Beschrijving van mijn systeem voor het probleem:
Dual boot: Windows 7 64bit, Ubuntu met Grub 2
Eergisteren zag ik dat mijn C-partitie (met Windows op) zo goed als vol stond.
Met Paragon Partition Manager vergrootte ik de partitie (er was nog wat ongebruikte ruimte voor de partitie).
Daarvoor was natuurlijk een herstart nodig.
Die kwam echter niet verder dan "Grub error: Unknown filesystem"
Met behulp van Ubuntu live cd heb ik Grub opnieuw geïnstalleerd. Ik heb dan vanaf Ubuntu de partitie werkelijk vergroot (was nog niet gebeurd) Na de boot-flag weer te zetten en de boot-sector opnieuw te schrijven op de C-partitie herkende Grub de windows-partitie.
Als ik echter in Windows wil booten stopt hij plots met de melding "Autocheck program not found. Skipping autocheck" waarna een bluescreen met de melding "The Session Manager Initialization system process terminated unexpectedly."
Reeds geprobeerd:
- chkdsk
- veilige modus (werkt ook niet)
- Starten met laatst werkende configuratie
- Vanaf hersteldisk mbr en bootsector herschrijven
- Paragon-regel uit System/ControlSet00x/Control/Session Manager/BootExecute-sleutel gehaald
- opstart-herstel van windows hersteldisk
- autochk.exe (die er staat) vervangen door een andere
- alle regels in System/ControlSet00x/Control/Session Manager/BootExecute-sleutel weggehaald. Dan krijg ik niet meer de autocheck-melding, maar wel nog de BSOD
De partitie is niet hidden
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn, en nog beter: wat een mogelijke oplossing is?
Mijn inspiratie is op...
Dual boot: Windows 7 64bit, Ubuntu met Grub 2
Eergisteren zag ik dat mijn C-partitie (met Windows op) zo goed als vol stond.
Met Paragon Partition Manager vergrootte ik de partitie (er was nog wat ongebruikte ruimte voor de partitie).
Daarvoor was natuurlijk een herstart nodig.
Die kwam echter niet verder dan "Grub error: Unknown filesystem"
Met behulp van Ubuntu live cd heb ik Grub opnieuw geïnstalleerd. Ik heb dan vanaf Ubuntu de partitie werkelijk vergroot (was nog niet gebeurd) Na de boot-flag weer te zetten en de boot-sector opnieuw te schrijven op de C-partitie herkende Grub de windows-partitie.
Als ik echter in Windows wil booten stopt hij plots met de melding "Autocheck program not found. Skipping autocheck" waarna een bluescreen met de melding "The Session Manager Initialization system process terminated unexpectedly."
Reeds geprobeerd:
- chkdsk
- veilige modus (werkt ook niet)
- Starten met laatst werkende configuratie
- Vanaf hersteldisk mbr en bootsector herschrijven
- Paragon-regel uit System/ControlSet00x/Control/Session Manager/BootExecute-sleutel gehaald
- opstart-herstel van windows hersteldisk
- autochk.exe (die er staat) vervangen door een andere
- alle regels in System/ControlSet00x/Control/Session Manager/BootExecute-sleutel weggehaald. Dan krijg ik niet meer de autocheck-melding, maar wel nog de BSOD
De partitie is niet hidden
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn, en nog beter: wat een mogelijke oplossing is?
Mijn inspiratie is op...