Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Op dit moment gebruiken we in de huiskamer een AppleTV (met XBMC) voor series/films en een Roku Soundbridge M1001 voor muziek. Werkt op zich OK maar de AppleTV gaat de mist in met HD video en staat de hele tijd redelijk wat stroom te verbruiken (voor een disk die we niet gebruiken) en de Roku heeft af en toe wat problemen met de netwerkverbinding.

Op het moment aan het kijken naar iets nieuws maar ik kan nergens iets vinden dat voldoet aan de volgende voorwaarden terwijl we toch geen heel vreemde dingen willen?
  • Display zodat we muziek op kunnen zetten zonder de TV nodig te hebben
  • S/PDIF
  • Mogelijkheid om 720p af te spelen
  • Afspelen via netwerk
  • Bruikbare gebruikers interface (hoef niet heel fancy)
  • Laag stroomverbruik in standby
  • Stabiel
  • Helemaal stil in standby (geen disk/ventilator die draait)
Pluspunten voor de volgende punten:
  • Wat groter display zodat je niet hoeft te gaan lopen om te zien welke muziek je hoort
  • Geen harddisk (alles staat op server, disk verbruikt onnodig energie)
  • Echte uitknop
  • 1080p kunnen decoderen en scalen naar 720p
  • Passief gekoeld
  • Coaxial S/PDIF (mijn receiver heeft maar 1 optische ingang die gebruikt wordt door TV)
Media staat nu op een linux server kan op een willekeurige manier geserveerd worden (NFS, Appletalk, Samba, DLNA, etc). Prijs boeit me niet eens zo heel veel als het maar gewoon werkt. Ipv tips is een link naar een goed overzicht van players ook welkom, Tweakers pricewatch is aardig maar daar kun je b.v. niet goed zien of een player een eigen display heeft (of je moet naar de fototjes zitten kijken).

Waar ik nu op uitkom is de Popcorn Hour C-200, deze heeft een extern display, is stil, behoorlijk bruikbaar. Grote nadelen zijn de grootte (geen plaats voor), apparaat is anderhalf jaar oud, prijs is in die tijd helemaal niet gedaald. Ik had gehoopt dat er een opvolger geintroduceerd zou worden tijdens de CES maar daar lijkt het niet op. Behalve die Popcorn Hour lijken er bijzonder weinig mediaspelers te zijn met een extern display zodat je daar even simpel wat muziek op kan zetten zonder je TV nodig te hebben. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je geeft zelf aan dat hij niet groot moet zijn maar wel een groter display waar je niet naar toe hoeft te lopen om te zien wat er staat ;) Volgens mij ontkom je er -zeker met een grote mp3 collectie - er niet aan je tv te gebruiken omdat browsen op een klein scherm erg irritant is. Of je moet een Sonos achtig systeem hebben waarbij de afstandbediening een redelijk scherm heeft. Maar die doet weer geen video.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Op zich maakt de grootte van het display me niet zo heel veel uit. Leuk om op een afstand te zien wat er speelt maar als dat niet kan dan is er geen man overboord. In de praktijk zet je een playlist aan en that's it. Dus klein/beperkt schermpje is al voldoende. Enige dat ik wat dat betreft wil is makkelijk een playlist of radiostation kunnen kiezen. Het opzoeken van een specifiek nummer van een specifieke artiest is iets dat we niet heel vaak doen en met een beetje geluk kan dat ook via een iPhone app oid en anders zet je even de TV aan.

Die C-200 heeft het formaat van een complete DVD speler en dat is wat overdreven, als je dat apparaat open maakt dan is het 90% lucht. Heb er al aan lopen denken om toch een C-200 te doen en die dan door de helft te zagen ofzo :+ Ik heb het deel waar een DVD speler of harddisk geplaatst kan worden helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Is iets als de Ahanix MCE701 een optie? Bijvoorbeeld met Mediaportal.
http://ahanix.com/products/mce/mce_701.php
Afbeeldingslocatie: http://ahanix.com/images/products/gallery_mce701/home_mce701_l.gif

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Nice! Stoere kast met geintegreerd 800x600 LCD scherm :j

Maar ik zoek meer een simpele mediaspeler. Geen gedoe met software installeren, laag stroomgebruik. Verder is de Ahanix kast ook wat te groot, dat gaat hier niet passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 16:21
Ik ben ook al tijden op zoek naar een mediaplayer met los schermpje zodat ik mijn muziekjes kan afspelen zonder de tv aan te zetten. Ik vond dit zelf wel een interessant apparaat:

http://www.fantec.de/html...110090112090/article.html
pricewatch: Fantec MM-FHDL + WiFi Media Player

Iets anders waar ik aan denk is een tablet met hdmi out. Vervolgens de tablet als 'vast' apparaat neer te zetten. Bijvoorbeeld de Archos 70/101, hoewel de reviews wisselend zijn.

pricewatch: Archos 101 Internet Tablet 8GB

Een andere optie is misschien de Creative Ziio.

pricewatch: Creative ZiiO 10" 8GB Zwart

(op dit moment hou ik het op een philips sla5520, en een synology met audiostation die muziek kan afspelen mbv de sla5520)

[ Voor 12% gewijzigd door rvtk op 13-01-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Die fantec lijkt idd wel interessant, alleen staan er geen prijzen op de site...
Lijkt wel een beetje op de Dune HD.

Gadgets FTW!

Pagina: 1