Kopen via Ebay, risico?

Pagina: 1
Acties:

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 14:44
Hallo,

Ik ben nieuw met Ebay, heb er natuurlijk wel eens van gehoord maar wil zelf nu wel eens wat gaan kopen via de website. Het gaat om het volgende product: http://alturl.com/4ko4t
De verkoper heeft een positieve feedback en inmiddels al 38 van deze boxen verkocht. Iedereen is er goed over te spreken en daarom is hij niet voor niets power-seller. Toch heb ik mijn twijfels en daarom wil ik graag de risico's weten? Ik heb mijn PayPal account al gekoppeld aan Ebay dus de betaling moet geen probleem zijn. Toch heb ik vragen zoals: stel dat het pakketje niet aan komt, wat zijn dan mijn rechten? Ik hoor graag ervaringen van jullie.
Bedankt

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 15:58
Service van Powersellers op eBay is vaak vele malen beter dan een willekeurige webwinkel in NL. Als het pakketje niet aankomt probeer je het uiteraard eerst met de betreffende seller op te lossen. Lukt dat niet, dan kan je via PayPal een geschil aanmaken waarin je je geld terug vraagt. Als de seller genoeg saldo op zijn PayPal heeft krijg je dit meestal ook gewoon terug.

Ik bestel met regelmaat producten op eBay (alleen van PowerSellers met een feedback score van 99% of hoger) en het is nog nooit verkeerd gegaan.

Verwijderd

Ik doe vrij vaak aankopen via Ebay en tot nu toe heb ik al mijn bestellingen binnen ,let wel goed op de user feedbacks

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

Let je er wel even op dat je DVD-speler regiovrij moet zijn? :)

• ChrisAB
Om recht te hebben op kopersbescherming staat het volgende op de PayPal website:
"Het bericht Gratis Kopersbescherming van PayPal wordt in de objectbeschrijving van de verkoper weergegeven"
Dit staat niet bij het product dus heb ik dan wel recht op teruggave?
Ik heb al contact met de verkoper en hij heeft mij verteld dat de dvd region free is. Deze dvd moet het vast wel doen in een PS3, dvd speler, laptop.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:54

franssie

Save the albatross

De kosten van ebay hangen in grote mate af van de beoordeling die ze krijgen, zeker zulke grote verzenders zijn dus erg gebrand op service - dit is eigenlijk een betere 'garantie' dan die van paypal.
Reken er naast de regio code ook op dat het pakket zo maar een paar tot 5 weken bij de douane kan blijven liggen in NL en dat je een naheffing kan krijgen (invoer BTW plus wat extra kosten), een erg groot nadeel van het laten versturen vanuit de US.
Dat laatste (kosten en wachten) zijn een groter probleem dan de zeer kleine kans dat het pakket niet aankomt of kapot is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ChrisAB
Bedankt voor de reacties. Ik hoor graag nog meer tips.
En dan nog een klein vraagje over PayPal: ik heb een PayPal account en deze gekoppeld aan mijn Ebay account. Wordt het geld automatisch afgeschreven van mijn rekening of moet ik eerst geld overmaken van mijn eigen rekening naar de PayPal rekening?

• frAmEd
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-12 21:21
Als je gaat betalen, kom je in een 'checkout' menu van paypal, dan klik je op betalen en wordt het geld automatisch van jouw rekening afgeschreven als je jouw bankrekening aan paypal gekoppeld hebt. Heb je dit niet gedaan, dan moet er geld op de paypalrekening staan.

Daarnaast koop ik ook al jaren van ebay, zowat alles komt gewoon aan, zo niet dan zeg je dat tegen de verkoper en krijg je jouw geld meestal terug. Van de 500 aankopen (gok ik) die ik gedaan heb op ebay, zijn er misschien 3 of 4 niet aangekomen, het geld terugkrijgen was die keren geen enkel probleem.

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-12 13:42
Ja kijk goed naar feedback, al heb ik ook wel eens een aankoop gedaan bij iemand die nooit iets verkocht had. Product kwam toch aan. Maar als ze veel verkopen en de feedback is ook hoog dan kan het eigenlijk niet mis gaan. Behalve problemen bij de douane ofzo, maar daar kan de verkoper ook niets aan doen.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 22:25

Jiffy

God, you're ugly!

Ik bestel regelmatig wat via ebay. Het meeste binnen de EU (voornamelijk Duitsland), maar ook daarbuiten (Taiwan, Hong Kong, VS, Israel). Nooit enig probleem gehad. Bevalt prima.

Ik betaal bij voorkeur via Paypal, welke is gekoppeld aan m'n creditcard. Aan het einde van de maand wordt eea in 1x van m'n bankrekening afgeboekt, klaar.

De ervaring leert me dat verzenden binnen de EU weinig langzamer is dan verzenden binnen NL. Als ik vandaag iets bestel, is het veelal twee, drie dagen later in mijn bezit.

Hou idd wel even de feedback score in de gaten.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• ChrisAB
Kijk dit zijn echt reacties waar ik wat aan heb! Super :) Ik hoor toch altijd graag eerst ervaringen. Ik wacht nog even tot PayPal mijn rekening goed heeft gekeurd en dan ga ik het product kopen. Ben erg benieuwd..

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43
Zelde ervaringen hier, effectpedaaltjes voor gitaar uit de US, sega dreamcast spellen specifieke japanse uitgaves van cd's uit Azië, zo kan ik nog talloze voorbeelden geven. Allemaal super gegaan. Dit was zelfs nog in de vroege ebay tijd en sindsdien is het allemaal alleen nog maar beter geworden.
Pagina: 1