hoihoi
En we zijn weer wat raars (of mijn onkunde
) in bash tegengekomen :
De dit script moet files verwijderen in deze vorm:
filename:virustype
En die wordt aangeleverd door een file met $x lines van dit formaat.
Dit script heb ik net geschreven, en gebruikt -i niet goed; hij pleurt de files rucksichtlos weg.
Erg bizar, maar de omgeving (klant, productiebak) is ook niet helemaal jofel:
Nu lees ik dat 2x -i gebruiken ook niet de bedoeling is, maar als ik puur rm in mijn script gebruik wordt er ook niet om bevestiging gevraagd.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Het is een RHEL5.4 doos , met bash 3.2.25, en het script wordt gerund als root.
En we zijn weer wat raars (of mijn onkunde
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #!/bin/bash # Date: 12-01-2011 # Purpose: remove the files named in "files". "files" should be a plaintext file in the same directory as the script. It expects input such as /data2/Apps/CVs/COU1/CV-262264.zip: Eicar-Test-Signature FOUND as lines function removeFiles { a=0 while read line do a=$(($a+1)); # remove the virus type from the line so we only get the filename line=`echo "$line" |cut -d ':' -f 1` if [ -f "$line" ] then echo "FILE EXISTS: $line" rm -i "$line" else echo "FILE DOES NOT EXIST: $line" fi #echo $line #echo $a; done < "files" } removeFiles |
De dit script moet files verwijderen in deze vorm:
filename:virustype
En die wordt aangeleverd door een file met $x lines van dit formaat.
Dit script heb ik net geschreven, en gebruikt -i niet goed; hij pleurt de files rucksichtlos weg.
Erg bizar, maar de omgeving (klant, productiebak) is ook niet helemaal jofel:
# which rm alias rm='rm -i' /bin/rm
Nu lees ik dat 2x -i gebruiken ook niet de bedoeling is, maar als ik puur rm in mijn script gebruik wordt er ook niet om bevestiging gevraagd.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Het is een RHEL5.4 doos , met bash 3.2.25, en het script wordt gerund als root.