Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08 12:17
Hi,

Heeft iemand toevallig ervaring met het verdelen van rendercapaciteit over meerdere computers? Heb namelijk een animatie gemaakt in 3D van 301 frames en mijn PC rendered over iedere frame 3,5 minuut ._. dat gaat dus een dikke 18 uur duren (LOL)..

en dit is dan nog een testrender met niet al te hoge settings en lage framecount (render nu op 15 fps en moet 30 zijn voor the real deal).

ik heb de beschikking over een imac(quadcore) macbook pro (dualcore), mijn pc(dualcore), en nog 2 gewone pc's (singlecore). Als iemand mij zou kunnen vertellen hoe ik hier een renderfarmpje van zou kunnen maken zou dat enorm helpen. Ik begrijp er tot nu toe maar weinig van eerlijk gezegd.

Overigens staat er sinds kort ook een lokaal vol met imacs (~20/25). Weet niet of deze dual- of quadcore zijn maar ik zou deze opzich ook kunnen confisqueren mits ik weet hoe ik zo een renderfarmpje op moet zetten. Heb weinig zin om straks een week lang te moeten renderen (moet dit filmpje 2x renderen voor het eind product)

Thanks for the help <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij heb je voor elke render-client minstens een aparte license-key nodig (of een volume license). Maar dat is mogelijk oude info die opgeslagen ligt in mijn geheugen.

Staat er nou echt geen info op de site van Maxon?

/edit: kan het ook zijn dat je met 2GB geheugen niet een beetje laag zit om normalere rendertijden te halen of heb je de E6750 niet meer? Mogelijk zijn er anderen op GoT die ook Cinema gebruiken maar daarvoor een fijne Xeon ofzo gebruiken met 16GB geheugen en dat zij je op weg willen helpen (door bij hun te renderen ofzo).

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 12-01-2011 22:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 17:35

Tim Schuhmacher

abasios

Is 18 uur nog heel schrikbarend? Het is natuurlijk ook leuk om een renderfarm op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan Deadline proberen:

http://www.thinkboxsoftware.com/deadlineoverview/

Als je 2 slaves hebt (dus twee machines waarmee je kan renderen) dan is het gratis, voor meer slaves is het betalen.

Per Node (dus per machine) kost het je 175 dollar. Als je kan aantonen dat je student bent kan je 50% korting krijgen. :)

Je kan ook Nodes "lenen". Dat is een licentie van 15 dollar per machine en die is dan voor een week geldig.

[ Voor 14% gewijzigd door magnifor op 13-01-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Misschien is het dom wat ik zeg, maar als dit voor een enkele keer is, is het dan niet het makkelijkst om op elke pc C4D te draaien en de frames zelf op te delen onder de computers? Bv. comp1 : frame 1 - 100 , comp2 : frame 101 - 200 , etc.

Lijkt me makkelijker dan te werken met slaves etc. en is nog gratis ook. Scheelt moeite, stress en tijd :) Aangezien je nu eerst ook nog uit moet zoeken hoe het werken met een renderfarm werkt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nico schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:31:
Misschien is het dom wat ik zeg, maar als dit voor een enkele keer is, is het dan niet het makkelijkst om op elke pc C4D te draaien en de frames zelf op te delen onder de computers? Bv. comp1 : frame 1 - 100 , comp2 : frame 101 - 200 , etc.

Lijkt me makkelijker dan te werken met slaves etc. en is nog gratis ook. Scheelt moeite, stress en tijd :) Aangezien je nu eerst ook nog uit moet zoeken hoe het werken met een renderfarm werkt.

Succes!
Behalve dat je dan ook voor elke PC een licentie nodig hebt ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Hij zegt dat hij beschikt over een lokaal en op zijn portfolio site zie ik dat hij studeert in A'dam..daar zullen de macs staan? (lokaal <--> studie... link?)

Als het net zo is als bij mij op de HKU zit daar gewoon C4D al op ;) en als hij het heeft over van de macs in dat lokaal een renderfarm maken, dan heeft hij die licenties zoiezo nodig... (of ben ik nu achterlijk? :+)

Dus in mijn visie is dat allemaal het punt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcNL
bedankt voor de reacties tot nu toe.

licenties en dergelijke zijn inderdaad het probleem niet. bij de instalatie (ook bij de student versie welke gratis is) zit een render nogwat install optie.. ik begrijp er, ondanks dat ik nogal techsavy, vrij weinig van.

daarom ben ik op zoek naar mensen met ervaring en/of kennis hiervan.

overigens is 18 uur niet schrikbarend echter is dit maar een test versie.. slechte kwaliteit, helft van de frames, helft van de resoluties, de uiteindelijke render zou bijna een week gaan duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:32:
[...]

Behalve dat je dan ook voor elke PC een licentie nodig hebt ;)
Bij Deadline zijn de eerste twee Slaves/Nodes gratis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcNL
*bump*
Pagina: 1