Draadloos gaar, zoek goede WLAN kaart/antenne

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik kom er niet helemaal uit, zo veel producten;

Ik heb op een plek draadloos internet (2.4ghz) maar dat is best ver van de router, en de qualiteit wisselt.
Ik heb een Edimax-n usb dongel op een PC, wat soms werkt en soms heel slecht. Mijn intel laptop heeft over het algemeen beter verbinding maar ook vaak wat moeite.

Zijn er WLAN adapters met antenne die net wat meer zendvermogen en ontvangmogelijkheid hebben?

Moet ik iets kopen en daar dan een aparte antenne bij kopen? Ik weet niet goed wat te kiezen door de hoeveelheid aangeboden producten...

specs

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Probeer eerst een te kijken met een programma (weet ff niet meer hoe die heet, maar kun je opzoeken via google.nl)

Welke netwerken (draadloos) in jou buurt zitten, en op welke channel... De meest voorkomende is 11..
en als er teveel mensen in jou buurt dit ook hebben, kan dit erg veel storen.

Als je die test hebt gedaan, dan kun je de channel veranderen naar 1tje die niet veel wordt gebruikt in jou buurt.

Hopelijk heb je hier iets aan, en kan iemand anders jou informatie geven over die programma

Mvg
Soundstorm2010

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Verwijderd

Soundstorm2010 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:09:
Probeer eerst een te kijken met een programma (weet ff niet meer hoe die heet, maar kun je opzoeken via google.nl)

Welke netwerken (draadloos) in jou buurt zitten, en op welke channel... De meest voorkomende is 11..
en als er teveel mensen in jou buurt dit ook hebben, kan dit erg veel storen.

Als je die test hebt gedaan, dan kun je de channel veranderen naar 1tje die niet veel wordt gebruikt in jou buurt.

Hopelijk heb je hier iets aan, en kan iemand anders jou informatie geven over die programma

Mvg
Soundstorm2010
http://www.metageek.net/products/inssider ;)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 12:45
Netstumbler ben je naar op zoek denk ik

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

Tazzios

..

Welke router heb je? Die moet natuurlijk even ver kunnen zenden en het goed kunnen ontvangen. Je geeft namelijk aan dat de laptop hetzelfde probleem heeft (op dezelfde lokatie?)

USB dongles zijn sowieso beroerder dan een PCI kaartje.

[ Voor 45% gewijzigd door Tazzios op 12-01-2011 12:16 ]

Verwijderd

Kanaal wijzigen kan over het algemeen geen kwaad, dus i.p.v al die software te downloaden kan je ook gewoo neen ander kanaal uittesten :P

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:05:
Kanaal wijzigen kan over het algemeen geen kwaad, dus i.p.v al die software te downloaden kan je ook gewoo neen ander kanaal uittesten :P
Tja, kleine moeite om de software er ff op te zetten. Scheelt je nog veel tijd ook, anders moet je elke kanaal 15 minuten testen (want werkt natuurlijk niet direct, en je weet nooit binnen 1 min of het goed is of niet ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19
Ik denk dat je het beter aan de kant van de router kan zoeken.

• maratropa
  • Niet online
Hey guys, bedankt voor de tips tot nu toe,

Ik heb gekeken met de software op welk kanaal de router zit, hij zit op kanaal 7, en verder zitten er geen andere op 7 hier omheen.

Nu ben ik enigzins gelimiteerd in wat ik op dit moment kan doen. Ik heb toestemming om via de router (een paar verdiepingen omhoog) te werken, maar meer kan ik niet echt doen aan die kant.

Laat ik het dan anders formuleren, mijn dell intel laptop werkt over het algemeen prima, met maar af en toe een drop.

Wat voor wlan hardware kan ik in mijn pc zetten zodat deze iig lijkt op mijn laptopje?

specs

• maratropa
  • Niet online
Zijn trouwens de aansluitingen op pci wlan kaarten voor de antenne gestandaardiseerd? Dus dat ik een kaart koop en er desnoods later een betere antenne op zet?

specs

Pagina: 1