Op dit moment gebruiken we in de huiskamer een AppleTV (met XBMC) voor series/films en een Roku Soundbridge M1001 voor muziek. Werkt op zich OK maar de AppleTV gaat de mist in met HD video en staat de hele tijd redelijk wat stroom te verbruiken (voor een disk die we niet gebruiken) en de Roku heeft af en toe wat problemen met de netwerkverbinding.
Op het moment aan het kijken naar iets nieuws maar ik kan nergens iets vinden dat voldoet aan de volgende voorwaarden terwijl we toch geen heel vreemde dingen willen?
Waar ik nu op uitkom is de Popcorn Hour C-200, deze heeft een extern display, is stil, behoorlijk bruikbaar. Grote nadelen zijn de grootte (geen plaats voor), apparaat is anderhalf jaar oud, prijs is in die tijd helemaal niet gedaald. Ik had gehoopt dat er een opvolger geintroduceerd zou worden tijdens de CES maar daar lijkt het niet op. Behalve die Popcorn Hour lijken er bijzonder weinig mediaspelers te zijn met een extern display zodat je daar even simpel wat muziek op kan zetten zonder je TV nodig te hebben. Iemand suggesties?
Op het moment aan het kijken naar iets nieuws maar ik kan nergens iets vinden dat voldoet aan de volgende voorwaarden terwijl we toch geen heel vreemde dingen willen?
- Display zodat we muziek op kunnen zetten zonder de TV nodig te hebben
- S/PDIF
- Mogelijkheid om 720p af te spelen
- Afspelen via netwerk
- Bruikbare gebruikers interface (hoef niet heel fancy)
- Laag stroomverbruik in standby
- Stabiel
- Helemaal stil in standby (geen disk/ventilator die draait)
- Wat groter display zodat je niet hoeft te gaan lopen om te zien welke muziek je hoort
- Geen harddisk (alles staat op server, disk verbruikt onnodig energie)
- Echte uitknop
- 1080p kunnen decoderen en scalen naar 720p
- Passief gekoeld
- Coaxial S/PDIF (mijn receiver heeft maar 1 optische ingang die gebruikt wordt door TV)
Waar ik nu op uitkom is de Popcorn Hour C-200, deze heeft een extern display, is stil, behoorlijk bruikbaar. Grote nadelen zijn de grootte (geen plaats voor), apparaat is anderhalf jaar oud, prijs is in die tijd helemaal niet gedaald. Ik had gehoopt dat er een opvolger geintroduceerd zou worden tijdens de CES maar daar lijkt het niet op. Behalve die Popcorn Hour lijken er bijzonder weinig mediaspelers te zijn met een extern display zodat je daar even simpel wat muziek op kan zetten zonder je TV nodig te hebben. Iemand suggesties?