[Win7] Temp profile wordt telkens geladen ipv normale profil

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:35
Hello Tweakers,

bij win7 heb ik een netwerk account(local admin) en hierbij wordt telkens het temp profile geladen, het normale profile is op de een of andere manier verwijderd en wordt ook niet meer aangemaakt.
Ik gebruik windows 7 in combinatie met win server 2008.

zouden jullie kunnen helpen, als jullie meer info nodig hebben hoor ik dat graag

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenhoet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05-2023
Martin0 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:39:
Hello Tweakers,

bij win7 heb ik een netwerk account(local admin) en hierbij wordt telkens het temp profile geladen, het normale profile is op de een of andere manier verwijderd en wordt ook niet meer aangemaakt.
Ik gebruik windows 7 in combinatie met win server 2008.

zouden jullie kunnen helpen, als jullie meer info nodig hebben hoor ik dat graag
Windows 7 heeft een nieuwe 'feature' die in het register bijhoud welke profielen op de pc aanwezig zijn. Als je het profiel dus wil verwijderen, moet je niet alleen de map in C:\Users verwijderen, maar ook een key in het register verwijderen. Dit heeft me ook veel hoofdbrekens bezorgd, maar hier is de oplossing voor het TEMP-profiel:

Open de Registery-editor. Open de key: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Profilelist. Hier zie je een aanta subkeys staan, loop deze allemaal door. In deze subkeys staat een string ProfileImagePath, een van deze zou dus moeten verwijzen naar de oude profilemap. Geef de subkey (dus S-1-5-21-...) een andere naam, door er bijvoorbeeld .old achter te zetten. Als het goed is, moet het nu wel werken.

Normaliter kijkt Windows in deze keys of er al een profiel moet zijn, en probeert deze dan uit te lezen. Omdat hij deze map niet kan vinden, leest hij de default profile uit, een maakt een TEMP-filder aan.Om het even zeker te weten, het gaat over een zelf aangemaakte account, niet de ingebouwde 'Network Service' van Windows zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Martin0 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:39:
bij win7 heb ik een netwerk account(local admin)
Goed, wat voor account heb je nou? Meld je je met dat account aan op het netwerk en ben je daarna op het werkstation lid van de local group Administrators? Of heb je een local account op de PC waarmee je nog wel een netwerkverbinding hebt op het moment dat je ingelogd bent.

Afgezien van de volgende foutmelding die je lijkt te krijgen over je profile, lijkt me dat er voldoende aanleiding is om eventlogging op het werkstation of mogelijk een server of mogelijk op de profile-share of filemon of procmon ofzo in te zetten om ons meer info te verschaffen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Ik log in via het netwerk op een domain.
dat account is op de pc lokaal administrator(je ziet de naam waarmee je inlogt met de rechten van een administrator)
Alleen nu is het geval.
Als je naar C> users gaat dan zie ik mijn profiel niet en laad hij het Temp profile, maar ga ik via het Admin account kijken is temp ook weg

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Loenhoet schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:48:
[...]
Om het even zeker te weten, het gaat over een zelf aangemaakte account, niet de ingebouwde 'Network Service' van Windows zelf?
Het account is aangemaakt in een AD(Active Directory) en daarmee krijgen we een lokaal profiel op elke pc waarop we inloggen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenhoet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05-2023
Martin0 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:12:
[...]

Het account is aangemaakt in een AD(Active Directory) en daarmee krijgen we een lokaal profiel op elke pc waarop we inloggen.
Dus als ik het goed begrijpt doet de de locale admin het wel goed, maar de domain admin niet?

Heb je mijn oplossing al geprobeert? Je moet dus de key van de niet werkende account renamen, als het niet werkt kan je het account altijd weer terug renamen.

Edit: Het profiel is tijdelijk, dus als je weer uitlogt is het profiel ook weer weg. Als je dan weer opnieuw inlogt, heb je weer de standaardinstellingen.

Edit: Je moet die key dus renamen als je ingelogt bent onder een andere account, anders heb je (mogelijk) geen rechten.

Edit: Het probleem speelt zich maar op 1 pc af, of op alle pc's in het domein. In het laatste geval, moet je inderdaad op de server gaan zoeken.

[ Voor 30% gewijzigd door Loenhoet op 12-01-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Local admin wordt alleen geladen wanneer jij een goed profiel hebt, Als je een Temp profile krijgt worden de Admin rechten neit geladen+ outlook niet ect ect

editProbleem speelt zich af op 1 PC idd

[ Voor 18% gewijzigd door Martin0 op 12-01-2011 16:22 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[...]

Windows 7 heeft een nieuwe 'feature' die in het register bijhoud welke profielen op de pc aanwezig zijn.
Die zit er al sinds NT4 in hoor.

Userprofiles verwijder je met het handje dan ook via sysdm.cpl > advanced > user settings en niet door botweg de %profile% directories weg te gooien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Het gaat niet om het verwijderen van een profile.
het gaat erom dat er telkens het temp profile geladen wordt en niet mijn eigen profiel(die trouwens verdwenen is maar die wordt wel weer opnieuw aangemaakt)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer de PC eens uit het domein te halen, dan alle profiles op de HDD weg te knikkeren en daarna de PC opnieuw in het domein te hangen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Heb je in de AD ook een profilepad opgegeven?
Zoja... Vaak zijn de rechten niet in orde, de gebruiker moet Full Control rechten over zijn map hebben alsmede eigenaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
We hebben de oorzaak gevonden(denken we), hij staat onder de verkeerde map, met verkeerde verwijzingen.
We gaan hem verplaatsen en aanpassen, jullie krijgen nog wel te horen of dit de oplossing is

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Het schijnt weer te werken nu we het account verplaatst hebben, we moeten nog wat aanpassen maar jullie krijgen hierover nog feedback

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
[...]

Windows 7 heeft een nieuwe 'feature' die in het register bijhoud welke profielen op de pc aanwezig zijn. Als je het profiel dus wil verwijderen, moet je niet alleen de map in C:\Users verwijderen, maar ook een key in het register verwijderen. Dit heeft me ook veel hoofdbrekens bezorgd, maar hier is de oplossing voor het TEMP-profiel:

Open de Registery-editor. Open de key: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Profilelist. Hier zie je een aanta subkeys staan, loop deze allemaal door. In deze subkeys staat een string ProfileImagePath, een van deze zou dus moeten verwijzen naar de oude profilemap. Geef de subkey (dus S-1-5-21-...) een andere naam, door er bijvoorbeeld .old achter te zetten. Als het goed is, moet het nu wel werken.

Normaliter kijkt Windows in deze keys of er al een profiel moet zijn, en probeert deze dan uit te lezen. Omdat hij deze map niet kan vinden, leest hij de default profile uit, een maakt een TEMP-filder aan.Om het even zeker te weten, het gaat over een zelf aangemaakte account, niet de ingebouwde 'Network Service' van Windows zelf?
Let er wel op dat dingen uit de ProfileList key verwijderen een niet supported manier is, en nog meer problemen kan veroorzaken.
Dit is de juiste manier:
Open the control panel applet "System Properties" and navigate to the tab "Advanced". I know of the following shortcuts for this often needed dialog box. And then go to the middle where you see User Profiles, there you can click on Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Dit was inderdaad de oplossing, in ieder geval bedankt voor jullie tips en voor jullie moeite die jullie hier ingestoken hebben

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1062169

Beste,
Ik heb het zelfde voorgehad op zowel mijn pc als deze van een vriend.
Door gewoon botweg het aangemaakte profiel te verwijderen was het even opgelost.
Nu komt de one million dollar question : HOE KOMT HET??? Mijn windows draait jaren probleemloos en plots shit in the house. HD drives worden omgewisseld en dan die accounts. Ondanks virus scanners toch nog heibel, iemand een idee?
max,
Pagina: 1