weet dat 27" ERG groot is voor een 1920x1080 monitor.

Als je er (zoals bedoeld bij een monitor) ~50cm van af zit. Kun je de pixels tellen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik heb de Samsung P2770HD als tv en ben uitermate tevreden over, full hd, mooie heldere kleuren, mooi design.
Hij heeft inderdaad een beetje last van bleeding, maar dit valt alleen op bij hele donkere beelden.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:19:

Als je er (zoals bedoeld bij een monitor) ~50cm van af zit. Kun je de pixels tellen.
Mwah, das toch vet handig met 1st person shooters, zo zie je ieder detail..niemand kan zich dan meer achter een hoekje verbergen...ieder stukje dat uitsteekt valt dan op =)

Ik vind 24" ook nog net te klein. 26 of 27" lijkt me prima te doen hoor, maar idd liever met nog een wat hogere resolutie maar gaat op zich prima zeker bij x1200.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 22:28 ]

• Rob-T6
De monitor gaat ook een tweetal 17" vervangen, dus ik ben me ook zeer bewust dat dit inderdaad erg groot is, en ook qua pixelformaat. :)

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:28
Ikzelf heb de 2494HM deze heeft ook een responsetijd van 5 ms en dit merk je echt niet tijdens het gamen.

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:58
Ga iig niet voor de Samsung SM P2770HD.

mooi scherm, alleen niet te doen voor tekst bewerken en browsen. heb hetzelfde gehad met een P2270HD.
nu vervangen voor een echte monitor IPV tv en monitor.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:05
vanmiddag de Samsung SM P2770FH gezien bij de mediamarkt, a 300 eurie das inclusief 8dgn omruil pixel shizzel. Een mooie scherm voor wat erop getoond werd, scherp helder. Enigste con is de stand vind ik maar die kan je vervangen dmv vesa100 bevestiging. Ik zou deze monitor wel even willen proberen fifa, pes, cod, bfbc, maar 27" vind ik te groot ik ga voor 24".

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

roycerolls schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 02:16:
vanmiddag de Samsung SM P2770FH gezien bij de mediamarkt, a 300 eurie das inclusief 8dgn omruil pixel shizzel. Een mooie scherm voor wat erop getoond werd, scherp helder. Enigste con is de stand vind ik maar die kan je vervangen dmv vesa100 bevestiging. Ik zou deze monitor wel even willen proberen fifa, pes, cod, bfbc, maar 27" vind ik te groot ik ga voor 24".
Pixelgarantie is in NL bij een webshop niks waard. Je kan hem immers toch binnen 7 werkdagen na ontvangst terugsturen zonder reden.

Is deze: pricewatch: Asus VW266H

Geen veel beter idee?

2ms responstijd, alle aansluitingen die je nodig gaat hebben en een resolutie van 1920x1200.

Ik weet dat je het liefst naar 27"+ kijkt, maar als jij er straks achter zit. Kun je de pixels tellen, tijdens een film of serie valt je dit misschien niet zo heel erg op. Maar in games is het zwaar irritant. Kijk liever naar een goed 1920x1200 scherm. (Van bijv 27")

Bedenk je daarnaast dat je bij 24" perfect zit op een afstand van +-50cm. Omdat je het hele scherm kan zien, zonder je hoofd bij te hoeven draaien. Wat in games weer ten goede komt!

Owja: En verkijk je niet op de responstijd. Ik het schermen gezien met een responstijd van 2ms, welke slechtere gameprestaties hebben als een scherm met een responstijd van 10ms.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 13-01-2011 02:31 ]

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:05
SNelle games cker niiet alleen uitgaan van de response tijden inderdaad, deze zijn zeker wel! een factor maar ook de input lag is interessant lekker laaag <10, minder dan een frame. Dit soort informatie goed te vinden op prad en tftcentral e.a.

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
Wat ook een idee is... loop eens binnen bij zo'n mediamarkt en kijk of een scherm je bevalt. Frutsel wat aan de instellingen van het beeldscherm (contrast, helderheid) om te kijken of je indruk daarmee verandert. De schermen in een winkel staan nou eenmaal niet perfect afgesteld, omdat meer mensen aan die knopjes frutselen ;)

Dat, wat voor jou het prettigst kijkt, dat is voor jou een goed beeldscherm. Daarnaast kun je dan gaan kijken naar aansluitingen en extra functies, of het ook voldoet aan jouw overige eisen.

Ik heb hier zelf een 26" staan en ben daar heel blij mee. Voordeel van dit formaat is, dat je 2 A4 naast elkaar kunt zetten, zodat je internet kunt zien terwijl je iets anders doet.
Je zou, maar dat is of je dat wilt, kunnen kijken of een scherm kantelbaar is, zodat je een super A4 voor je neus hebt :)

[ Voor 22% gewijzigd door lotje1 op 13-01-2011 04:04 ]

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02 14:52
Ik heb een 22" op resolutie 1920x1200, daar kan je ook perfect 2 A4-tjes naast elkaar op lezen, heel handig om in te werken dus.
De gewone HD resolutie voor een 27" scherm is misschien voldoende voor film en games, maar voor tekstverwerking lijkt me dat toch een serieuze stap achteruit, tenzij je wat slechtziend bent natuurlijk, dan is dit wel goede keus.

• Rob-T6
Gelukkig doe ik zelf niet heel veel met de textverwerking.
Alleen internet, en dat is ongeveer hetzelfde.

Het staat op op het programma om langs de mediamarkt / Saturm te rijden en te kijken ;)

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:19:

Onzin ik heb zelf de HD en ben er zeer tevreden over ik zie iig geen pixels met gamen.
5MS is meer dan zat. De hersenen zijn langzamer om het te kunnen waarnemen. Gamen films en tv kijken kan allemaal zonder problemen op de 2770hd. Echter ga ik trug naar de 2443bw omdatik met 3 schermen wil gaan gamen met nvidia kaarten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 13:23 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-02 17:53
Ik heb een 22 inch versie van de Samsung SM P2770HD op de slaapkamer en ik moet zeggen dat er vooral bovenaan aardig wat backlight bleeding zit. Dit valt vooral op bij films die ik afspeel met 21:9 verhouding waardoor de zwarte balken boven en onderin aardig licht zijn.

Weet niet hoe dit zich uit bij een 27 incher maar denk dat het daar minder is. Hou er wel rekening mee dat 27 inch @ 1920 x 1080 op normale afstand best groot is en je inderdaad pixels kunt gaan tellen. Beter ga je in dat geval voor een 24 incher. Ik heb zelf een Samsung Syncmaster 2443BW, die heeft een hogere resolutie van 1920 x 1200 maar mist natuurlijk luidsprekers en een HDMI aansluiting. Opzich wel jammer want ik wil mijn PS3 verplaatsen naar de computerkamer en dat gaat nu niet.

Verwijderd

Nogmaals die pixels is onzin Zal morgen wel ff een foto maken van 50cm afstand. tenzij je er echt van 10 cm dicht bij tijdens het gamen zit te kijken maar dat zie ik dan ook gewoon om mijn 2443bw.
Die black light is indd wat te veel van het goede maar gelukkig heb ik een helder beeld bij stand 7 van blacklight en dan is het bijna weg die bleeding.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:04:
Nogmaals die pixels is onzin Zal morgen wel ff een foto maken van 50cm afstand. tenzij je er echt van 10 cm dicht bij tijdens het gamen zit te kijken maar dat zie ik dan ook gewoon om mijn 2443bw.
Die black light is indd wat te veel van het goede maar gelukkig heb ik een helder beeld bij stand 7 van blacklight en dan is het bijna weg die bleeding.
Ik spreek hier toch echt uit eigen ervaring, dat je op normale zitafstand (30 - 50cm van je monitor). De pixels kan gaan tellen op een 27" 1920x1080 scherm. En dan moet je je nog bedenken: Ik zie niet al te scherp dichtbij vanwege mijn lenzen.

Films: Geen probleem
Games: Kan rottig zijn bij sommige games
Tekst: Erg irritant

Een 27" 1920x1200 scherm gaat nog. Maar zelfs dat is al wat 'groot' voor die resolutie.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 13-01-2011 22:07 ]

• Rob-T6
Tja...

en zo wordt je toch weer aan het twijfelen gebracht.

Heb gekeken bij de Saturn, helaas niet veel 27" (wel geteld 1) en daar zag ik inderdaad wel behoorlijk de pixels, dus evengoed maar weer verder kijken...

nieuwe pogingen:
een Dell
samsung PX2370
Samsung BX2450

De verschillen tussen de twee Samsung monitoren is mij niet geheel duidelijk, (behalve de 1")
en de Dell heeft als voordeel dat deze een IPS paneel heeft.
Of toch inderdaad de Asus

Kan alleen niet echt een goede review van de Dell of Asus vinden.

ps. ben juist inderdaad opzoek naar ervaringen met dit type panelen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rob-T6 op 14-01-2011 07:42 . Reden: link repareren ]

Verwijderd

Ik weet niet waar jij woond maar jij mag wel ff gamen op mijn pc om de 2770HD zelf te testen.
Je zal geen pixel zien en gamen gaat zoals op de 2443bw. Maar goed veel mensen liegen hier om het
maar ff als een slecht beeld scherm weer te geven. Waarom weet ik niet waar het is dus niet zo wat ier veel verteld word.

Dit is het beeld van een blau ray film
Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/images/monitore/samsung_p2770hd/samsung-2270hd-film_1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 09:38 ]

• DDC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-02 16:23

DDC

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:35:
Dit is het beeld van een blau ray film
[afbeelding]
Maar je nu echt een printscreen om te laten zien hoe het er uit ziet op jou scher? }:O

Heb zelf een 23" en 24" scherm gehad en moet zeggen dat die ene inch veel scheelt (dat is wat zij zei). Veel groter dan 24" zou ik voor een computer scherm niet gaan. Of je moet gelijk aan de 30" schermpjes met een 2k+ resolutie, alleen die zijn nogal prijzig.

Verwijderd

Wil je dat graag zien komt er aan. En trouwens die foto die ik poste komt uit een test van de 2770hd
Verder vind ik het logisch dat ik het ff laat zien want ik bewijs er het tegendeel mee.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 09:52 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Ervaringen zoek je op GoT sowieso met de search, niet met een eigen topic. Verder lijk je je er niet echt in verdiept te hebben ("goed voor films" eist een paneeltype die je voor EUR 300 niet op 27" kunt krijgen, om maar eens wat te noemen).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.