Toon posts:

yields ??????

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees hier vaak genoeg dat ze met procjes over yields beginnen. Kan iemand mij misschien vertellen wat dat precies inhoudt?

THANX

Greetz

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

Major Carnage

waki miko Reimu

da's gewoon hoeveel % van de gekochte CPUs uit een bepaalde week goed te overklokken

een yield van 60% wil dus zeggen dat je 60% kans hebt dat je een goed overklokbare CPU hebt

ennu.. volgende keer wel in het overklok forum vragen he..

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Verwijderd

Topicstarter
yep sorry major carnage wist ik ook nie

maar sowieso bedankt !! ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Percentage werkende chips uit een wafer (zo'n ding).

Verwijderd

Topicstarter
En femme en redwig natuurlijk ook THANX

MUCHO GREETZ

SW

(ik stop nou maar ff met bedanke :) )

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:29
Bij productie van chips kunnen er fouten ontstaan (b.v. een stofje op de wafer op de plek waar een chip wordt afgedrukt). De yield is nu het percentage dat er uiteindelijk van de chips die gemaakt worden echt goed zijn. Dus als er op een wafer 1000 chips worden afgedrukt en er uiteindelijk 900 goed worden geproduceerd heb je een yield van 90%.

[removed]

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Yield=rendement

Verwijderd

Dus voor de duidelijkheid, het is niet de overclockbaarheid. Het kan zijn dat de yield voor 600MHz 85% is, maar voor 650MHz 4%, dan heb je een kleine kans op overclocken tot 650MHz.

Maar aan de andere kant is het wel zo dat als een processor goede yields heeft dat je meer kans hebt dat je een goed overclockbaar chippie krijgt. Stel dat er 1000 chippies yielden op 650MHz, maar ze kunnen er maar 400 verkopen, omdat ze duurder zijn als de andere, wordt de rest verkocht als 600MHz (maakt voor de fabrikant niets uit, die maakt gewoon "een chip", niet "een 650" of "een 600". Dat is wat er in de praktijk vaak gebeurd.

Verwijderd

Het is wel opvallend voor Intel dat ze de laatste maanden een flink aantal Coppermines op de markt hebben gezet met een groot overklock percentage, en ook opvallend is het tegelijk, dat FIC, Asus en MSI, nu nog met nieuwe BX borden op de markt komen, alle zijn trouwens erg goed overklokbaar.
Pagina: 1