Toon posts:

sensor -> chip -> USB -> PC overdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor ons profielwerkstuk hebben we iets nodig om 6 verschillende signalen via USB in onze computer te krijgen zodat we die kunnen gebruiken in een programma dat we nog moeten schrijven.

We hebben alleen geen idee hoe we dat voor elkaar moeten krijgen omdat we daar nog geen ervaring mee hebben.

We zaten te denken dat we de sensoren via een chip naar de USB moeten laten lopen.
We weten daar echter niks vanaf, dus we weten niet wat we daarvoor nodig hebben, of misschien kan dat helemaal niet en hebben we heel iets anders nodig.

We hebben gelezen dat sommige chips met drivers komen, wat het programmeren een stuk versimpelt.
Klopt dit?

Het zou fijn zijn als we hier hulp bij kunnen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:59

Tazzios

..

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:59:

We hebben gelezen dat sommige chips met drivers komen, wat het programmeren een stuk versimpelt.
Klopt dit?
Wat heb je al gevonden?

Netduino kun je misschien wat mee.

edit:
forum topic over duino

[ Voor 13% gewijzigd door Tazzios op 12-01-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:55
Eerst een aantal vraagen:

Wat voor signalen?
Moet het via USB?
Hebben jullie ervaring met electronica?
Wat voor project is het eigenlijk? Misschien dat er wel veel makkelijkere opties zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een driver bij een chip is nog zeker geen "interface" om mee te programmeren; denk dat je SDK bedoelt voor sommige stukken hardware.

Verder komt te vraagstelling echt veeeeel te blank op me over... "We" weten er niets vanaf... Ik ken je school & opdracht niet (en dat wil ik ook niet) maar als "we" vinden dat het moeilijk/onmogelijk is, moet je dat dan niet op school gaan bespreken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kun je het nog ietsje vager omschrijven?
  • Wat wil je bereiken?
  • Om wat voor signalen gaat het hier? (Digitaal, analoog, pulstrein, encoder)
  • Hoe snel moet dit gebeuren?
  • Welke programmeertaal wil je gaan gebruiken? (misschien handig om te weten zodat je kunt kijken naar beschikbare ondersteuning)
Ik zou om te beginnen eens naar Velleman kitjes kijken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

http://www.leobodnar.com levert chipjes die je aan je USB kunt knopen om joysticks mee aan te sluiten. Geen drivers nodig, je hoeft alleen maar de joystick uit te lezen. Werkt uiteraard alleen in combinatie met schakelaars en potmeters, maar afhankelijk van wat je wilt meten met je sensoren zou dit handig kunnen zijn. Maar zonder meer info en blijk van eigen inzet kan ik je ook niet veel verder helpen.

[ Voor 0% gewijzigd door real[B]art op 12-01-2011 13:33 . Reden: typo ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sorry, maar dit is niet voldoende. Je weet waarschijnlijk welke signalen je uitleest (zoniet: zoek uit wat een random sensor voor de meting die je wilt doen uitspuugt!). Er staan op Conrad, bij Velleman en in z'n algemeenheid bij Google genoeg dingen die signalen in kunnen lezen naar USB. Match die 2 aan elkaar qua signaaltype, zorg ervoor dat er een API is waar je tegenaan kan programmeren en klaar ben je.

Je voelt 'm misschien al aankomen: ik ga dit topic dichtzetten. Mocht je nog specifieke technische vragen hebben over een bepaalde chip of board in combinatie met sendoren die je hebt, kan je hier natuurlijk altijd een nieuw topic opstarten voor die specifieke vraag, maar we gaan niet voor jullie uitzoeken welke onderdelen je moet gebruiken, al helemaal niet als het over een profielwerkstuk gaat.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.