Herinstallatie Windows 7 + drivers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zellaz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-08 10:03
Hallo,

Ik heb mijn pc nu al een jaar draaien op win7. De laatste tijd merk ik dat mijn systeem steeds trager wordt. Ik heb regelmatig programma's gebruik voor het onderhoud van mijn pc. Hoe dan ook, ik wil een heleboel troep (installs) die ik ooit heb gedaan, verwijderen. In feite mijn hele pc refreshen. Ik heb een backup gemaakt van mij gehele systeem (in juli van 2010) en zojuist nogmaals van mijn documenten/afbeeldingen/videos

1. Het herinstalleren van win7 moet niet zo'n probleem zijn. Ik heb een win7 64-bit dvd fysiek in mijn bezit. Volgens mij is het een kwestie van deze dvd invoeren en eventueel instellen via de bios dat ik de dvd wil 'afspelen', de prioriteit geef.
2. wel maak ik mij zorgen over de drivers. Ik raak die volgens mij kwijt als ik een schone install doe van win7. Volgens mij heb ik een aantal drivers op cd staan. Maar ik ben er niet zeker van of ik alle drivers heb, en hoe ik mijn drivers herinstalleer. Kan iemand mij aangeven hoe ik dit het beste kan aanpakken?

De volgende driver-cd's heb ik: (is dit compleet?)
- Intel P55 Chipset Support DVD Rev. 416.05 (P7P55D Series) = volgens mij voor het moederbord
- Gigabyte ATi HD 5770 series driver CD = duidelijk alleen voor de videokaart.
- Sweex internal card reader all-in1 USB = is USB/cardreader frontje van mij pc, volgens mij bijzaak.

Ik zou graag willen weten of ik zo alles compleet heb. Moet ik nog meer drivers hebben? Heb ik wel aan alles gedacht? Alvast mijn eeuwige dank. _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Gewoon Windows 7 installeren en dan kijken welke drivers je nog mist, het meeste wordt automatisch wel geinstalleerd. ATI drivers gewoon van de AMD site downloaden, zijn een stuk recenter. Chipset drivers heb je eigenlijk niet meer nodig maar zou je ook de laatste van de Intel site kunnen halen. Audio afhankelijk van welke model mainboard je precies hebt zal wel Via of Realtek zijn, kun je ook van hun site afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:15

Quad

Doof

De beste oplossing wat je kunt doorvoeren, is zoals je ook wel beetje aangeeft, een volledige her installatie van Microsoft Windows 7.
Windows 7 is inmiddels zo ver dat het praktisch alle drivers automatisch vindt.
Applicaties zul je nog wel apart opnieuw installeren, maar de backup van mijn documenten foto's video's enzovoorts moet je op een aparte opslag media of partitie plaatsen.

Specifieke drivers kun je altijd het beste van de fabrikant site afhalen.
Videokaart oa sowieso, omdat er vaak bugfixes zijn die er op de CD dus niet staan.

Verder veel succes!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zellaz
Bedankt voor de reacties! Mooi dat win7 dat grotendeels automatisch doet. Voor de duidelijkheid ik heb de backup gemaakt op een externe harde schijf. Dat is toch prima?

Edit: krijg ik automatisch een verbinding met internet na de herinstallatie?

[ Voor 19% gewijzigd door zellaz op 12-01-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Als Windows een driver voor je netwerk-kaart aan boord heeft waarschijnlijk wel, en die kans is momenteel nog vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zellaz
Oké. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Mocht je er toch niet helemaal zeker over zijn kan je altijd het gratis programma "Driver Grabber" gebruiken, deze plukt de drivers uit je huidige systeem voor later gebruik.

Is erg makkelijk om even snel je drivers te back-uppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zellaz
Handige tip Spongerobie. Ik zal dat nog even doen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook naar de site http://www.touslesdrivers.com/ klik dan op mes drivers en progamma installeren en dan krijg je alle drivers van je eigen computer die je nog moet update of installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

http://www.buit.org/2007/...et-windows-vista-drivers/

Artikel gaat over Vista, maar dit werkt ook in Windows 7.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Correct, dit is dus het mooie drivergrabber wat ik ook al melde, werkt ook probleemloos op Windows 7 (x86 & x64) alleen wel even als administrator uitvoeren en gaan, ideaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zellaz
Herinstallatie is volgens mij rond. Ik heb nu alleen wel een een "windows.old" mapje met daarin alle mappen van mijn oorspronkelijke harde schijf. Ook is er een nieuwe schijf(partitie) aangemaakt na de installatie genaamd "Door systeem gereserveerd". Dit is toch niet hoe het normaal gesproken gaat? Kan ik mijn windows.old mapje verwijderen?

Het hele driververhaal is trouwens wel goed gegaan. Ik heb touslesdrivers.com gebruikt. ideaal. :)

[ Voor 13% gewijzigd door zellaz op 12-01-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Als er nog een Windows.Old staat heb je waarschijnlijk de schijf niet eerst geformateerd voordat je de installatie ging uitvoeren, in principe kan je die zo verwijderen die heeft verder geen waarde meer.

Die Door Systeem gereserveerd partitie is normaal bij Vista/7, hier zet hij recovery informatie en informatie voor Bitlocker neer, die zou ik gewoon laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zellaz
Het klopt dat ik de schijf niet eerst heb geformatteerd zoals ik had gewild. De win7 disk startte namelijk niet op bij het booten, ook niet nadat ik dat had ingesteld in de bios. Misschien dat ik die wijziging niet goed heb gesaved of zo.
Wat is me wel afvraag ik of mijn pc nu weer op-en-top gerefreshed is. Is het een pré om te formatteren, of kan ik net zo gemakkelijk nu dat windows.old mapje verwijderen, en heb ik dan dezelfde snelheid als ik zou hebben mét geheel formatteren? De pc lijkt sneller te zijn met bijv. het opstarten, maar dat kan ook verbeelding zijn.
Pagina: 1