Martin0 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:39:
Hello Tweakers,
bij win7 heb ik een netwerk account(local admin) en hierbij wordt telkens het temp profile geladen, het normale profile is op de een of andere manier verwijderd en wordt ook niet meer aangemaakt.
Ik gebruik windows 7 in combinatie met win server 2008.
zouden jullie kunnen helpen, als jullie meer info nodig hebben hoor ik dat graag
Windows 7 heeft een nieuwe 'feature' die in het register bijhoud welke profielen op de pc aanwezig zijn. Als je het profiel dus wil verwijderen, moet je niet alleen de map in C:\Users verwijderen, maar ook een key in het register verwijderen. Dit heeft me ook veel hoofdbrekens bezorgd, maar hier is de oplossing voor het TEMP-profiel:
Open de Registery-editor. Open de key: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Profilelist. Hier zie je een aanta subkeys staan, loop deze allemaal door. In deze subkeys staat een string ProfileImagePath, een van deze zou dus moeten verwijzen naar de oude profilemap. Geef de subkey (dus S-1-5-21-...) een andere naam, door er bijvoorbeeld .old achter te zetten. Als het goed is, moet het nu wel werken.
Normaliter kijkt Windows in deze keys of er al een profiel moet zijn, en probeert deze dan uit te lezen. Omdat hij deze map niet kan vinden, leest hij de default profile uit, een maakt een TEMP-filder aan.Om het even zeker te weten, het gaat over een zelf aangemaakte account, niet de ingebouwde 'Network Service' van Windows zelf?