Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor dat ik mijn probleem uitleg laat ik even globaal zien wat er in mijn inspiron 531 zit.

Processor: AMD™ Athlon™ 64 X2 dual-core 2.4 GHz
Moederbord: ASUS M2N61-AX - met 1x pci-e 16x 1.0A
Geheugen: 2 Gb ddr2
PSU: ToPower 450 Watt
Videokaart: ASUS Radeon HD5670

Ik heb nu nog niet eens een week mijn HD5670. Nieuw in de winkel gehaald voor 80 euro.
Ik heb mijn videokaart samen met mijn nieuwe voeding erin gezet. Ik heb de drivers voor de 5670 van de ATI site afgehaald De kaart heeft tot nu toe prima gedraaid en speelde L4D, Gta: san andreas, League of Legends ingesteld op max settings af met een framerate van 60 of hoger.
Nu bijna een week later merk ik duidelijke prestatie verlies. San andreas wordt nu op max settings gespeeld op 15/20 fps. Dit heeft hij overigens met alle geinstalleerde spellen. zelf als ik de resolutie en AA extreem laag zet haal ik er max 30 fps uit. Zelf sluit ik oververhitting uit aangezien de kaart nooit heter is geweest dan 60/70 graden.

Kan iemand mij helpen om erachter te komen wat dit probleem veroorzaakt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Weet je zeker dat de drivers nogwel geinstalleerd zijn en niet automatisch is geupdated naar een nieuwe versie? je kunt proberen de nieuwste drivers van de site nog een keer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik idd niet zeker maar moeten de drivers dan niet naar de laatste versie geupdate worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:42
Heb je toevallig cool&quiet aan staan? Misschien klokt je processor wel terug waardoor je zulke lage framerates haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik weet redelijk veel van computers maar daar heb ik nog nooit over gehoord:P
Maar kan je dit uit -inschakelen in de bios? of heb je daar eens speciaal programma voor nodig?

Alvast bedankt voor de reacties;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:07:
Hmm ik weet redelijk veel van computers maar daar heb ik nog nooit over gehoord:P
Maar kan je dit uit -inschakelen in de bios? of heb je daar eens speciaal programma voor nodig?

Alvast bedankt voor de reacties;)
In de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 22:25
Misschien de videokaart even in een ander systeem stoppen (vriendenkring bijvoorbeeld) en kijken of je daar ongeveer dezelfde framerates haalt zoals eigenlijk zou moeten.

Probeer anders ook eens even 3DMark en vergelijk daarbij jou score tegenover die van anderen met dezelfde videokaart:)
Pagina: 1