Toon posts:

Dropped frames encoden met VirtualDub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met het encoden van een videoband --> DivX. De kwaliteit van de videoband is op sommige plekken een beetje bagger, waardoor ik hem niet helemaal goed kan capturen: WinTV dropped frames. Dat maakt mij op zich niet zoveel uit. Als ik de ongecomprimeerde AVI afspeel zie ik soms wat haperingen in het beeld, en hier kan ik mee leven.
Ga ik echter deze AVI omzetten naar DivX met VirtualDub, dan gaat hij inplaats van haperen (als ie hapert heeft ie daar dus een frame gedropped), een ander frame in de plaats doen. Volgens mij pakt hij de laatste frame van de ongecomprimeerde AVI, of de eerste, maar in ieder geval, je ziet een andere frame. Hierdoor gaat ie op de plekken waar er frames zijn gedropped wisselen van beeld, waardoor het lijkt alsof het beeld knippert. Dit is echt vele malen storender dan een hapering. Weet iemand hoe ik op de plaats van een gedropte frame, de frame ervoor in de plaats kan doen ipv het eerst of laatste frame?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Blijkbaar is dit een uniek probleem, heb het hele internet afgezocht en NIEMAND weet er een antwoord op, blijkbaar jullie ook niet...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Kun je niet eerst het ongecomprimeerde bestand in een video-editing programma openen ofzo, en dan opnieuw opslaan?