Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Formulier CGI E-mail

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 21:25
Hey,

Ik heb voor mijn site een Formulier aangemaakt waarmee je een email kan verzenden. Maar het probleem is dat dat gewoon in html is gedaan, met de volgende code:
HTML-code:
<form method="post" ENCTYPE="text/plain" action="mailto:email@email.nl?subject=Onderwerp">
Op die manier wordt een emailprogramma geopend, maar het werkt niet echt geweldig.

Ik heb op internet gekeken en er wordt tegenwoordig gebruik gemaakt van CGI ofzo?

Verder heb ik nog gekeken hoe dat werkt, een .pl bestand maken en in de server zetten, maar ik snap echt niet hoe dat werkt.

Dus de vraag is: kunnen jullie mij helpen met misschien de goede code/bestand aanmaken waarbij een email wordt verstuurd zonder dat een emailprogramma geopend wordt.

Alvast bedankt voor de moeite

Gr, Ruben

ps. ik heb het een beetje uitgebreid gemaakt om te laten zien dat ik wel eerst op internet heb gezocht, voordat jullie het zeggen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sorry, maar dit soort Kan iemand even...? topics doen we hier niet aan.

Neem even onze Quickstart door en google dan eens op PHP tutorial, PHP mail form, CGI tutorial, ASP tutorial, website mail form code of iets dergelijks. Met "ik snap het niet" kunnen wij ook niets beginnen. Allereerst verwachten we basiskennis en daarna verwachten we dat je concreet aangeeft waar het probleem ligt; je kunt niet verwachten dat we je van-voor-tot-achter gaan vertellen hoe het moet; dat is prima te vinden op het web. Ook al zeg je gezocht te hebben, erg grondig ben je dan niet te werk gegaan.

Oh en kijk ook even naar Waar hoort mijn topic?; dit hoort niet in WEB ;)

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 12-01-2011 21:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.