Toon posts:

Update query meerdere malen uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het updaten van mijn velden, dit is mijn huidige *.php bestand:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
include "connect.php";

if ($_POST['submit'])

if(isset($_POST['nieuwe_prioriteit']))
if(isset($_POST['nieuwe_status']))

$query = "UPDATE `splinter` SET `Status`= '".$_POST['nieuwe_status']."' WHERE `id`= '".$_POST['prioriteit']."'";
$query = "UPDATE `splinter` SET `Prioriteit`= '".$_POST['nieuwe_prioriteit']."' WHERE `id`= '".$_POST['prioriteit']."'";

$sql = mysql_query($query) or die(mysql_error() );

echo "Prioriteit is gewijzigd naar: " . $_POST['nieuwe_prioriteit']; 
echo "Status is gewijzigd naar: " . $_POST['nieuwe_status'];

Alles gaat goed, geeft netjes de echo terug alleen de 2de update query voert hij niet uit, de eerste wordt netjes uitgevoerd.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de 2de en later de 3de update query wel worden uitgevoerd?

Thanks!

[ Voor 0% gewijzigd door MueR op 12-01-2011 11:56 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Zo te zien zet je 2x de waarde van $query. Hiermee overschrijf je de eerste inhoud van $query en zal dus alleen de tweede (SET prioriteit) uitgevoerd worden. Of je in 1 query 2 updates statements mag zetten, weet ik eerlijk gezegd niet, maar dit is sowieso niet de manier ;) Waarom niet gewoon iedere query apart executen?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:23
Door alles in een query te zetten:

SQL:
1
UPDATE iets SET kolomA = 1, kolomB = 2 WHERE id = 1337

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik iedere query apart moeten executen?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Kom op, dit is basaal programmeerwerk. Een beetje logisch nadenken zal je tot de conclusie brengen dat je de query ook echt moet executen voordat je een nieuwe waarde in die variabele stopt. Overigens is je manier van werken niet heel handig, dus pak er eens gewoon een tutorial php/mysql bij. Dit soort kan iemand even topics doen we niet aan.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.