Crossfire op 4670 zonder connector

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat 1080p films af en toe een kleine hapering vertonen wilde ik een 2e HD4670 in m'n systeem zetten. Daarbij hopend dat die enkele keer dat ik een game speel, deze ook wat soepeler zal lopen.

Dus had ik alvast een CF-bridge overgenomen van een mede-tweaker en ben ik opzoek naar een 2e passieve 4670. Echter, nu blijkt mijn kaart geen CF-connector te hebben. Toch moet de kaart CF ondersteunen volgens de doos.

Hoe zet ik nu 2 kaarten in Crossfire? Gaat dat softwarematig? Gewoon een 2e ernaast prikken en de juiste software daarbij vinden? Wie wijst me even in de juiste richting? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Bij niet high-end kaarten wordt de Crossfire informatie gewoon over PCI-Express verzonden. Overigens zal het voor 1080p videoweergave niks toevoegen, probleem kun je beter in bv je afspeelsoftware zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat een 4670 geen 1080 nsoepel afspeelt. je kan WOW op met bijna high specs draaien dus 1080 moet niets voor stellen. met welke speler speel je het af en heb je Core codec al eens geprobeerd te gebruiken ipv klite codec pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:37
Als je windows gebruikt kan ik je de CCCP-codec pack aanraden. Als je dan Media player classic gebruikt krijg je hardware versnelling. Werkt alleen met Ati kaarten afaik. Maar aangezien je een ati kaar hebt zou dat geen probleem moeten zijn. Wel even instellingen goed zetten voor je OS maar daar wil ik je best bij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Niet meteen allemaal ranzige codecpacks gaan installeren. Gewoon proberen met MPC-Home Cinema, heeft ingebouwde codecs met hardware ondersteuning.

Apart trouwens dat op deze actief gekoelde Sapphire 4670 wel twee crossfire connectors zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De acceleratie van videomateriaal loopt meestal goed, maar bepaalde bitrates of coderingen kunnen voor problemen zorgen bij bepaalde kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle, verhelderende reacties!

Ik draai nog Windows XP sp3 op een i7860/p7p55d met Samsung HD103SJ schijven. De afspeelsoftware die ik gebruik is VLC 1.1.5. Ik had er niet bij stilgestaan dat dit een softwarematig verschijnsel zou zijn. Ik zal eens andere codecs proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
VLC heeft sinds een poosje ook dxva ondersteuning, weet alleen niet of het standaard aan staat. Verder zou je ook kunnen overwegen te upgraden naar Windows 7, deze heeft (net als Vista) DXVA2 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:16
Lijkt me sowieso sterk dat je video`s soepeler kunnen lopen in Crossfire, eh ? Ik dacht dat Crossfire en SLI alleen werken met games/renderen etc, maar met videoacceleratie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Pos

Je moet het zelf handmatig aanzetten in vlc, staat standaard niet aan. Voorkeuren en dan input & codec of zoiets. VLC niet geinstalleerd staan hier, dus kan het niet voor je checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik geen idee van, als simpele consument dacht ik: "meer video-rekenkracht is beter".

Maar op aanraden van Nielson dus even MPC-Home Cinema geïnstalleerd en alles ziet er prachtig soepel uit :) Geen kleine schokjes meer bij drukke footage. En die extra kaart ga ik er gewoon bij zetten om Anno 1404 wat mooier te maken.

Bedankt heren, probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij toe dat alles nu werkt zonder al te veel moeite
hint kijk of je voeding twee grakas kan onderhouden niet dat het verslechterd word door dat het wattage niet behaald kan worden om stabiel te draaien, als het goed is nemen die kaarten niet veel op max 180/200watt per stuk
maar altijd handig om na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een HD4670 neemt nog geen 75W op per stuk maximum. Ze hebben namelijk geen PCI-E stroomstekker nodig, en het slot kan maximum 75W leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:38:
hint kijk of je voeding twee grakas kan onderhouden
Bedankt voor de tip. Dat zit wel snor denk ik. Er ligt een Corsair TX650 in.
Pagina: 1