• CoolCow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo iedereen,

Ik weet niet of dit de juiste forum is om dit te plaatsen, maar volgens search staan hier de meeste threads ivm satellieten ;)

Ik heb van een bedrijf specificaties gekregen voor het instellen van een satelliet downlink. Wie of wat het is kan ik helaas niet zeggen, maar dit zijn de satteliet specificaties:

Il vous suffit d'installer une parabole de 1m20 pointée sur Intelsat IS905 @335.5 Est :
SATELLITE :IS-905 @ 335.5° East Spot 1
KU-Band T66/66 (S1 to S1)
CARRIER : 70000 Kbps SCPC 8PSK FEC=5/6,
DOWNLINK: Frequency: 11595 MHz, Polarization:
Vertical (linear), PID: 100

Heb ik met deze informatie voldoende om de satelliet zelf te plaatsen? en kunnen jullie me ergens op weg helpen in de wereld van satellieten? Ik heb programmeur van beroep, dus IT zit in men bloed, maar van satellieten heb ik helaas weinig kaas gegeten...

Als je in jezelf denkt van "man, laat dit toch installeren door een ander, je weet niet waar je aan begint..." dan hoor ik het ook graag :)

Verwijderd

Intelsat 905 (IS 905) 24.5° W
eerste vereiste is dat je vrij zicht hebt op deze positie:
http://www.dishpointer.com/
Een goeie 1.2 meter schotel vind je ook niet zo gemakkelijk, als dit al voldoet voor het signaal. Slecht weer reserve? Het plaatsen kan je beter overlaten aan een vakman. Wind druk op schotel, muurtje of schouw zou het kunnen begeven. Is het zakelijk, breng je toch onkosten in. Is het privé bezoek een vakhandel en laat je daar raad geven zonder verplichting.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 07:28
CoolCow schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:40:

Heb ik met deze informatie voldoende om de satelliet zelf te plaatsen?
Je gaat toch geen satelliet lanceren??
Heb gisteren al even gekeken ik kan die satelliet ontvangen met een 88 cm schotel maar kloppen die gegevens wel dus Carrier: 70.000 dat kan geen enkele consumenten ontvanger ontvangen (die gaan allemaal tot 45.000 Kbs) had hem gisteren dus ingesteld op Symbool rate 7000 maar geen signaal.
Vandaag even verder gekeken en op,
Freqentie: 11595
Symboolrate: 30.000
Modulatie: DVB-S2 8PSK 5/6

Daar heb ik volop signaal en daar zit Enosat op die freq wat er zit weet ik ook niet maar volop signaal dus er zit wel iets.
Dus moet de 70.000 geen 30.000 zijn?

Maar om die te ontvangen moet je dus een schotel uitrichten op die satelliet en dan heb je niet veel als er IT bloed in je zit een goeie satmeter helpt dan meer dus dat zou ik laten doen.
Als je een ontvanger hebt dat kun je zelf even handmatig de freqentie invoeren en je hebt signaal.