Toon posts:

Sapphire HD 4850 naar de eeuwige jachtvelden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het volgende probleem:

Wanneer ik na mijn computer aanzet, gaat deze na ongeveer 1 a 2 seconden weer uit en start na 1 a 2 seconden weer op om vervolgens wél aan te blijven. Dit alles zonder beeld. Monitor (Samsung T220) staat te knipperen en werkt gewoon op laptop.

Ik heb het ernstige vermoeden dan mijn Sapphire HD 4850 er naar 2 jaar mee opgehouden is. Fan draaid overigens wel gewoon. Is er iemand die mij kan vertellen of dit waarschijnlijk het geval is en of het eventueel iets anders zou kunnen zijn?

Setup van de PC:
P5Q Pro
E8400
Sapphire HD 4850

Alle hulp wordt bij voorbaat zeer gewaardeerd!

Groetjes kultuur

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Heeft je moederbord geen igp? probeer is op te starten dan zonder videokaart, en kijk of dat wel lukt.
Anders even het ''hangen en opstarten'' toppic raadplegen, en systematisch afwerken om dingen te gaan uitsluiten.

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Ik neem aan dat je alles al goed vast gezet hebt en aangedrukt, al een ander pci/e slot geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
Geen Moederbord igp, Andere slot inmiddels geprobeerd dit geeft precies het zelfde effect.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-02 12:36
Welke voeding heb je, en hou oud is die? Het kan aan meerdere zaken liggen als enkel dat :)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding betreft een Cooler master Real power M520 ook 2 jaar oud. Fan van de kaart draait wel gewoon dus ga er van uit dat de voeding goed is.

Kan het ''hangen en opstarten'' topic overigens niet vinden, wel allemaal andere topics met problemen die net even anders zijn. Weet iemand waar ik dit topic kan vinden?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 20:17 ]

• Spaiker
--
Dubbelpost :F

[ Voor 76% gewijzigd door Spaiker op 12-01-2011 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
computer opgestart zonder de 3d kaart er in en nog steeds het vreemde opstart probleem (na ongeveer 1 a 2 seconden weer uit en start na 1 a 2 seconden weer op om vervolgens wél aan te blijven)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
clear je cmos even...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
cmos gecleared, PC start weer op. Maar wel met allemaal vreemde strepen + paarse blokjes in beeld. Windows bijna opgestart en hopaaa dikke bluescreen. Kon nog net iets lezen van ''attempt to reset display drivers has failed'' Vervolgens restart en nu weer als ouds! Er is dus iets goed mis met de drivers van de 3d kaart of deze gaat het als nog begeven binnen een korte termijn. Iemand hier ervaring mee?

• Spaiker
Probeer anders eens op te starten in veilige modus?

• HenkyNL
  • Laatst online: 21:25
Als de videokaart gelijk bij het opstarten al artifacts veroorzaakt , dan klinkt dit meer als een hardwareprobleem met de videokaart.
Aangezien de driver pas actief worden zodra windows is geladen.
Het lijkt mij het beste om het eens te proberen met een andere videokaart.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:56
wat henky zegt

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem nu opnieuw opstart is er niks aan de hand en vertoond hij geen blokken, strepen, e.d.

@HenkyNL, zou dus een indicatie zijn dat de 3d kaart inderdaad niet meer helemaal top is.

• HenkyNL
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:16:
Als ik hem nu opnieuw opstart is er niks aan de hand en vertoond hij geen blokken, strepen, e.d.

@HenkyNL, zou dus een indicatie zijn dat de 3d kaart inderdaad niet meer helemaal top is.
Als ik het goed begrijp heb je dus niet altijd last van artifacts bij het opstarten?
Is de koeling op de kaart in orde? Hoe zijn de temperaturen?
Draait de kaart op standaard kloksnelheden?

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Inderdaad, mischien iets aan de hand met de koeling van de kaart, of een onstabiele voeding, ik zou niet gelijk denken dat het wel goed is, zoiets kan altijd weer terugkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen bij de eerste keer opstarten, na het clearen van de cmos, last gehad van artifacts. Daarna dus niet meer.

Nooit (lees: 2 jaar) problemen gehad met de temperaturen van de kaart, bij normaal gebruik rond de 40 graden bij gamen rond de 70. Kaart is helemaal standaard.

• HenkyNL
Als die problemen weer terug komen zou ik het zo aanpakken:

Vervang de 4850 door een andere videokaart (die je misschien nog hebt liggen of kunt lenen) --> problemen opgelost, dan is het hoogstwaarschijnlijk de 4850. Zijn de problemen niet opgelost dan zul je het ergens anders moeten zoeken.
Als de problemen wel weg zijn zou je de 4850 nog in een andere pc kunnen testen voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
HenkyNL schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 01:00:
Als die problemen weer terug komen zou ik het zo aanpakken:

Vervang de 4850 door een andere videokaart (die je misschien nog hebt liggen of kunt lenen) --> problemen opgelost, dan is het hoogstwaarschijnlijk de 4850. Zijn de problemen niet opgelost dan zul je het ergens anders moeten zoeken.
Als de problemen wel weg zijn zou je de 4850 nog in een andere pc kunnen testen voor de zekerheid.
Denk dat dat inderdaad het verstandigste is. Iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1