• elko1990
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Hallo mede tweakers ik heb een vraagje. Zal even de situatie uitleggen. Ik heb een game PC en een Download PC, ik gebruik ze allebei op hetzelfde scherm (samsung p2270) deze heeft 1 DVI uitgang. Nu het probleem is. Men game pc heeft een DVI uitgang en men download pc een VGA uitgang ..dus als ik tussen pc wil switchen moet ik altijd van kabel wisselen wat niet echt makkelijk is vanwege men bureau. Dus men vraag is .Bestaat er een splitter met de mogelijkheid voor DVI en VGA zodat ik deze gewoon onder men bureau kan wisselen of met een schakelaar of een andere manier. Ik heb geen idee waar ik het kan vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe sluit je een analoge output aan op een digitale input?
Het beste kun je kijken naar een KVMswitch, maar je kunt niet zomaar een analoog signaal omzetten naar digitaal.

• elko1990
Ok dat ga ik proberen eens zien of ik er eentje vind . :)

Alvast bedankt, ik post een reply als ik een manier heb gevonden.

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:59
Misschien een rare vraag maar werkt remote desktop niet op je server? dan hoef je ook je beeldscherm niet te swiche :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

maar nogmaals de vraag, hoe sluit je een analoge output aan op een digitale input?

• DEkill
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Het klinkt alsof je gewoon je downloadpc met vga aan je scherm kan aansluiten. Als dit zo is kan je dan niet gewoon op de dvi-i poort van je gamepc een dvi naar vga verloopje zetten en daar dan een kvm switch op ?
Terw_Dan schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:16:
maar nogmaals de vraag, hoe sluit je een analoge output aan op een digitale input?
Ik heb niet de mogelijkheid om het te testen maar misschien moet je gewoon hard duwen ?

[ Voor 41% gewijzigd door DEkill op 12-01-2011 10:40 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op de specs pagina staat dat het scherm een DVI-I aansluiting heeft. Daar kan je dus gewoon analoog als digitaal insturen.

Echter denk ik dat een KVM-switch erg prijzig gaat worden als je zowel digitaal als analoog moet kunnen schakelen. En de download-bak als het secondaire systeem zijn, en dan ben ik het met hellfighter eens. Gebruik gewoon iets als RemoteDesktop, of VNC. Dan ben je ook verlost van het 2de toetsenbord & muis.

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 12-01-2011 10:24 ]

Ey!! Macarena \o/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hell als het om een downloadbak gaat zou ik gewoon utorrent voor torrents pakken of sabnzbd+ voor usenet. beide zijn prima via de webbrowser te beheren, ook kunnen ze een dropbox monitoren voor torrent of nzb files

Iperf

• elko1990
Okay, remote desktop daar had ik niet eens over nagedacht. :)
Dan werk ik hiermee ik heb men oplossing gevonden.

remote desktop up and running ;)

Dank aan allen :)
Pagina: 1