Titel zegt het eigenlijk al grotendeels....
Ik ben me zeer aan het oriënteren om een nieuwe monitor te kopen, en het liefste een van een goed formaat.
Qua eisen heb ik voornamelijk:
- relatief laag energie verbruik.
- +/- 27"
- goed voor games en films
Na heel wat zoeken ben ik uitgekomen op 3 mogelijke kandidaten.
Asus VE278Q
Samsung SM P2770FH
Samsung SM P2770HD
Ik ben opzich zeer gecharmeerd van de beeldkwaliteiten van de Samsung, verschillende bekende hebben een Samsung en het ziet er spatzuiver uit.
meest voor de hand liggend is de P2770FH, dit is de opvolger van de P2770H dacht ik.
Simpel qua uitvoering en het design spreek mij toch wel aan.
Alleen ik ben huiverig voor eventuele Bleeding van het scherm aan de randen.
Voordeel van de P2770HD is dat deze een ingebouwde ontvanger heeft voor TV.
Nadeel is de lagere reactietijd van 5 ms, echter vraag ik mij af in hoeverre dat te merken is tijdens het gamen, ook is deze monitor / TV al even op de markt, wat misschien duidt op een wat verouderd model.
De TV uitvoering heeft als voordeel dat hij natuurlijk te gebruiken is als TV, en de computer op een aparte kamer staat en daar dan gelijk een TV aanwezig is (handig voor de vrouw als ze aan het strijken is
). Alleen ben ik er nog niet geheel achter of ik voor Ziggo een aparte ontvanger nodig heb voor de digitale tv
Beeldschermen van Asus ken ik eigenlijk niet, en ik ben voornamelijk bij de Asus uitgekomen door het vergelijken van de specificaties, alleen kan ik geen echte goede test vinden van het scherm.
Dat het een LED / edge lit scherm is spreekt aan, maar ja.... is dat echt doorslag gevend?
Het is wel een recent scherm wat nog niet lang op de markt is wat ik begrepen heb en hij zit ongeveer an de max van het budget.
kortom wie heeft ervaringen met een van de drie, en kan mij advies geven?
(budget is trouwens dus ook +/- 300,-)
Ik ben me zeer aan het oriënteren om een nieuwe monitor te kopen, en het liefste een van een goed formaat.
Qua eisen heb ik voornamelijk:
- relatief laag energie verbruik.
- +/- 27"
- goed voor games en films
Na heel wat zoeken ben ik uitgekomen op 3 mogelijke kandidaten.
Asus VE278Q
Samsung SM P2770FH
Samsung SM P2770HD
Ik ben opzich zeer gecharmeerd van de beeldkwaliteiten van de Samsung, verschillende bekende hebben een Samsung en het ziet er spatzuiver uit.
meest voor de hand liggend is de P2770FH, dit is de opvolger van de P2770H dacht ik.
Simpel qua uitvoering en het design spreek mij toch wel aan.
Alleen ik ben huiverig voor eventuele Bleeding van het scherm aan de randen.
Voordeel van de P2770HD is dat deze een ingebouwde ontvanger heeft voor TV.
Nadeel is de lagere reactietijd van 5 ms, echter vraag ik mij af in hoeverre dat te merken is tijdens het gamen, ook is deze monitor / TV al even op de markt, wat misschien duidt op een wat verouderd model.
De TV uitvoering heeft als voordeel dat hij natuurlijk te gebruiken is als TV, en de computer op een aparte kamer staat en daar dan gelijk een TV aanwezig is (handig voor de vrouw als ze aan het strijken is
Beeldschermen van Asus ken ik eigenlijk niet, en ik ben voornamelijk bij de Asus uitgekomen door het vergelijken van de specificaties, alleen kan ik geen echte goede test vinden van het scherm.
Dat het een LED / edge lit scherm is spreekt aan, maar ja.... is dat echt doorslag gevend?
Het is wel een recent scherm wat nog niet lang op de markt is wat ik begrepen heb en hij zit ongeveer an de max van het budget.
kortom wie heeft ervaringen met een van de drie, en kan mij advies geven?
(budget is trouwens dus ook +/- 300,-)