Wifi via usb?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackz0r NL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik heb een vraagje. Ik heb hier thuis gewoon bedraad internet. Bestaat er iets (ik dacht aan iets van een usb stickje) die je in je computer stopt en dat die dan een draadloze verbinding verstuurd zodat je wifi hebt?

Of is de enige manier om wifi te krijgen draadloos internet?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Zoek op : ad-hoc wifi usb

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

- edit, verkeerd begrepen -

[ Voor 82% gewijzigd door RaZ op 12-01-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bijvoorbeeld connectify
Natuurlijk heb je een wifi kaart of stick nodig:
http://tweakers.net/price.../wlan-netwerkkaarten.html

[ Voor 48% gewijzigd door Henk007 op 12-01-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ahum... http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.48166

Hiermee kun je van je via je pc een wifi-adhoc netwerk maken.

Nog makkelijker, koop een wifi-router. Klaar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackz0r NL
Mss handig om te weten, ik werk met een Mac Powerbook G4...
Als ik zo'n wifi router koop, dan gaat de draad vanaf de modem daarin en dan verzend de wifi router een draadloos netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ja, maar het verstandigste is om de wireless router dan alleen als accespoint te laten fungeren en niet als router, want dat doet je modem al. Gebruik de zoekfunctie om te leren hoe dat werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 12-01-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Handig ding is de ASUS WL-330gE. Die kan zowel client als access point zijn (en nog meer) en kun je ook voeden vanuit een USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Router lijkt mij ook verstandiger.. want anders zou die pc ten tijde van het gebruik van draadloos internet aan moeten staan.. toch ? of gaat het alleen om ad hoc pc-pc?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 390808 op 12-01-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het zou nuttig zijn als de OP wat meer vertelde wat hij nou precies wil doen. Die ASUS heeft trouwens ook een router stand (voor aan een single user modem). En als laatste een repeater stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackz0r NL
Ik zou graag met mijn BB en iPod touch op wifi kunnen thuis. Maar aangezien wij bedraad internet hebben ben ik op zoek naar een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik neem aan dat je met die dingen het internet op wilt? Staat er in dat huis een (modem/router/)switch met nog een vrije poort? Vertel eigenlijk gewoon maar wat er precies aan hardware in het netwerk zit.

Oh ja. En hoeveel wil je er aan uitgeven?

[ Voor 9% gewijzigd door CaptJackSparrow op 12-01-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackz0r NL
Uhm de modem zit in de kelder, die gaat naar een switch, en dan loopt er een kabel naar de router hier en dan loopt er een kabel naar de laptop en een naar m'n xbox. Volgens mij zo... Uhm, zo goedkoop mogelijk eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Modem-switch-router is geen logische volgorde. Vooral als die laatste niet ook wireless is. Modem-router-switch is dat wel. In de eerste situatie zal het modem waarschijnlijk ook een routerfunctie hebben.

Je kunt waarschijnlijk het best een apparaat uit dit lijstje aanschaffen. Afhankelijk of je aan Wifi-g voldoende hebt of ook Wifi-n wilt hebben. De reviews kunnen evt. helpen een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

CaptJackSparrow schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:41:
Modem-switch-router is geen logische volgorde. Vooral als die laatste niet ook wireless is. Modem-router-switch is dat wel. In de eerste situatie zal het modem waarschijnlijk ook een routerfunctie hebben.

Je kunt waarschijnlijk het best een apparaat uit dit lijstje aanschaffen.
:? Je raad zelf een router af, echter link je naar draadloze routers.

Aangezien TS niet duidelijk is wat voor spul hij reeds heeft staan, neem ik aan dat er al een DHCP server in het modem zit, een Access Point is dan een betere keus, deze aan de switch aansluiten, instellen en klaar.

http://tweakers.net/price...0pV0oEIBucXlQDFUlKLk5VqAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik keek ook eerst naar access points maar het viel me op dat routers goedkoper begonnen. Tevens kunnen AP's lastiger op te zetten zijn omdat ze afhankelijk zijn van de DHCP server in een router elders waar ze dus mee moeten samenwerken.

Een wireless router kan desnoods een IP adres krijgen van een DHCP server en evt. een wireless netwerk creëren op een ander subnet afhankelijk van de default instellingen. De kans dat het domweg werkt als je het op het bestaande netwerk aansluit kon bij een router wel eens groter zijn dan bij een AP. Als je alleen het internet op wilt zal het je een zorg zijn dat je mogelijk op een ander subnet zit. Alleen als je contact wilt met de rest van de computers op het netwerk gaat dat uitmaken.

Vandaar de suggestie voor een router dus. :) (ik raadde overigens nergens een router af)
Pagina: 1