Externe HD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 13:12
Hoi allen,

mijn externe hd wordt niet meer gezien door mijn pc. Ik heb een 500 gb WD externe hd, en heb hem nu zo 2,5 jaar.
De stekker zit er keurig in en ook het kabeltje naar mijn usb. Als ik hem in mijn pc steek hoor ik ook een herken geluidje, maar nergens op mijn pc is de hd terug te vinden...

Ik heb hem op een laptop mac aangesloten, waarbij ik het bericht krijg dat hij "niet te initialiseren" is. Ook heb ik al bij opslagbeheer gekeken, maar daar staat hij ook niet bij...

Iemand een idee?

• Kilgore
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01-2023
Is er iets veranderd aan je systeem in de tussentijd? Welke windows versie draai je?

• larry_flynt
Ik draai mn pc op XP en heb de laatste tijd niets veranders aan mijn systeem.
Het gerommel is eigenlijk begonnen toen ik mijn prullenbak een keer leegmaakte van mijn pc, nu ik er over na denk.

• larry_flynt
Niemand? :'(

[ Voor 8% gewijzigd door larry_flynt op 13-01-2011 16:56 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 05:50
larry_flynt schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:38:
Hoi allen,

mijn externe hd wordt niet meer gezien door mijn pc. Ik heb een 500 gb WD externe hd, en heb hem nu zo 2,5 jaar.
De stekker zit er keurig in en ook het kabeltje naar mijn usb. Als ik hem in mijn pc steek hoor ik ook een herken geluidje, maar nergens op mijn pc is de hd terug te vinden...

Ik heb hem op een laptop mac aangesloten, waarbij ik het bericht krijg dat hij "niet te initialiseren" is. Ook heb ik al bij opslagbeheer gekeken, maar daar staat hij ook niet bij...

Iemand een idee?
Laatst ook zo'n schijf aangeschaft. Wat topics op GoT doorgelezen, kwam heel vaak naar voren dat er een brakke adapter bij zit. Je zou eens een andere adapter kunnen proberen ?

• Kilgore
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01-2023
Kun je eens aangeven welk model het precies is. Ik zou de firmware eens updaten, en eventuele andere begeleidende software eens opnieuw installeren.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Er staat toevallig ook niets in het apparaatbeheer met een uitroepteken?

Mocht de adapter defect zijn en duur in aanschaf dan kun je misschien nog overwegen om een andere externe 'cabinetje' te kopen en daar de harde schijf in te zetten, is maar een idee :)
Pagina: 1