Nvidia Geforce 8800 GTS Zwart beeld na boot

Pagina: 1
Acties:

• Xior
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11-2025
Hi,

Ik heb een probleem met mijn videokaart..

Ik heb een Nvidia Geforce 8800 GTS in mijn computer zitten, nou heb ik een dual-boot pc met vista en XP. Sinds vanochtend is het probleem dat als mijn ik mijn XP boot dat zie je dat XP word geladen en na het laden krijg ik zwart scherm en gaat deze niet verder... Dit is NIET het geval op Vista, daar werkt het gewoon.

Nou heb ik de videokaart eruit gehaald en toen opnieuw opgestart en toen werkte XP wel gewoon, en ging die verder. Ik heb de drivers al opnieuw geinstalleerd/geupdate e.d. en toen nog eens geprobeerd en hij blijft op zwart beeld komen..

Iemand enig idee wat het kan zijn? De videokaart is niet kapot aangezien die onder vista gewoon werkt!

Bvd

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:10
Is er toevallig met automatische updates een nieuwe driver voor je videokaart geinstalleerd? Anders XP booten in safe mode, de VGA drivers verwijderen en dan nieuwe drivers downloaden en installeren.

Of heb je per ongeluk de resolutie te hoog ingesteld zodat je monitor het niet meer weergeeft?

[ Voor 19% gewijzigd door boers706 op 12-01-2011 22:55 . Reden: monitor resolutie toegevoegd ]

• Xior
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11-2025
Nou, ik heb de computer ook al terug gezet een aantal dagen en dan werkt het als nog niet. En hij geeft helemaal geen melding van out of range oid. En heb ook niks gewijzigd aan resolutie instellingen.

Het is opgelost.
Deze videokaart ondersteund geen 17" schermen. :-). Op een Widescreen 21" kreeg ik beeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Xior op 13-01-2011 14:23 ]