• Quinger
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Beste allen,

Ik heb zojuist een Asrock vision 3D (156B) besteld. Deze bevat een core i5 mobile processor. Ik ga wat tests doen met een aantal zeer zware beeldverwerkings applicaties. Ik verwacht daarom dat ik de processor zal upgraden. Ik heb gelezen dat de Vision3D ook i7 mobile core processors aan kan. Ik wil daarom een test doen met een i7 940XM processor.

Weet iemand waar je deze processoren los kan kopen?

Ik heb gezien dat ze op ebay staan. Ik zou echter liever inkopen bij een gewone winkel. Zeker omdat ik in de toekomst mogelijk meer systemen met de 940XM moet leveren.

• Quinger
Nog voor de duidelijkheid

Ik bedoel met "gewone winkel" een fysieke winkel of een online shop.

Bedankt voor de input

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

020-6591800 of +32 (0)3 4500811

Even Intel bellen hierover; de CPU's staan (nog) niet in de Pricewatch en als ik zo op eBay kijk, lijken dit OEM-CPU's en worden waarschijnlijk alleen geleverd aan system-builders (en dus niet aan particulieren).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
De i7-920xm staat in tegenstelling tot de 940xm wel in de pricewatch : pricewatch: Intel Core i7 920XM.
Maar deze is ook vrij slecht verkrijgbaar helaas.

Verwijderd

Quinger schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:34:
Beste allen,

Ik heb zojuist een Asrock vision 3D (156B) besteld. Deze bevat een core i5 mobile processor. Ik ga wat tests doen met een aantal zeer zware beeldverwerkings applicaties. Ik verwacht daarom dat ik de processor zal upgraden. Ik heb gelezen dat de Vision3D ook i7 mobile core processors aan kan. Ik wil daarom een test doen met een i7 940XM processor.

Weet iemand waar je deze processoren los kan kopen?

Ik heb gezien dat ze op ebay staan. Ik zou echter liever inkopen bij een gewone winkel. Zeker omdat ik in de toekomst mogelijk meer systemen met de 940XM moet leveren.
Ik snap niet goed waarom je met een processor aan de slag gaat die bedoeld is voor laptops en ook nog eens een ontzettend slechte prijs/kwaliteit verhouding heeft. Waarom wacht je niet gewoon totdat er mini-ITX borden komen voor de tweede generatie i5 en i7 processoren? Ook is de huidige generatie i5 en i7 processoren voor desktops is al een stuk(je) sneller dan de mobiele variant. reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2011 (vb. van een mini-ITX systeem). Een i7 870 presteert bijvoorbeeld al beter, maar ook een i5 760 doet dat.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:24
Daarbij is er ook nog een dualcore Core i7. Let op, want de dualcorei7, i5 en i3 kunnen op socket BGA1288 en PGA988, terwijl de quadcore i7's enkel passen op PGA988

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:04
Quinger schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:34:
...Ik verwacht daarom dat ik de processor zal upgraden. Ik heb gelezen dat de Vision3D ook i7 mobile core processors aan kan. Ik wil daarom een test doen met een i7 940XM processor...
Het bordje ondersteunt volgens de CPU-lijst alleen de Core-i-reeks dual-cores.

Ik weet ook niet of het verstandig is om een 55 Watt cpu op een bordje te steken dat gemaakt is voor 35 Watt. Als ze nu zelf de optie aanboden, dan was het Gaan!

http://www.asrock.com/net...odel=Vision%203D%20Series

• Quinger
Bedankt voor de reacties,
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:00:
[...]

Ik snap niet goed waarom je met een processor aan de slag gaat die bedoeld is voor laptops en ook nog eens een ontzettend slechte prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Ik heb een systeem nodig dat een klein/vergelijkbaar formaat heeft in vergelijking met een laptop. Tevens moet het stroomverbruik laag zijn maar moeten het apparaat toch een goede CPU en GPU bevatten. Prijs is van minder belang. Dit zijn natuurlijk tegenstrijdige dingen. Ik denk met een Vision3D met CPU upgrade een goed trade-off gevonden te hebben.
GENETX schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:15:
Daarbij is er ook nog een dualcore Core i7. Let op, want de dualcorei7, i5 en i3 kunnen op socket BGA1288 en PGA988, terwijl de quadcore i7's enkel passen op PGA988
In het lijstje van White feather http://www.asrock.com/net...odel=Vision%203D%20Series wordt overal socket 988 genoemd als compatible wat erop wijst dat de quadcore 'past'. Echter toch worden inderdaad alleen de dual-cores genoemd. Waarom? (Misschien inderdaad de warmte ontwikkeling)

Ik heb al een mail gestuurd naar Asrock support. Nog geen reactie. Heeft iemand ervaring met hun support?

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:46
Waarom in godsnaam 1000 Euro uitgeven voor een kleine 7% extra winst :') Verkoop dat ding gewoon en bouw zelf eentje met sandy bridge systeem heb je veel betere prestaties voor zelfde geld.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

houdt ook rekening met de cooling en de hoeveelheid power die de accu leveren kan.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:24
brilsmurfffje schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:42:
houdt ook rekening met de cooling en de hoeveelheid power die de accu leveren kan.
Welke accu in een mini PC 8)7
Pagina: 1