Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

backup kopieren naar tweede schijf

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 10:03
Ik gebruik windows backup om van mijn bestanden (meer dan 700gig) op een externe schijf een kopie te maken. Van deze schijf heb ik een kopie, om dubbele zekerheid te hebben.

Heeft er iemand ervaring hoe je het best na een backup deze kan dupliceren naar de 2e schijf? Ik kan de backup bestanden op beide schijven openen en handmatig de nieuwe files bij de andere toevoegen, maar ik zou dit liever automatisch laten verlopen.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 09:21
denk dat je met een Robocopy dat het beste kan doen. is het een groot backup bestand?(gezien je windows backup gebruikt lijkt het me wel).

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Total Commander kan beide vergelijken en dan aangeven wat er aan welke kant wel/niet staat waarna je op synchroniseren kan klikken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 09:21
zou meer voor een automatische oplossing gaan wellicht een scheduled task met een script.

• marsian
Het is inderdaad een groot bestand, de backup is ongeveer 700gig. Een automatische oplossing lijkt met het beste, een script of iets dergelijks die na het voltooien van de backup (wat niet telkens even lang duurt) uitgevoerd wordt.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:53
@Marsian
Wat zijn het voor bestanden, is het een backup van je systeem,of van je documenten/ afbeeldingen/ films/ muziek?
Hoe vaak wil je het bijgewerkt hebben?

Waarom ik dit vraag is meer of Windows Backup wel jou beste optie is. Het lijkt me in het geval van films/ muziek/ documenten juist wel handig om bijvoorbeeld de 2e schaduwkopie af een toe mee te kunnen nemen, zodat je e.e.a. ergens anders kan laten zien bijvoorbeeld.
Synchroniseren van de losse bestanden is dan een betere optie dan de hele backup steeds opnieuw plaatsen. Daarbij is dat de eerste keer traag en langzaam, de 2e keer worden alleen wijzigingen gesynchroniseerd en duurt het niet zo lang meer om de gegevens gelijk te trekken.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Je zou zelfs de SyncToy van Microsoft kunnen gebruiken welke je via Task Scheduler in Windows automatisch kunt laten verlopen :).

• marsian
het zijn voornamelijk foto's welke ik backup.

De synctoy klint goed! Kan je hieraan ook een voorwaarde stellen dat de backup taks klaar is?
Pagina: 1