Raar boot probleem nieuw sandybridge systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb eindelijk de knoop door gehakt en een nieuw systeem aangeschaft. Gisteren gingen ik en een vriend de pc in elkaar zetten, maar wij stuiten op een raar probleem. Dit is mijn systeem btw :

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,50€ 79,50
1Lancool Dragon Lord PC-K62€ 88,30€ 88,30
1Noctua NH-D14€ 69,86€ 69,86
1Intel Core i7 2600K€ 288,-€ 288,-
1Corsair HX750W€ 124,95€ 124,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 104,90€ 104,90
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 42,94€ 42,94
1Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E€ 258,-€ 258,-
1Asus P8P67 PRO€ 155,41€ 155,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.275,85

Waneer wij het systeem opstarten met 2 geheugenbankjes, krijg wij geen beeld. Wat er gebeurt is het systeem gaat aan en powered down na 2 sec en springt dan weer aan. We kunnen niet eens de bios in. Alle fans en dergelijke draaien maar het beeldscherm blijft zwart. Toen hebben wij geprobeerd het memok knopje ingedrukt te houden om het probleem op te lossen, maar gaf het zelfde resultaat. We hebben de geheugen van plaats proberen te wisselen maar dat hielp ook niet. Tot onze grote verbazing werkt het wel toen wij probeerden op te starten met 1 geheugen bankje erin. Het beeldscherm sprong aan en wij konden de bios inkomen, dus wij dachten het geheugen is kapot. Volgende test de andere geheugenbankje erin om te kijken of hij boot en ja hoor alles ging goed, in de bios stond dat er 2gb geheugen aanwezig is en draait op 1333mhz. Wij dus weer met 2 sticks proberen, en je raad het al weer na 2 seconden een powerdown en een auto boot geen beeld niks. Wij hebben het trouwens ook getest met 2 andere geheugenbankjes van zijn eigen pc maar hetzelfde resultaat. Opvallend is dat de memok button niet werkt en dat na de tweede boot (na de auto powerdown) het mem lampje rood knippert en dan de TPU led aanspringt en zo blijft. De fans gaan soms ook harder draaien. Na de reboot komt er trouwens ook een kleine cycle eerst wordt het mem ledje rood, dan de cpu led die dan uitgaat gevolgd de gpu led, gevolgd door de tpu led en die blijft dan rood. Hebben jullie enige suggesties wat dit kan zijn :? ik zit hier redelijk met de handen in het haar. Ik heb nog niet eens windows kunnen installeren omdat wij niet eens verder komen dan de bios. Tot overmaat van ramp werkte het daarna niet eens meer met 1 bankje ;w |:(, nu doet hij gewoon niks meer behalve wat ik hierboven beschreven heb. :(

Ps: Toen hij wel werkt met 1 van de twee geheugenbanken hebben wij ook nog geprobeerd de nieuwste bios erop te zetten. Dat ging ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vind het vervelend om te zeggen maar KHX1600C9AD3B1K2/4G staat niet op de QVL van Asus... :X

Geen idee of je Asus even kan bellen hierover op 0591-570290

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb vrijwel hetzelfde gehad met een gigabyte moederbord icm kingston geheugen.

Wat bij mij werkte was de voeding uitzetten, stekkers eruit, batterij van de cmos eruit halen.
Daarna ander batterij'tje geplaatst (voor de zekerheid) en dan nog eens handmatig met de pinnen op het moederbord de cmos gereset. Dit was volgens de handleiding van het moederbord nodig ivm restspanning ofzo.

Daarna kon mijn pc weer doorstarten, exclusief 1 van de 4 geheugenmodules.
Geheugen RMA gestuurd en een nieuwe gekregen.
Heb zelf nooit geprobeerd of het batterij'tje zelf ook niet meer werkte, maar je kan het allicht proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
Klopt, zorg dat je de cmos reset en kijk of je dan weer in de bios kan komen om vervolgens je memory handmatig in te stellen. Dat je mem niet op de QVL lijst staat maakt eigenlijk niets uit. Ik kijk nooit op die lijsten, want daar klopt geen bal van, mem is niet te verkrijgen of hopeloos old dated. Mocht dit niet lukken, kan je mem RMA doen, hoewel ik er nog niet zeker van ben of het niet aan het moederbord ligt.

Andere batterij zou ik niet halen, want ik acht het inet waarschijnlijk dat het daar aan ligt. En de volgorde van cmos reset zal bij Asus anders zijn dan bij de Gigabyte ;)

[ Voor 17% gewijzigd door rows op 12-01-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie snelle reacties. Het geheugen wat wij als tweede test hadden gebruikt was van geil 1333 geheugen. Het resultaat was hetzelfde. Ik zal eens contact opnemen met asus om te kijken of ik wat verder kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
Tsja, dan lijkt het toch meer een mobo probleem, hoewel ik nog steeds zou proberen het mem handmatig in te stellen, wanneer je weer in de bios komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Heb je ook 1 geheugenmodule geprobeerd en van geheugenbank gewisseld? In de 1e bank zal het werken. Als het in de 2e bank niet werkt dan is je mobo stuk.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:50
ik denk helaas dat je moederbord een blauwe maandag exemplaar is,. word gevalletje RMA
lijkt me stug dat alle plankjes defect zijn

[ Voor 8% gewijzigd door osmosis op 12-01-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik er gisteren mee ophield, deed hij iig niks meer met welk geheugen dan ook. Zelfs met 1 geheugenbank in welke slot dan ook is het na 2 sec powerdown en dan weer een boot met allerlei ledjes die rood oplichten, en geen beeld natuurlijk. Ben ook bang dan het mobo stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MAX3400 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:27:
Vind het vervelend om te zeggen maar KHX1600C9AD3B1K2/4G staat niet op de QVL van Asus... :X

Geen idee of je Asus even kan bellen hierover op 0591-570290
Sinds wanneer zetten ze de QVL in een formaat online dat niet iedereen kan openen?! |:(

edit: http://www.freefileconvert.com :)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 12-01-2011 11:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Raven schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:25:
[...]

Sinds wanneer zetten ze de QVL in een formaat online dat niet iedereen kan openen?! |:(
Geen idee; dacht dat XLS toch een "algemeen" geaccepteerd formaat was, ook met OpenOffice enzo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is geen XLS, maar XLSX...
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:00:
Dank jullie wel voor jullie snelle reacties. Het geheugen wat wij als tweede test hadden gebruikt was van geil 1333 geheugen. Het resultaat was hetzelfde. Ik zal eens contact opnemen met asus om te kijken of ik wat verder kan komen.
Staat die wel in de QVL? ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Raven op 12-01-2011 11:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1