Toon posts:

Kom er niet meer uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met een vaag probleem waar ik niet meer uitkom.
Ik heb hier een netwerkje waarop 2 pc's zijn aangesloten. (in winxp, bedraad netwerk). Pc 1 werkt prima, totaal geen problemen.
Pc 2 daarentegen had op een gegeven moment geen verbinding meer. Toen maar aangesloten op een andere lan poort en voila, weer verbinding.
Maar nu is er dus helemaal geen verbinding meer. De overige lan-poorten heb ik ook al geprobeerd; hielp niet.Heb al andere drivers geprobeerd voor de netwerkadapter; hielp niet.
Andere nieuwe kabel gekocht; hielp niet.
Let wel: De verbinding heeft dus gewerkt en heb niks verandert in de configuratie of instellingen.
Ook in configuratiescherm krijg ik geen fouten, of conflicten m.b.t. de netwerkadapter.

Help?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 08:50
Waar heb je geen verbinding mee - Als je geen verbinding met je modem (in het geval van een kabelaar, als Ziggo) hebt, komt dat doordat die maar 1 IP adres uitdeelt. Voor meer PC's heb je een router nodig!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk heb ik een router staan. Leek mij wel duidelijk in me vorige post.
Maar goed, voor evt. verder info: Het gaat om een Sitecom WL-614.
En nogmaals. De verbinding heeft dus gewerkt. En heb verder niks verandert in instellingen of wat dan ook.
Router werkt ook verder prima, want PC 1 heeft totaal no probs. Het probleem waar het om gaat is dus dat PC 2 geen verbinding meer heeft. (wat dus wel heeft gewerkt)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 17:15 ]

Verwijderd

Wat geeft de pc aan? sluit een netwerkkabel aan ?
en brand er een lampje bij de LAN poort waarop je de kabel hebt aangesloten ?

Brand er een lampje bij de kabel achterin je PC?

Meer info please!

Verwijderd

Topicstarter
Het lampje aan de achterkant van de pc knippert 2 of 3x met een tussenpauze van 1 a 2 sec. En daarna niks meer....
Het lampje op de router bij de lan ingang doet niks... Toen alles nog werkte deed íe het dus wel... ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

heb een nieuw netwerkkaartje gekocht en probleem is verholpen. Waarschijnlijk dus defecte interne netwerkadapter.

Kan dus slotje op. ;)

Verwijderd

Dat dacht ik dus al ;)
Pagina: 1