Netwerkverbinding teamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:21
Ik heb hier een HP ML370 server met Windows Server 2003 en een PCI 2x100MBit netwerkkaart.
In de HP Network Configuration Utility heb ik de 2 aansluitingen van die netwerkkaart geteamd, en windows herkent dit nu als 1 netwerkaansluiting met een snelheid van 200MBit.
Deze 2 aansluitingen zijn aangesloten op een D-link 24 poorts gigabit switch. Aan deze switch hangt ook mijn laptop. (die gigabit ondersteunt)

Ik heb nu met Filezilla wat bestanden zitten overpompen, maar ik geraak niet aan snelheden hoger dan 12MB/sec (in totaal). Het lijkt dus dat er nog steeds een 100MBit/sec bottleneck op zit. Ik had gehoopt om in totaal een 22MB/sec te kunnen halen...
Moet deze teaming functie ondersteund worden door de switch (manageable switch?) om op 200MBit te kunnen werken?

Alvast bedankt!

Server: HP ML370 met Windows Server 2003 SP2, Filezilla server 0.9.37
Dubbele netwerkkaart: HP NC3134 Fast Ethernet NIC
Switch: D-Link DGS-1024T
Laptop: Macbook, Filezilla 3.3.2.1
Overgepompte data: 3 bin bestanden van 1GB (Filezilla ingesteld op 5 gelijktijdige connecties)
Netwerkbekabeling: Allemaal 2 meter CAT5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Zowel de server als de switch moeten hiervoor geconfigureerd zijn.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Met teaming moet je begrijpen dat je nog altijd de snelheid van één link zult krijgen per bewerking, wat dus wil zeggen bij het overpompen (sequentieel) je altijd maar één verbinding zal gebruiken, echter als je twee programma's kan openen die gelijktijdig data overpompen zou de switch en server het werk moeten verdelen over beide NIC's waardoor je effectieve transfersnelheid het totaal van de twee NIC's zal zijn. (Uit je uitleg kan ik niet opmaken of de switch ook ingesteld is op teaming, dit is natuurlijk een vereiste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
De opmerking dat voor teaming switch config vereist is, geldt enkel voor specifieke implementaties. De simpelste modus van bvb intel (ALB: adaptive load balancing) doet het ook zonder switches te configureren.

Verbindingen vanaf 1 source naar 1 destination gaan altijd over 1 nic, en zullen dus nooit sneller dan (in jouw geval) 100Mbit gaan. Slechts wanneer de destination of source verschilt kun je de 100Mbit overtreffen.

In de praktijk kunnen er nu dus 2 clients tegelijk met deze server data uitwisselen op 100Mb p/s, ofwel 1 client met meerdere adressen.

[ Voor 16% gewijzigd door wasted247 op 12-01-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:21
Ok, bedankt voor de antwoorden!
Ik heb het even van 2 clients tegelijk geprobeert, maar dan haal ik ook nog steeds maar 12MB/sec (in totaal).
Spijtig dat het niet gaat met deze switch, ik zal dan maar eens uitkijken voor een gigabit netwerkkaartje voor deze server. (Spaart me dan ook weer ineens 1 aansluiting op de switch)

[ Voor 10% gewijzigd door NjitsSs op 12-01-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede INtel Pro /1000 kaart is ook niet duur meer.
Pagina: 1